Rezidentské parkovanie: poslanci budú rokovať o návrhu 17. mája + návrh VZN

Návrh budú poslanci schvaľovať 17. mája 2018

Možno trochu neočakávaný materiál (aspoň pre mňa) bude predložený na rokovanie do májového zastupiteľstva v Nitre. 17. mája budú poslanci schvaľovať "Návrh Všeobecne záväzného nariadenia Mesta Nitry č. 1/2018 o podmienkach dočasného spoplatneného parkovania a o podmienkach regulovaného rezidentského parkovania na území mesta Nitry."

Neočakávaný preto, lebo je volebný rok a akékoľvek zásadné zmeny v parkovaní vyvolajú u verejnosti nespokojnosť. Prečo? Roky sa Mesto Nitra a polícia mlčky pozerajú na anarchiu, ktorá v parkovaní v Nitre vládne. Toleruje sa porušovanie predpisov v podstate v každej mestskej časti.

Negatívom je tiež časové hľadisko, komplexné riešenie parkovania a rezidentského parkovania je podľa mňa témou, ktorú by malo Mesto Nitra diskutovať verejne s odborníkmi, ale aj občanmi.

Prečo takýto návrh nebol v predstihu komunikovaný verejnosti? Majú poslanci prehľad o tejto téme? Veď to nie je len tak, schváliť takúto komplexnú záležitosť.

Obávam sa, že to dopadne podobne ako pri kúpalisku, štadióne... schváli sa niečo, čo nie je poriadne spracované, prerokované.

Návrh VZN o parkovaní by Michal Šimonek on Scribd



Zdroj: Michal Šimonek, Nitralive.sk



Komentáre  

+3 # karirohož SIEŤ 2018-05-10 15:02
Tak tento návrh je mačkopes.
Vymedzenie okruhov je úplne zlé. Lokality/ulice, mimo rezidentskú zónu sa zaplnia na prasknutie tými, ktorí nesplnia ani jednu z nutných podmienok, alebo si nedokážu podvodom zabezpečiť splnenie aspoň jednej z nich.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ivan Čerešňák 2018-05-10 19:01
Tzv. regulované rezidentské parkovanie v obytných súboroch (medziblokových priestoroch) na území mesta Nitry – "... určuje výšku úhrady za dočasné parkovanie, spôsob zabezpečenia prevádzky parkovacích miest, spôsob úhrady za parkovanie a spôsob preukázania jej zaplatenia" - a dosť. Problém je však v niečom úplne inom, známom - a to je absolútny nedostatok parkovacích miest. Ten je tak žalostný, že tých parkovacích miest v týchto priestoroch nebude ani pre rezidentov (a). Takže celé je to len o rozdaní (rozpredaní) rezidentských (abonentských) preukazov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # fyi 2018-05-11 08:08
zase im ide len o vyberanie peniazkov a nie o vyriesenie problemu.mame nefunkcnu mestsku policiu, ktorej nevadi protizakonne parkovanie, ked clovek musi ist s kocikom po ceste, lebo na chodniku parkuju auta. :sad:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # karirohož SIEŤ 2018-05-11 08:52
Nemyslím si, že by parkovacia polícia nebola nefunkčná. V tomto druhu činností je funkčná nadpriemerne. Ale to je v podstate choroba všetkých miest na SK.

Zriadené Mestské polície sú hlavne, ak nie výlučne, len nástrojom na plnenie mestských a obecných pokladníc. V prípade Nitry ich nezaujíma piatkovo - víkendové dianie na Mostnej ulici, nezodpovedné správanie sa majiteľov psov na trávnatých plochách a podobne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # fyi 2018-05-14 07:55
ked hovoris,ze pakovacia policia je funkcna, preco si nesli v sobotu zarobit na cervenovu ulicu, na chodniku boli nasakovane auta, lebo v mestskej hale bola akcia a takto by si mohli zarabat pravidelne pocas akcii v mestskej hale :roll:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # karirohož SIEŤ 2018-05-14 10:01
Prioritné miesta výberu pokút sú spoplatnené parkovacie lokality a miesta vyhradené pre vozidlá ZŤP.

A navyše o kabaret na spomenutej akcii sa starali naši človekovia, iste tam bolo vyhlásené moratórium na pokuty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # szimon 2018-05-16 19:17
A ked si rezident v danej zone prenajme auto z pozicovne, tak tento zly a neodborny material od krsiaka je potom nanic (zbuchal to dokopy zjavne narychlo na kolene, ako keby ani nebol pravnik, nesedia mu tam pojmy a nie su ani jednotne a jasne pouzivane)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # T. 2018-05-16 20:47
je to od mesta neuveritelna blbost. Takze ked v utorok, vo stvrtok a cez vikend budem parkovat so sukromnym autom a v pondelok, v stredu a v piatok budem parkovat so sluzobnym autom, tak budem musiet 5x v tyzdni ziadat o zmenu udajov na parkovacej karte? Alebo si budem musiet kupit k prvej karte zadarmo aj druhu za 365Euro (resp. 1 euro/den), aj ked vyuzivam iba jedno a to iste miesto?

Zil som v meste, kde bol system rezidentskeho parkovania na karty, ale karta nebola viazana na auto. Kazdy byt mal narok na 1 kartu zdarma, druha karta stala radovo par desiatok dolarov a tretia radovo par stoviek dolarov (ceny rocne). A ked kamarat z ineho obvodu siel na dovolenku (autom), pozical mi jeho kartu a mohol som parkovat aj tam. Lebo som zabral "jeho" miesto. A potom aj naopak.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-05-17 00:25
A kto odsleduje, ze neparkujes obe auta? ty si slusny clovek ale pozri kolko ludi to zneuziva.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Shadow 2018-05-16 22:50
Možno sa už budem opakovať ale napíšem to aj sem:

- akýkoľvek systém je nezmyselný, pokiaľ každý registrovaný rezident/abonen t nebude mať garantované parkovacie miesto v blízkosti svojho bytu.

- návrh diskriminuje prenajímateľov bytov. Ak má nájomca ešte platiť mestu za parkovacie miesto, znevýhodňuje to majiteľov pri ponuke bytu

- návrhu opäť chýba ucelená koncepcia, ale na to sme pri súčasnom vedení zvyknutí
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-05-17 00:24
1. Garancia miesta je nezmysel
2. Prednost musi mat majitel.bytu pred podnajomnikmi, nemoze predsa 5 studentov parkovat svoje auta na ukor domacich. Tento problem sledujem na konkretnych prikladoch
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # T. 2018-05-17 07:46
Spravil som si rychly prieskum cez satelitne snimky. Vybral 3 rozne typy panelakov na Klokocine a spocital som miesta, ktore by pripadali ku kazdemu z nich. (Vyberal som panelaky, kde je situacia horsia a pocital som len miesta v ich tesnej blizkosti. Su ulice, kde sa da parkovat, ale nie su tam panelaky, napr. Hviezdoslavova, Kmetova a pod.). Vyslo mi, ze v priemer je na 100 bytov 70 parkovacich miest. Realne by sa teda dalo povedat, ze pomer bytov a parkovacich miest by mohol byt 1:1. Neviem, ci predkladatel rezidentskeho parkovania ma spocitane, aky pomer je v lokalite, kde sa ma tento system parkovania zaviest. Pretoze bez takejto informacie nie je mozne kvalitne nastavit parkovaci system. V tom dokumente som to nenasiel (necital som to uplne detailne).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # karirohož SIEŤ 2018-05-17 09:54
Samozrejme že sa tomu predkladateľ venoval povrchne a len preto, že to dostal ako úlohu za zasadnutia MsZ.

Vlastne, on to ani nevypracoval, a možno nesprávne úlohu definoval pre tých, ktorý zosmolili text návrhu do najbližšieho MsZ.

Pretože za normálnych okolností by sa rezidentský systém mal aplikovať na celé mesto.

V opačnom prípade, ako už uvádzam vyššie, sa nerezidenti presunú na parkoviská k panelákom (na ulice), ktoré sa v aktuálnom návrhu okruhov či obvodov nenachádzajú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2018-05-17 12:57
Podľa toho čo zaznelo na zastupiteľstve nejaký prehľad je. Pomer bytov a áut je výrazne v neprospech miest.

Ja za najvacsi problem povazujem to, ze sa najprv nesustredime na zmapovanie celeho mesta, vytvorenie novych parkovacich miest, opravu starych, vyznacenie ciar (niekde stale nie su ani len tie ciary vyznacene) a hlavne poriesenie tych co parkuju na travnikoch a chodnikoch. Bez toho je ten system nefunkcny.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Shadow 2018-05-17 09:51
1. Prečo by to mal byť nezmysel? Ak si má niekto za niečo platiť, tak je legitímne, aby to aj dostal. Je to ako keby si 100 pracovníkov v jedálni objednalo a zaplatilo obed, no oni by mali len 70 obedov. Je nemysliteľné, aby pri 12 poschodovom paneláku so 60 bytmi bolo parkovisko s 25 miestami a mesto ešte od nich vyžaduje kartu a poplatky.

2. Áno, majiteľ bytu má mať prednosť a právo na 1 parkovacie miesto. Podľa mňa by sa ale od neho nemal vyžadovať trvalý pobyt na tomto mieste. Zároveň by mal mať slobodu v tom, či toto parkovacie miesto bude využívať on sám, alebo jeho nájomník. Práve preto sa mi páčia príspevky spoludiskutujúc eho T. a jeho skúsenosti s rezidentským parkovaním v zahraničí. Ten systém mi príde najlogickejší a najspravodlivej ší.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-05-17 13:06
1. Pretože to je len teória, reálne to nepôjde. Každá ulica v Nitre je špecifická, neviem ako si predstavuješ implementáciu do VZN a do praxe. Zaparkuješ svoje auto zadarmo. Ak chceš druhé zaplatíš si. Uvedom si, že rezidentské parkovanie odstráni množstvo áut, ktoré nemajú čo na parkoviskách hľadať. Podľa teba bude treba garancia miesta? Ja si myslím, že nie.

2. Toto je pekné ako myšlienka, opäť sa zamysli reálne. Prečo by mal majiteľ bytu mať rovnaké právo ako ten čo má trvalý pobyt v mieste? Keď býva v byte 5 študentov a majú povedzme 3 autá, to je v poriadku podľa teba?

Sledujem dlhodobo niekoľko ulíc a situácia je takáto: ulica č.1: počet parkovacích miest dostačuje avšak 1 rodina parkuje 4 autá vedľa seba pred vchodom, okrem tohto prípadu tu parkuje dodávka (dodávky sú zakázané na Kloko), potom tu je niekoľko ŠPZ NZ, GA, SA - tipujem, že bez trvalého pobytu. A keďže niektorí ľudia nevedia čo je ohľaduplnosť voči iným tak ich treba poriešiť takto rázne. Prečo niekto parkuje 4 autá a druhý musí parkovať niekde inde?
Ulica č.2: parkovacích miest je dostatok, parkujú tu však ľudia idúci na úrad aj napriek zákazu vjazdu, parkujú tu podnájomníci bez trvalého pobytu, ktorí nijak mestu neprispievaju - mesto na nich nedostáva podieľové dane.
Ulica č.3: opäť plno cudích ŠPZ, ľudia bez vzťahu k miestu bydliska, bez trvalého pobytu.

Ja netvrdím, že nemajú právo parkovať, uprednostniť treba však najprv "domácich", pre zvyšok vyhradiť parkovanie ďalej od bytovky. Potom sa nestane, že niekto kto býva 2 roky v cuzdom meste vykrikuje po pánovi ,ktorý tu býva 35 rokov... stalo sa nedávno.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Shadow 2018-05-17 15:58
1. prave preto treba zacat s budovanim parkovisk, kde to ide tak, aby bola splnena zakladna podmienka adekvatneho plnenia sluzby, za ktoru bude obcan registrovany. Asi si nerozumieme v pocte - ja hovorim o teorii 1 byt = 1 parkovacie miesto. Je jedno, ci ide o majitela alebo najomnika alebo niekoho uplne ineho.

2. Realne? T. napisal celkom podrobne ako to funguje v zahranici. Funguje. To ti nepride realne? K uliciam:
Ulica c.1 - Rodina by podla mojej teorie mala zadara 1 parkovacie miesto, za dalsie 3 by si musela priplatit alebo parkovat na zachytnych parkoviskach.
Ulica c. 2- ak niekto porusuje dopravne predpisy, je tu na to MsP. Co sa tyka podnajomnika, majitel bytu by mal mat narok na parkovacie miesto, ktore sprostredkuje najomnikovi. Stale hovorime o 1 parkovacom mieste na 1 byt. Ak ubytovava robotnikov, narok na parkovanie by mal mat jeden z nich. Nech sa dohodnu.
Ulica c. 3 - detto.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Shadow 2018-05-17 16:13
skusme ulicu c. 4 - clovek vlastni 5 bytov v Nitre, byva v jednom z nich, ostatne prenajima. Preco by nemal mat narok na parkovacie miesto pri kazdom byte, ktory vlastni? Len preto, ze tam nebyva? To je absurdne. Majitel plati za vsetkych 5 bytov dan z nehnutelnosti, vsetkych podnajomnikov riadne eviduje, plati sa smetne, z najomneho plati odvody... preco by najomnici na zaklade sprostredkovane ho prava majitela na parkovacie miesto nemohli parkovat?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # T. 2018-05-17 16:51
1. mat garantovane (vyhradene) miesto je pekna predstava, ale v sucasnosti nerealna. A ked niekto chodi napriklad na tyzdnovky, je nezmysel, aby jeho miesto zostalo neobsadene a asfaltovalo sa dalsie. To sa da, kde je dostatok miesta na parkoviska. Na sidliskach to nie je (bez parkovacich domov).

2. Ja to vidim tak, ako Shadow. Kazdy byt by mal mat narok na 1 parkovaciu kartu zdarma, nezavisle na tom, kto v nom byva. Kazda dalsia karta by stala radovo viac. Ako som pisal uz vyssie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # T. 2018-05-17 16:52
Alternativne by som videl kompromisne riesenie napriklad aj takto (ceny su len pre predstavu ako to myslim :-) ):
- byt s obyvatelom s trvalym pobytom v NR - 1. karta zdarma
- byt s obyvatelom s trvalym pobytom v NR - 2. karta 60 Euro/rok
- byt s obyvatelom s trvalym pobytom v NR - 3. karta 180 Euro/rok

- byt bez obyvatela s trvalym pobytom v NR - 1. karta 30 Euro/rok
- byt bez obyvatela s trvalym pobytom v NR - 2. karta 120 Euro/rok
- byt bez obyvatela s trvalym pobytom v NR - 3. karta 360 Euro/rok

Tym by sa zvyhodnili obcania s trvaly pobytom na ukor tych, ktori trvaly pobyt nemaju. Zaroven by sa ale majitelovi viacerych bytov dala moznost ziskat k bytu (napr. prenajimamemu obcanovi bez trvaleho pobytuv NR) 1. parkovaciu kartu za relativne symbolicku cenu

Spoplatnenie by som nedal od 16h do 8h, ale od 17h do 7h. Ked pisem tento prispevok, je pre panelakom asi 1/3 miest volnych. To iste rano o 7-mej.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2018-05-18 01:06
Ale to je pred tvojim panelakom. Ja som vecer tiez stal pred panelakom a situacia bola taka ze rezident nema kde parkovat pretoze vedla seba stoja auta NZ, SB a SA a vedla nich dodavka ktora tam nema co robit po 18tej. Takze 4 miesta fuc a to tam parkuju aj ludia zo vzdialenych panelakov. A toto sa deje denne. To len na margo toho co pises ze si videl 1/3 miest volnych. To je skor vzacnost ako realita.

Suhlasim s tym ze ceny treba zmiernit minimalne pre rezidentov.

Pre mna je vacsim problemom nedodrziavanie predpisov a ziadna kontrola zo strany organov. Pustime do zony auta ok ale bude policia kontrolovat to co sa deje teraz? ze mame auta na chodnikoch, travnikoch a mimo parkovacich miest v obytnych zonach? A co s vytvaranim novych parkovisk? Ma to mesto zmapovane? A co oprava existujucich?

Uplne prvu vec ktora sa mala.urobit je vytvorenie novych parkovisk a az potom riesit toto VZN.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ivan Čerešňák 2018-05-18 22:22
Áno - pripájam sa. Vytvorenie nových parkovacích miest je skutočne tá prvá vec, logická nevyhnutnosť pri riešení parkovania v obytných priestoroch našich sídlisk a mestských častí (no nie len tam). Avšak ani potom to parkovanie nenadobudne reálnu podobu, nakoľko tých reálnych parkovacích miest v týchto priestoroch je spravidla vždy menší (a niekde hodne menší!) ako je počet bytových jednotiek v konkrétnej lokalite. Preto musí dôjsť k výberu, selekcii pri udeľovaní parkovacích preukazov. Jednoducho je už vopred nereálne: 1 byt = 1 parkovací preukaz.
No a tá anarchia pri "dodržiavaní" zákonnosti pri parkovaní - to je kapitola sama o sebe.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2018-05-19 12:06
Parkovacích preukazov môžete mať do aleluja, keď v samotnom VZN je ustanovenie (citujem):
"Parkovacia karta nemá charakter vyhradenia parkovacieho miesta pre konkrétne vozidlo.
Predajom parkovacej karty prevádzkovateľ negarantuje voľné parkovacie miesto na parkoviskách prevádzkovateľa podľa požiadaviek držiteľa karty."
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Shadow 2018-05-19 12:34
Presne tak a toto je ten zasadny problem, na ktory poukazujem. Je nezmysel, ak pocet vydanych rezidentskych kariet je vyssi, ako pocet realnych parkovacich miest v tejto oblasti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-05-19 14:16
A teraz to je inac? parkuju auta hlava nehlava mimo vyznacenych parkovisk, blokuju vjazdy a chodniky a porusuju predpisy.

Ako si to teda predstavujes? lebo kazda ulica je ina a niekde proste nie je priestor. Tak ako chces dat kazdemu miesto?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Shadow 2018-05-19 18:42
Prave preto, na co tu cely cas poukazujem je nezmyselne zacinat diskusiu s rezidentskymi kartami. Treba zacat mapovat kriticke miesta s parkovanim a analyzovat moznosti rozsirenia parkovacich ploch s ich naslednou realizaciou. Potom sa mozme zacat bavit o rezidentskych kartach. To, co robi mesto je, ze stavia dom od strechy, pricom nema ani zaklady...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-05-19 20:35
Na to som upozornoval uz davno a to vo viacerych clankoch. Raz som to tusim prirovnal k domu :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Shadow 2018-05-20 00:59
Som rad, ze si rozumieme :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # tehla v kabelke 2018-05-19 15:56
Tak potom prednosta Igor bude musieť do textu VZN doplniť ........ mesto bude vždy, do 15. decembra príslušného obdobia, organizovať žrebovanie z množiny záujemcov o rezidentské karty. Výhercovia budú telefonicky vyzvaní k prevzatiu kariet, v lehote do 10 pracovných dní od dátumu konania žrebovania.

Gestormi budú poslanci MsZ, z radov našich ľudí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ivan Čerešňák 2018-05-20 17:49
Ja sa zmieňujem o rezidentskom parkovaní v obytných (medziblokových ) priestoroch sídlisk jednotlivých mestských častí, kde sa pod pojmom rezident rozumie "občan - fyzická osoba prihlásená na trvalý pobyt v meste Nitra, ktorej trvalý pobyt svedčí príslušnej rezidentskej zóne parkovania, ktorá nemá v deň registrácie rezidentskej parkovacej karty evidovaný voči mestu Nitra
daňový nedoplatok, ktorého výška presahuje sumu
250 € ..." Z toho je potom zrejmé, že rezidentská karta sa bude viazať na miesto trvalého pobytu občana - rezidenta a bude mu (logicky) vo vyhradenom čase zabezpečovať bezproblémové odstavenie vozidla - parkovanie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # tehla v kabelke 2018-05-20 18:18
Voľby sa nezadržateľne blížia. Priamoúmerne klesá počet príspevkov, hlavne tých agresívnejších, od dlhého, alias poslanca Dovičoviča.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-5 # dlhy 2018-05-20 21:53
Zato tvojich prihlúplych pribúda.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # GmbH 2018-05-17 09:56
Možno sa len jedná o predvolebné body a akože snahu riešiť preplnenosť parkovísk na Čermáni a Klokočine.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ccc H8 2018-05-17 18:10
máte vy problémy.
Návrh som nečítal ,lebo sa ma netýka a teda ani nezaujma , ale tu nejde o vyriešenie o parkovania .
Ide iba o to ako na tom zaryžovať. Im sú občania ukradnutí a jediné čo ich zaujma sú prachy.
A je jedno za aký ušľachtilý počin sa sková. A teda nazvime to riešenie parkovania na sídlisku. :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Jožko zo SMERU 2018-05-21 08:50
Nevadí, že to neschválili aj tak by sme to do volieb nemohli riešiť, veď nechcem dopadnúť ako Raši :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť