Ľavé odbočenie z Triedy Andreja Hlinku k budove UKF zrušili

Odbočenie sa používalo ako neodsúhlasené, bolo teda zrušené

Možno už niekto z Vás zaregistroval zrušenie ľavého odbočenia k budove Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre na Triede Andreja Hlinku. Donedávna bolo možné odbočiť z protismeru k budove, táto odbočka však spôsobovala komplikácie v doprave. Pruh pre odbočenie bol úzky a autá tak blokovali ľavý jazdný pruh.

"Pri pravidelnej obhliadke ciest I. tried v okrese Nitra so zástupcom Okresného úradu pre CD a PK v Nitre a zástupcom PZ SR ODI v Nitre bolo zistené nedokončené VDZ V13 pred stredovým ostrovčekom, kde sa využívalo ako neodsúhlasené ľavé odbočenie do areálu školy, a preto pri následnej obnove VDZ bolo nutné ho dať do pôvodného schváleného stavu," informovali ma zo Slovenskej správy ciest.

Vodiči idúci v smere od Univerzitného mosta tým pádom nemajú šancu dostať sa k budove UKF, parkovať však môžu na platenom parkovisku pri rieke v susedstve budovy UKF.

Ľavé odbočenie z Triedy Andreja Hlinku k budove UKF



Zdroj: © Nitralive.sk, Michal Šimonek


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

-1 # MirkoJirko 2016-11-11 06:30
Múdre rozhodnutie. 8) 8)
Okrem toho lepšie je cestovať MHD alebo na bicykli. :-) Človek sa vyhne chaosu na nitrianskych cestách a nemusí hľadať neplatené miesto na parkovanie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # johnnysp29 2016-11-11 07:08
Hej hej, hlavne na 6tu do práce.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Alexxy01 2016-11-11 08:40
Odbocovat sa moze:-)
Značka Šikmé rovnobežné čiary (č. V 13) vyznačuje priestor, do ktorého je zakázané vchádzať alebo doň nákladom presahovať, ak to nie je potrebné na obchádzanie, odbočovanie na miesto ležiace mimo cesty; pritom nesmú byť ohrození ostatní účastníci cestnej premávky.
UKF v Nitre lezi na mieste mimo cesty! ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-11-11 09:03
Parkovisko je sucastou ciest podla mna :-) nie miesto mimo cesty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2016-11-11 11:32
Parkovisko je miesto mimo cesty. A na miesto mimo cesty je možné ísť aj cez plnú čiaru podľa mňa. Ako je to s tými pruhmi to neviem.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-11-11 15:26
Parkovisko je cesta a platia rovnake predpisy - tiez treba dodrzat sirku jazdnych pruhov a nemozes parkovat len tak hocikde. Ak je parkovisko zaradene do cestnej siete je to proste cesta a tam odbocit urcite nemozes.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Peek 2016-11-11 13:11
Darmo tu polemizujete, este pred asi 10 rokmi, ked tam nebol ani odbocovaci pruh, ani ostrovcek ale len znacka V 13 - sikme rovnobezne ciary a ja som k UKF-ke odbocil, prisiel na parkovisko za mnou policajt a chcel mi dat pokutu. Nakoniec uznal, ze je to miesto mimo cesty ... a pokutu mi nedal ... takze ako????
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-11-11 15:28
To mas ako s Hviezdoslavkou dole - kazdy ti povie inac ze kde je krizovatka a kde konci 40tka. Z MsU ti napisu ze pri pumpe, policia odpise ze az kruhovy na Cermani... vsetko je o vyklade.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # mmm 2016-11-11 15:33
40tka platí po ten vjazd do cintorína.
Teda hned za esíčkom. Tam je prvá križovatka.
A môže si úradník aj policajt trhnúť protézou. Zákon to hovorí jednoznačne.
... Končí na vzdialenej hranici najbližšej križovatky.
A križovatka je miesto kde sa cesty spájajú,rozpájajú,križujú...
TAkže asi tak.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2016-11-11 15:36
A je to cesta? križovatka? Neviem no boli o tom diskusie. Ja radšej dodržiavam rýchlosť po pumpu, nepotrebujem sa hádať s niekým.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # mmm 2016-11-11 15:56
No zákon nehovorí že mám ja ako vodič skúmať na katastri aká je to komunikácia.
Je to účelová komunikácia to už viem. Ale bežný vodič to nemá skade vedieť. Raz sa tam cesty rozpájajú,spája jú tak to križovatka je.
či ty si pojdeš ak budeš niekde vidieť napájať sa zboku asfaltovú cestu zisťovať či ešte platí nejaká značka umiesntnená pred ňou?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-11-11 16:23
Zákony sú zlé a každý si ich vykladá po svojom. Najnovšie som si študoval ako je to s chodníkmi a autami a vlastne ja ako chodec mám smolu - autá si môžu jazdiť hocikde, ničiť chodníky, vychádzať na chodník cez priechody pre chodcov... načo sú nám zákony teda?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ivan Čerešňák 2016-11-11 20:39
Pán Šimonek - mýlite sa! Autá si nemôžu (!) jazdiť hocikde, ničiť chodníky, vychádzať na chodník cez priechod pre chodcov! Už sme o tom polemizovali... Netvrdím, že zákon o cestnej premávke je dokonalý, ale to, že sa jazdí kade sa niekom chce a ako sa mu chce nie je vôbec chybou tohto zákona, ale ...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-11-12 10:02
Podla toho co som si precital zakon a X diskusii a clankov si stojim za tym co som napisal. Deje sa to denne a policia to nepokutuje lebo nemozu - auta parkuju a jazdia po chodnikoch na Stefanikovej, Coboriho, Cintorinska...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Peek 2016-11-11 20:29
OK, tomu chapem ... pumpa je tiez miesto mimo cesty:-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Peek 2016-11-11 13:25
A parkovisko pred UKF nie je verejne parkovisko ... je to neverejne parkovisko a vozidla v case od 7,00 hod. do 16,00 hod. musia mat povolenie ... takze je to miesto mimo cesty ...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Jano NR 2016-11-11 14:26
Zadefinuj miesto leziace mimo cesty. Nezadefinujes! Aj ked sa zakon na taky pojem odvolava, tak ho nedefinuje. Zakonodarca si nevsimol co vyprodukoval. A je to ucelova komunikacia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ivan Čerešňák 2016-11-11 20:40
Áno - presne tak!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Samo 2016-11-11 09:09
Podľa mňa ti pri takomto odbočovaní môžu povedať, že si ohrozil ostatných účastníkov cestnej premávky - tí všetci za tebou
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-5 # Peek 2016-11-11 13:05
Mozes ich akurat tak obmedzit, nie ohrozit!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Jano NR 2016-11-11 13:17
Odbocujes na ucelovu komunikaciu UKF, na ktorej je povolene parkovanie. Cize nie na miesto leziace mimo cesty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmm 2016-11-11 15:23
Komunikácia určená na parkovanie, nie je parkovisko ? :o Nejaké prípadné podmienky parkovania nemenia nič na tom, že je to parkovisko, a to je miestom mimo cesty...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ivan Čerešňák 2016-11-11 20:41
I to je pravda!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dlhy 2016-11-12 09:49
Je celkom zaujímavé a zábavné sledovať plusovanie a mínusovanie príspevkov.
Tu sa napríklad ukazuje, že plusovačov a mínusovačov vôbec nezaujíma obsah príspevku.
JanoNR má -3 a Ivan Čerešňák +2 pričom obidvaja píšu to isté.
Skvelá ukážka rozdielu medzi internetom a skutočnosťou.
Teším sa na svoje tradičné mínusky. 8)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # mmm 2016-11-11 15:58
Dokonca je tam zákaz vjazdu. Tak je to križovatka.
Nie je o čom.
https://www.google.sk/maps/@48.3057709,18.0705128,3a,75y,184.48h,71.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHeUJplDnbn_XxS3vfFUGew!2e0!7i13312!8i6656
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Janko z mesta 2016-11-11 16:24
No ja som z toho jeleň. Rád by som videl ten návrh dopravného značenia, poznal názor ukf a odborný názor nášho vsevedka p. Ceresnaka. Potom by som chcel vedieť, či je to pravé orechové, aby autá, ktoré idú od mesta k ukf zatazovali ďaľšie tri križovatky. :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Peek 2016-11-11 20:50
Janko, ty asi nepotrebujes tym smerom odbocovat k UKF ... a ani tam nestudujes a nepracujes ... ja napríklad som z Klokociny, ked rozveziem deti do skoly, vysadim manzelku v praci a potom mam este robit rano v meste okolo 7,30 okruhy, lebo nemozem odbocit k UKF, lebo neviem ci dostanem za to pokutu alebo nie ... tak ma tato tema dost zaujima a urcite, ked tam bol odbocovaci pruh nikto nezatazoval dalsie tri krizovatky, skor sa mi to zda, ze teraz je to ovela nebezpecnejsie ... lebo k tomu nie je ziadne stanovisko a ludia tam aj tak odbocuju, ostatni vytrubuju ... viem asi presne preco to bolo teraz tak spravene, lebo vodici, ktori isli od Nabr. mladeze od SPU sa tam otacali ... a to teraz nemozu ... a preto ze niektori na UKF ... Odbacal som tam uz XY krat a nevidim tam ziadnych policajtov´... mozno v tom nemaju jasno ... ale mas pravdu, potrebovalo by to UZ JASNY VYKLAD!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Ivan Čerešňák 2016-11-11 21:14
Odbočka z Hlinkovej k UKF je účelová komunikácia, na ktorej je povolené státie (parkovanie) vozidiel. Ešte raz - účelová komunikácia ako súčasť cestnej siete... Z toho teda jednoznačne vyplýva, že odbočiť doľava na túto komunikáciu (z Hlinkovej od mosta) nie je dovolené vzhľadom k tomu, že by sa týmto porušil zákon (význam vodorovného dopr. V 13). K tomu nie je potrebné žiadať prezidenta Policajného zboru o vysvetlenie. Súvislosti s touto úpravou, ktoré spomínate - to je zas iné "kafe".. Má však aj to svoju logiku, lebo v tom odbočovacom pruhu sa často zišli i viacerí vodiči a to už priamo ohrozovalo bezpečnosť premávky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2016-11-12 10:03
A presne to som pisal a som rad ze asi teda je to tak.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Janko z mesta 2016-11-11 21:56
Milý Peek. My sme sa zle pochopili. Rovnako zdieľam názor, že nebola tam tak hrozná situácia, aby sa to takto radikálne riešilo. Týmto riešením sa zbytočne zaťažujú križovatky, pretože ak idem od centra musím ísť po Wilsonovom nábreží, cez most a križovatkou pri Centre. Ak bol problém otáčanie vozidiel, ktoré išli od smietiarov, mohli tam dať dopravnú značku zákaz otáčania. Pán Čerešňák, ako môžete tak presvedčivo tvrdiť, že ide o križovatku. Z akých podkladov vychádzate, alebo Vy Ste vykladač zákona?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ivan Čerešňák 2016-11-12 14:06
Miesto, kde miestna, účelová komunikácia (o ktorú v tomto prípade ide) vyúsťuje do inej cesty je križovatkou. Potom je zrejmé čo tvorcovia tejto úpravy (vodorovného dopr. značenia) na tomto mieste mysleli - zákaz otáčania, ale i odbočovania vľavo - do priestoru UKF. Čiastočne možno súhlasiť s Vami, že títo tvorcovia nemuseli ísť až tak ďaleko a mohli zvislou DZ zakázať len otáčanie. Preto čiastočne, lebo keď sa v tomto priestore ("odbočovacom pruhu") zíšli čo i len tri vozidlá - už dosť výrazne ohrozovali (hlavne v dopr. špičke) bezpečnosť cestnej premávky. To nemožno poprieť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ivan Čerešňák 2016-11-12 14:12
Viete, myslím si, že radšej zaťažiť v minimálnej miere, bez priamej hrozby konfliktu, tri križovatky ako sa vystaviť priamemu riziku vzniku tohto konfliktu v tej jednej...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Peek 2016-11-11 21:04
Haloo p. redaktor Šimonek, budete sa tym zaoberat aj nadalej??? a nie len ze takto to povedalo mesto a takto policajti???:-)
Vopred DAKUJEM!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-11-12 10:06
Ano budem. To o meste a policajtoch je bobuzial pravda - my sa tu mozme bavit o com len chceme ak policia vyda stanovisko ze sa tam odbocit moze tak s tym nic neurobime... lepsie to potom akceptovat ako sa dotahovat. To odbocenie aj keby je povolene je nezmysel lebo tam vznikaju nebezpecne situacie. Nie je tam priestor na odbacanie... len ked nejdu auta oproti a neohrozim tym auta za mnou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť