Cesta vlakom medzi Prahou a Nitrou od decembra kratšia + nový cestovný poriadok

Najväčšia časová úspora vznikne v prípade popoludňajšieho vlaku z Prahy do Nitry s odjazdom o 14:19. Ten jazdí každý deň, podľa nového cestovného poriadku bude mať odjazd o 14:30 a do Nitry príde o 23 minút rýchlejšie

Cestujúci na linke Nitra – Praha majú od dnes možnosť kúpiť si cestovné lístky na vlakové spoje, ktoré budú jazdiť podľa nového cestovného poriadku platného od nedele 10. decembra. Vlakové spoje na jedinom priamom železničnom spojení Nitry a miest na strednom Považí s Českou republikou zároveň na trase z Prahy do Nitry výrazne zrýchlia.

„Vlakovú linku Nitra – Praha prevádzkuje ARRIVA už rok a chceme ju aj naďalej rozvíjať. Doterajšia prevádzka ukázala, že cestujúci majú o toto spojenie veľký záujem. Teší nás, že na trati z Prahy do Nitry budú naši cestujúci od decembra cestovať vlakmi za výrazne kratší čas,“ povedal László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.

Najväčšia časová úspora vznikne v prípade popoludňajšieho vlaku z Prahy do Nitry s odjazdom o 14:19. Ten jazdí každý deň, podľa nového cestovného poriadku bude mať odjazd o 14:30 a do Nitry príde o 23 minút rýchlejšie, ako doposiaľ.

Piatkový a sobotňajší raňajší expres z Prahy do Nitry s odjazdom o 8:19 pôjde podľa nového cestovného poriadku až o 8:30 a v Nitre bude o 17 minút skôr, ako dnes. Od 10. decembra zároveň nebudú ARRIVA expresy zastavovať v Kolíne.

Ceny cestovných lístkov v českých korunách zostávajú i naďalej rovnaké. Základné cestovné v eurách je na základe aktuálneho menového kurzu upravované raz za mesiac. Cestovné z Nitry do Prahy stojí aktuálne 17,58 eur a z Nitry do Trenčína 4,88 eur. „Vzhľadom na veľký záujem cestujúcich nasadíme na linke Nitra – Praha dvojité, v niektorých prípadoch dokonca i trojité súpravy,“ doplnil L. Ivan.

Vlak Nitra - Praha, cestovný poriadok Vlak Praha - Nitra, cestovný poriadok



Zdroj: Arriva


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

-1 # Hmmm 2017-11-21 22:22
Je to super, ale piclo by ma skoro 7 hodín cestovať do Prahy. S autom to dá človek tak za polovičný čas. Jasné vlak je komfort a podobne a ja s tým aj súhlasím, ale tento Arriva vlak mi nepríde nejak pohodlný, že by mal pohodlné kupéčka a všetko potrebné vybavenie. Osobne by som preferoval už pri takejto dlhej trase spacie kupéčka a jazdu v noci, vtedy by to bol komfort, ak by boli vozne kvalitne spravené.
Ale zase, keď som teraz pozrel, že autobusy jazdia vyše 6 hodín, tak musím povedať, že vlak je v tejto situácii výborná voľba. Ale k dokonalosti mi aj tak chýba vyššie uvedené :). Vtedy by som to možno aj ja využil na nejaký výlet, lebo takto radšej sadnem do auta a ak sa mi nebude chcieť jazdiť, tak sa prestriedam s druhým vodičom. Všetko má výhody aj nevýhody.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2017-11-22 07:57
Polovičný čas? No neviem.. opravujú D1 a je to otrasné vliecť sa v zúžených pruhoch a čo je najdôležitejšie , človek si oddýchne vo vlaku. Preto preferujem vlak. Chodím ale ECčkom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # heya 2017-11-22 09:57
polovicny cas? samozrejme - lebo 374km je mozne dat za 3 hodiny, ked je max. na dialnici 120km - 130km a mnoho casti ma nizsiu rychlost (ako ked vychadzate a vchadzate napr. do Nitry, kde je nizsia povolena rychlost). takze bud si vymyslate alebo jazdite tak, ze porusujete zakon aohrozujete inych. okrem toho je auto neegologicke
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmm 2017-11-22 13:43
heya... Čo ti matematicky nesedí na 130km/hod. rýchlosti a 3 a niečo hodinách (polovičný čas proti vlaku) na prejdení vzdialenosti 370 km autom ? Kľudne podľa okolnosti je v pohode a bezpečne možné jazdiť na dialnici 150-160 km/hod. a ak ja napríklad takou rýchlosťou idem, tak si uvedomujem následky a keď ma namerajú policajti, tak som za to pripravený niesť následky. Toto nejaký komplex asi ľudí, lebo neviem čo riešite porušovanie predpisov. Za porušenie predpisov je predsa sankcia a každý človek, ak ich porušuje musí o svojej zodpovednosti za to vedieť. Ja v 90% prípadoch porušovania predpisov to vidím zo strany pomalých a neschopných vodičov, hlavne porušovanie predpisov v súvislosti so smerovkami, hmlovkami, svetlami, kruhovými objazdmi a podobne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmm 2017-11-22 13:44
Choďte sa previezť 5 min. po meste a nájdete toľko porušení predpisov, že až. Koľko vodičov nevie používať smerovky a nevie, že najprv sa dáva smerovka a až potom sa mení smer alebo spomaľuje ? To je porušenie predpisov. To vám neprekáža, či je to niečo menej zlé ? Toto spôsobuje veľa havárii. Koľko vodičov mení jazdný pruh na kruháči a ešte druhého vytrúbi, že ho blokuje ? :D. TO je OK ? A k tej ekologickosti asi len toľko, že pár mazutových lodí na svete (je to smiešne číslo do 5 kusov) vypustí do ovzdušia viac škodlivýn ako všetky autá na svete. Viete o tom, že jedna vaša jazda lietadlom znečistí tak životné prostredie ako neviem koľko tisíc kilometrov autom ? Riešte teda radšej mazutové lode a zakážte lietadlá, OK ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-11-22 17:22
Kedy si isiel naposledy do Prahy? a v aku hodinu? lebo za 3.5h Prahu nedas ani v noci.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmm 2017-11-22 20:58
Dávno. Kvôli prerábkam na ich D1 viem, že sú tam teraz zápchy a zdržania, ale nie je to predsa navždy nie ? :). A zase to zdržanie nie je 2 hodiny .... Keby sa u nás budovali železnice ako v zahraničí, tak by sme teraz nebudovali len 160 km/hod. prvé úseky, ale už by sme minimálne 160 km/hod. sa prevážali na celom Slovensku. V ČR tuším už v tomto čase budujú trate inak na vyššie rýchlosti. Bohužiaľ sme pozadu. Ak by tie vlaky chodili 160 km/hod. u nás na väčšine územia a boli komfortné, tak by výrazne menej jazdili ľudia autami. Často sa poukazuje, že ako každý jazdí autom. Však keď bude spoľahlivá, bezpečná, pohodlná a rýchla napríklad vlaková doprava ako je to v zahraničí, tak by tiež ľudia jazdili menej autom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-11-22 21:05
Uplne by stacilo postavit novu trat Nitra - Trnovec a cesta do Prahy by bola luxusna. Som presvedceny ze funkcne rychle zeleznicne spojenie do Bratislavy by znamenalo, ze by mnozstvo ludi prestalo jazdit autom. Cesty su preplnene.

Fungujuca verejna doprava robi divy. Kto bol napriklad v UK a Londyne a cestoval metrom, vlakmi, ten vidi na akej urovni je Slovensko.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # MartinkoNR 2017-11-22 22:09
kedykoľvek v noci, som ochotný sa aj staviť :lol:
v priebehu dňa tak 4 hodiny...
Túto trasu chodím minimálne 8 krát do mesiaca
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # MartinkoNR 2017-11-22 15:36
za 4 hodiny som v Prahe aj s dvoma 10 minutovými prestávkami. Jazdím tu trasu pravidelne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Hmmm 2017-11-22 13:36
Jaj chlapi riešite voloviny. Tak keď nie polovičný čas, tak o 40% kratší čas. Spokojný ? Tiež som napísal, že ten vlak vidím ako dobrú alternatívu, ale mal by byť dostatočne komfortný na tak dlhú cestu, čo podľa mňa tento nie je.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # mmmmH 2017-11-21 23:55
prave pre takych buranov, co sa vzdy a vsade vozia vlastnym autom, je uz dialnica BA-Brno-Praha v bezny pracovny den takmer nepouzitelna a aj dialkove autobusy tam stoja v zapchach a cesta im trva neraz aj o hodinu dlhsie oproti cestovnemu poriadku. Prave preto tento vlak je vyborna alternativa, doteraz nesklamal a z opakovanej skusenosti viem, maximalne meskanie mal 8 minut.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Hmmm 2017-11-22 16:27
Vlaky sú celkovo veľmi dobrý spôsob dopravy. V SR to akurát padá na rýchlosti, presnosti a kvalite samotných vozňov. Inak povedané celkový komfort a rýchlosť sú na tom slabo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Samo 2017-11-22 09:08
6 hodin autobus - 6,5 hodiny vlak
Znie to uz lepsie. Len by mohli este aj tu pol hodinu skresat lebo ludia rozmyslaju aj tak ze ...v autobuse, ktory je lacnejsi dostanem navyse zadarmo kavu, casopisy a mam filmy...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # heya 2017-11-22 09:54
riziko zostat stat na D1 medzi Brnom a Prahou je ale dost velke
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť