Nitra má cestu s najväčším počtom nehôd za posledný rok, riešenie v nedohľadne

Cesta I/64 prechádza centrom Nitry

Nitra sa opäť hrdí titulom, ktorý nie je z tých pozitívnych. Mestom totižto prechádza cesta, na ktorej sa v poslednom roku stalo najviac nehôd. Ide o cestu I/64 v úseku od križovatky Cabajská x Novozámocká po Tr.A.Hlinku x Dlhá. Túto informáciu priniesol portál sme.sk.

V článku sa okrem iného uvádza aj informácia, že jedným z dôvodov, prečo je cesta nebezpečná, sú početné zastávky MHD a priechody pre chodcov. Dôležitou informáciou je aj fakt, že Slovenská správa ciest ako správca komunikácie tento problém zatiaľ nerieši. Dôvodom sú finančné prostriedky.

Štefánikova ulica Nitra


Slovenská správa ciest dlhodobo ignoruje Nitru, neriešený zostáva napríklad kruhový objazd pod Zoborom, roky sa nehýbe rekonštrukcia Univerzitného mosta. Rekonštrukciou síce prešla Novozámocká a Štefánikova ulica, kvalita opráv sa však ukázala takmer okamžite. Prepadnuté kanále sú toho dôkazom. Rovnako ako pri mojej reklamácii rekonštrukcie Štúrovej ulice, kde sa tiež kanále prepadávajú, sú dôvodom kanálové šachty, ktoré sú majetkom ZsVaK a tie pri rekonštrukcii nespolupracovali.

Slovenská správa ciest taktiež odflákla výmenu asfaltu za betón na svetelnej križovatke pri Mestskom úrade v Nitre. Povrch je výrazne zvlnený na oboch častiach. Rekonštrukciu som reklamoval priamo na Slovenskej správe ciest, bola však zamietnutá. Podľa meraní SSC je zvlnený povrch v norme... Štefánikova sa opravovala v októbri 2012.

Rekonštrukcia Štefánikovej ulice v Nitre, rok 2012 Rekonštrukcia Štefánikovej ulice v Nitre, rok 2012


Autobusové zastávky a priechody pre chodcov však nie sú skutočným problémom. Tejto téme sme sa na našej webstránke venovali už niekoľko krát. Dovolím si vymenovať čo naozaj robí z cesty, ktorá vedie centrom Nitry, nebezpečnú a preplnenú komunikáciu.

1. Prítomnosť nákladnej dopravy - nakoľko je povolená, dňom aj nocou jazdia cez križovatku Mlyny nákladné autá, v letných mesiacoch dokonca kombajny. Križovatka Mlyny nie je šírkovo prispôsobená kamiónom s dlhým návesom. Podľa mojich informácií bol zámer zakázať vjazd nákladnej doprave od križovatky Cabajská x Novozámocká, proti však bola VÚC. Aktuálne Mesto Nitra rieši vylúčenie takejto dopravy z centra. Uvidíme, či sa to podarí zrealizovať. Problémom by mohlo byť značenie.

2. Riešenie R1 ("južný obchvat Nitry"), ktorý ako vieme nebol postavený zvlášť výhodne pre Nitru. Obchvat odbremenil centrum mesta len čiastočne, priniesol problémy mestskej časti Čermáň - Cabajská ulica nie je stavaná na nápor áut a hlavne nákladných áut. Dôkazom je prepadávajúca sa krajnica na značnej časti cesty. Doprava je smerovaná cez centrum, alebo cez Krškany. Vodiči idúci na Chrenovú, alebo do okolia Chrenovského mosta musia ísť cez centrum, zjazd z R1 na Chrenovú chýba. Sídlisko na to dopláca aj počas výstav na výstavisku Agrokomplex. Riešením je križovatka Agrokomplex - napojenie na Akademickú ulicu. Na Čermáni je potrebné vybudovať križovatku, ktorá reálne aj bola nakreslená, ale nebola zrealizovaná. Z nej mala ísť cesta I/64 poza Krškany.

3. Nečinnosť mesta. Už pred rokmi sa hovorilo o tzv. Malom južnom obchvate, ktorý by prepojil Novozámockú ulicu s dlhou resp. Krškany s Chrenovou/Janíkovcami. Posledné roky je okolo tejto témy ticho. Cesta by odbremenila centrum a výrazne skrátila cestu. Jej predĺženie až na Levickú je tiež nutnosť.

Aby som len nekritizoval, pozitívom je úprava priechodov pre chodcov - priechody od križovatky Štefánikova x Staničná majú zabudované aktívne svetlá priamo vo vozovke. Rovnako tak Tr.A.Hlinku, kde je nasvietený priechod medzi univerzitami, ale aj ďalej za Centrom Nitra. Tieto svetlá upozorňujú prichádzajúce autá na priechod/chodcov. Najnovšie boli nainštalované na priechode pri Mlynoch pri Domine.

Priechod pre Chodcov Mlyny Nitra



Zdroj: Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+7 # Shadow 2016-12-21 17:38
Územný plán mesta Nitra z roku 1974:
https://ulozto.sk/!SBgl4aZyph84/scan0002-jpg
https://ulozto.sk/!sx9sV8tPaMAU/scan0003-jpg

Myslím, že k tomuto článku sa to veľmi hodí. Z hľadiska riešenia dopravy sa zrealizovalo asi len 20% pôvodných plánov. Ospravedlňujem sa chalanom z Nitralive, že som im to sľúbil už dávnejšie, ale vieme, ako to u nás, pracujúcich chodí. Lepšie teraz, ako nikdy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # batigol. 2016-12-21 18:38
Sudruhovia to nacrtli pekne. Vela pozitiv tam vidim, ale hlavne vsetok zbytocny tranzit by nenicil a nezapchaval cesty v meste.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Vladimír 2016-12-21 19:18
Veľká vďaka za tento materiál. Veľa vecí teraz konečne dáva zmysel.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-12-21 20:03
Paráda ďakujem. Zaujímavé zistenie - myslím si, že v roku 1974 nečakali, že o vyše 40 rokov v roku 2016 nebude zrealizované vlastne nič :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Shadow 2016-12-22 14:33
Nastastie sa sudruhom podarilo zrealizovat aspon severny obchvad, privadzac Bratislavska a kruhovy objazd pri hyperi.
Je jasne vidiet, ako aj dnesny juzny obchvat je "pajcnuty", no najviac ma uputala os Krizovatka Kynek (dodnes nie je v plnom profile, a asi ani nebude) - Krizovatka Hviezdoslavova a pokracovanie na NZ.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2016-12-22 16:29
Severny obchvat nie je obchvatom - konci v meste... ked ho uz sudruhovia stavali mali to domysliet. A ked nie oni tak bolo dost casu na zmeny.

Nitra zaplace ked budu opravovat univerzitny most. Kedze sa v doprave nic nerobi len caka.. a caka. Vcera bolo neskoro. Bude len horsie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # batigol. 2016-12-23 08:40
ja tu vidím, že R1A terajšia by pokračovala ponad kruháč okolo kasární smer Malanta.. kruháč by ostal kruháčom a transit by išiel mostom. podobne vizie boli aj okolo roku 2010, premostit kruhác v smere na Chrenovsku, postavile ale R1..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2016-12-22 08:08
Celkom nadčasové riešenia navrhli.
A teraz sa tú ide niekto tváriť že vymyslel niečo nové.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Kunáková 2016-12-21 20:58
Je to aj o disciplíne chodcov a vodičov........ skúste niekto stáť hodinu na križovatkea sledovať.....strašne......
tvrde postihy treba realizovať voči chodcom aj vodičom.....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Popelec 2016-12-21 21:33
Nie sú zlé cesty, iba zlí vodiči. Stačí dodržiavať elementárne predpisy a všetko môže byť inak. Ale ak slaboduchí jedinci pociťujú potrebu myšičkovať medzi autami osemdesiatkou, tak potom sa nečudujme. Je to všetko o disciplíne a ohľaduplnosti. V zahraničí existujú rovnako frekventované úseky s menším počtom nehôd, no zrejme vodiči tam sú zrelší a zvyknutí na dané podmienky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Laco 2016-12-22 07:57
Myslim, ze prioritou by mala byt uprava krizovatky Cabajska/zjazd R1. Kolizie a nebezpecne situacie su tu na dennom poriadku. Nevravim o smrtelnych havariach, ktore sa tu stali od otvorenia. Chce to velku okruznu krizovatku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Vlado.P 2016-12-22 17:53
Veru,je to najhoršia a najnebezpečnejš ia križovatka v Nitre
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # jozefdub 2016-12-26 20:53
...kto ju tak asi navrhoval?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ivan Čerešňák 2016-12-26 21:17
K tým "bezpečným" priechodom pre chodcov. Pre vodiča (za každej viditeľnosti) je najdôležitejšie včas vnímať priechod pre chodcov (riadne označený) a či na ňom je nejaká osoba. Za zníženej viditeľnosti - či je riadne a dostatočne osvetlený. Tieto podmienky len v minimálnej miere spĺňajú nejaké aktívne svetelné body zamontované do vyvŕtaných otvorov na povrchu vozovky. Tieto podmienky spĺňa len riadne osvetlený priechod pre chodcov, na ktorom zďaleka (i v noci) vidieť všetko čo treba...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Ivan Čerešňák 2016-12-26 21:34
Jeden z najfrekventovan ejších no súčasne najnebezpečnejš ích priechodov pre chodcov je práve na tejto ulici, ktorý spája MLYNY s budovou starého divadla. Autobusy MHD zastavujú na tejto zastávke - tesne pred vyznačeným priechodom a cestujúci, ktorí z nich vystúpili a chcú prejsť k MLYNOM prechádzajú popred stojacim autobusom cez dvojpruhovú vozovku! Toto nikomu nevadí?
(To, že takto riešených priechodov je v meste neúrekom - to tiež o niečom hovorí!)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # :/ 2016-12-27 10:41
https://youtu.be/Ou_BF_MwOYY?t=7m56s
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť