Rok 2019 bude pre ďalší rozvoj dopravy v Nitre a v Nitrianskom kraji kľúčový

Kvôli potrebnému zlepšeniu dopravnej situácie v meste budú hlavnými témami integrácia verejnej osobnej dopravy, tender na mestskú hromadnú dopravu a zavádzanie ďalších SMART dopravných riešení v Nitre

Mestská hromadná doprava a zdieľané bicykle arriva bike sú medzi obyvateľmi a návštevníkmi Nitry stále populárnejšie. Rok 2019 bude pre ďalší rozvoj dopravy v Nitre a v Nitrianskom kraji kľúčový. Kvôli potrebnému zlepšeniu dopravnej situácie v meste budú hlavnými témami integrácia verejnej osobnej dopravy, tender na mestskú hromadnú dopravu a zavádzanie ďalších SMART dopravných riešení v Nitre.

"Rozvoj verejnej osobnej dopravy je po rokoch opäť jednou z priorít primátorov a županov na celom Slovensku. Dôvodom je stále väčší počet ľudí a áut v mestách. Predstavitelia samosprávy preto od mestskej a prímestskej verejnej dopravy oprávnene očakávajú, že prispeje k riešeniu dopravných zápch a tiež k bezpečnejšiemu, pohodlnejšiemu, spoľahlivejšiemu a ekologickejšiemu cestovaniu obyvateľov než autami," povedal László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.

Podľa jeho názoru sa zvýšené nároky na verejnú osobnú dopravu zrejme odrazia už začiatkom budúceho roka v podmienkach tendrov na poskytovateľov dopravy vo verejnom záujme vo veľkých mestách vrátane Nitry, v niektorých vyšších územných celkoch i na regionálnych železničných tratiach. "Verejná osobná doprava musí byť nielen bezpečná a spoľahlivá, ale aj pohodlná a moderná. Iba tak bude mať stále viac cestujúcich motiváciu prestúpiť z áut do autobusov či vlakov a využívať bicykle," povedal L. Ivan.

Podľa jeho slov bude aj v Nitre a v Nitrianskom kraji na zlepšovanie infraštruktúry a ďalšiu modernizáciu verejnej dopravy potrebná spolupráca mesta, vyššieho územného celku a dopravcov. Týka sa to napríklad vyhradenia pruhov pre verejnú dopravu, budovania záchytných parkovísk či postupnej obnovy vozidlového parku modernými autobusmi a elektrobusmi.

ARRIVA už zásadným spôsobom zmodernizovala vozidlový park prímestskej dopravy v Nitrianskom kraji. Po úspechu v prvom medzinárodnom tendri na zabezpečenie dopravy vo verejnom záujme v roku 2016 vozí cestujúcich v kraji už 157 nových autobusov. V modernizácii vozového parku prímestských autobusov bude ARRIVA pokračovať aj v budúcom roku.

"V zmluve s Nitrianskym samosprávnym krajom sme sa zaviazali, že počas 10 rokov zmodernizujeme autobusy, vybavíme ich klimatizáciou a WiFi pripojením, znížime ich vek a zvýšime počet nízkopodlažných autobusov. Okrem zvýšenia pohodlia pre cestujúcich sa naša spoločnosť zaviazala aj k šetrnému prístupu k životnému prostrediu. Nové moderné autobusy majú lepšie parametre aj pokiaľ ide o emisie vypúšťané do ovzdušia. Naše dohody teda plníme. V prípade, že uspejeme aj v tendri na zabezpečenie mestskej autobusovej dopravy, sme pripravení na rozsiahlu modernizáciu autobusov v meste Nitra," povedal generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.

Okrem modernizácie autobusov a zavádzania inovatívnych dopravných produktov akými sú zdieľané bicykle či turistický vláčik v Nitre, sa ARRIVA usiluje vychádzať v ústrety cestujúcim a skvalitňovať pre nich svoje služby. V tomto roku napríklad predĺžila otváracie hodiny svojich obchodných miest v Nitre a rozšírila používanie čipových kariet na identifikáciu užívateľov pri požičiavaní zdieľaných bicyklov arriva bike.

Ďalší rozvoj verejnej osobnej dopravy je podmienený vytvorením atraktívnych podmienok pre prácu vodiča autobusu. ARRIVA už minulý rok navýšila mzdy vodičom v priemere minimálne o 4 % a v zvyšovaní pokračovala aj v tomto roku: "Našim vodičkám a vodičom sme v tomto roku priemerne mzdy navýšili až o 10%," povedal Juraj Kusy, generálny riaditeľ ARRIVA NITRA. Dopravcovia sa však podľa jeho slov museli kvôli udržaniu kvalifikovaných šoférov autobusov v sektore obrátiť so žiadosťou o participáciu na rýchlejšom raste miezd aj na objednávateľov: "Mesto Nitra vypláca každý mesiac vodičom mestských autobusov motivačný príspevok 145 eur. Aj vďaka tomu je situácia v meste stabilizovaná a mestská autobusová doprava v Nitre si i v tomto roku dokázala opäť udržať stabilný počet cestujúcich," zdôraznil J. Kusy.

Okrem spolupráce s mestami a vyššími územnými celkami je nevyhnutná aj podpora štátu, a to vo forme viacerých štrukturálnych a legislatívnych zmien na trhu práce. Pre odvetvie verejnej osobnej dopravy je podľa názoru L. Ivana na prvom mieste potrebná novelizácia zákona o cestnej doprave a zákona o organizácii pracovného času v doprave, ďalej zmena zákonníka práce a prípadné zníženie odvodov.



Zdroj: TS Arriva



Komentáre  

-8 # dlhy 2018-12-07 07:24
To je inzercia?
A keď už teda bude ten rok kľúčový, podarí sa dokončiť stavbu tretieho tisícročia, automobilovú stanicu v Nitre?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2018-12-07 07:51
To je tlacova sprava. Stanicu dokoncia v roku 2045.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-13 # dlhy 2018-12-07 08:09
To je tvoj odhad alebo to bolo v nezverejnenej časti tlačovej správy?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # stanica 2018-12-07 12:26
Mudrlanti, ak ste si nevsimli na stanici sa stale pracuje....Tu sa len papuluje na iných ale, ze by ste sa pozreli, ze sa tam stale robit to nie....
A pan dlhy dovicovic, z toho mi je na vracanie, vsetky kabaty vstriedal a nakoniec podpise prvy memorandum, prvy zdvihne ruku na plat primátora, tieto prepojenia to uz snad nie je ani pravda.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # grape 2018-12-07 13:12
ake propojenia? Tomu sa hovori ritolezectvo. Treba sa hnevat na tych co ho volia .
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # Michal Šimonek 2018-12-07 13:51
Mudrlanti? Kolko sa uz robi na tej stanici? Pritom je to uplne jednoducha stavba.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Hmmm 2018-12-07 16:04
Presne tak. Pán bude asi z Arrivy. takto dlho robiť niečo čo sa nedá nazvať novou stavbou, či budovaním novej stanice, ale iba rekonštrukciou resp. 20-30 rokov zanedbanou údržbou. Tá stanica bude vyzerať v podstate tak isto ako predtým, len sa konečne "opravili" prístrešky, chodníky a cesty. Je to super, že aspoň toto, hlavne ak mesto sa na to vyprášilo a celé si to platí Arriva, ale za tento čas by inde postavili mrakodrap a ani by už teraz nevedeli, že ho stavali.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # mimi 2018-12-09 08:02
veď to, že tam sa doteraz stále niečo robí. na oprave ktorá mala byť za pár mesiacov hotová komplet, sa stále niečo robí doteraz. poznám kopec takých majstrov, čo naťahujú dvojtýždennú robotu na mesiac nie preto, že to toľko trvá, ale preto, aby na tom lepšie zarobili...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # obchvat1 2018-12-09 12:11
Drážovský obchvat kedy sa celý otvorí aj s tým dlhým mostom? Na čo bol robený na parádu? Na čo sa čaká kým tam rozsvietia vianočný strom?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # orim 2018-12-09 19:10
No nove cp linky Nitra-Lefantovc e platne od 9. 12. majú už dve zastávky v priemyselnom parku, žeby už zajtra to bolo otvorené? Pardón 9 je dneska, čo na to naše feťácke slniečko s platom 4390.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Pedro 1 2018-12-07 10:46
Teraz si odborník na dopravu, čo urobíš aby sa to urýchlilo, len nepíš súkromník nedá sa...ale keď sa bude otvárať dojdi ,bude káva, veď vies
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Kovac 2018-12-07 07:49
Mimo temu , ale neviete naco ma byt ten semafor uprostred cesty na triede Andreja Hlinku ? To len koli chodcom ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # GmbH 2018-12-07 08:48
Áno.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # MarianNR 2018-12-07 11:17
Aj kvôli chodcom, ale asi hlavne kvôli cyklistom. Križuje sa tam cesta s novobudovanou cyklotrasou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmm 2018-12-07 11:30
Som si ho akurát dnes všimol a takisto tú "cyklotrasu" čo sa tam v blízkosti buduje. Zatiaľ mi to nevyzerá na cyklotrasu, ale na nový chodník, ktorý zase iba rozdelia zelenou farbou a máme "cyklotrasu".
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Felix 2018-12-08 09:09
V Bratislave a Košiciach v MHD preferujú električky, trolejbusy a elektrobusy pre nízke prevádzkové náklady. V Nitre jazdia naftové autobusy, ktoré majú vysoké prevádzkové náklady. Za rok 2017 za MHD Nitra je celková cena vo výške 7.260.823,50,- eur, z toho z mestského rozpočtu vo výške 4.021.139,- eur, z toho tržby od cestujúcich vo výške 3.188.931,34,- eur, z toho iné tržby vo výške 50.752,63,- eur.
Náklady za pohonné látky sú vo výške 1.250.110,62,- eur
Náklady za odpisy 9 autobusov sú vo výške 438.746,95,- eur
Náklady za prenájom - leasing 22 autobusov sú vo výške 422.877,39,- eur
Náklady za opravu a údržbu sú vo výške 1.240.231.15,- eur.
Mesto Nitra potrebuje ekologické autobusy s nízkymi prevádzkovými nákladmi už len pre nárast nákladov na mzdy co činili vo výške 1.699.699,10,- eur za rok 2017 a o tejto skutočnosti bude rozhodovať MZ a primátor pán Hattas a oni rozhodnú o budúcom rozvoji MHD Nitra.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-5 # dlhy 2018-12-08 20:09
Veľa čísel ešte neznamená správne závery.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Felix 2018-12-09 11:19
Vážený pán Dovičovič, za rok 2017 z daní občanov mesta Nitry vo verejnom záujme zaplatili za MHD sumu vo výške 7.071.614,01,- eur pričom spoločnosť ARRIVA neznižuje prevádzkové náklady ekologickým spôsobom!
Obyvatelia mesta Nitry z daní zbytočne platia vysoké náklady za pohonné hmoty, platia odpisy a prenájom - leasing za autobusy, ktoré sa nikdy nestanú majetkom Mesta Nitry ale majetkom spoločnosti ARRIVA!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-9 # dlhy 2018-12-09 12:23
Zase klameš.
A nerozumieš tomu. Čím viac píšeš, tým si ďalej od pravdy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Felix 2018-12-10 08:03
Vážený pán Dovičovič, poslanec MZ, už ste zabudli na materiál č. 1625/2018 správa o výsledku kontroly MHD ARRIVA Nitra a.s. ktorý ste schválili dňa 15.11.2018 na mestskom zastupiteľstve?
Tieto údaje sú pravdivé!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2018-12-10 09:40
"za rok 2017 z daní občanov mesta Nitry vo verejnom záujme zaplatili za MHD sumu vo výške 7.071.614,01,- eur "
Toto je pravdivá informácia?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Felix 2018-12-09 11:22
Vážený pán Dovičovič, ako poslanec MZ ste sa podieľali na neprivatizovaní MHD Nitra, a preto mesto nemá majetkovú spoluúčasť v MHD a preto nemá možnosť presadzovať ekologickú dopravu z mestského rozpočtu a z fondov EU, na zníženie prevádzkových nákladov v MHD.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-9 # dlhy 2018-12-09 12:18
Toho váženého pána si láskavo strč za klobúk.
A prestaň vypisovať hlúposti.
O procese privatizácie bývalej ČSAD Nitra vieš zjavne veľké nič,
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # No koment 2018-12-09 12:22
Citovanie dlhy:
Toho váženého pána si láskavo strč za klobúk.
A prestaň vypisovať hlúposti.
O procese privatizácie bývalej ČSAD Nitra vieš zjavne veľké nič,

Nesklamal na slusne otazky arogancia, je to klasicky smeracky zmrd v plastiku nezavislosti, je aj skoda plut na takehota Trafikanta
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Felix 2018-12-10 08:22
Vážený pán Dovičovič, poslanec MZ, doma mám privatizačnú zmluvu ktorú som si vyžiadal od ....
U primátora Jozefa Dvonča som presadzoval o prenesení štátneho podielu na mesto Nitra ohľadom financovania ekologickej dopravy z mestského rozpočtu a z fondov EU!
Taktiež som žiadal o majetkovej spoluúčasti v spoločnosti ARRIVA Nitra a.s. ohľadom nadobudnutia majetku v MHD v prostredníctvom daní od obyvateľov Mesta Nitry.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # dlhy 2018-12-10 09:53
Na prenesenie štátneho podielu zo štátu na mesto Nitra je potrebná ochota vlastníka akcionárskeho podielu (štát) v Arriva Nitra odplatne alebo bezodplatne previesť tento akcionársky podiel na mesto Nitra. Takáto vôľa štátu nie je, takže takáto debata je bezpredmetná.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Felix 2018-12-10 17:01
Vážený pán Dovičovič, poslanec MZ, Jozef Dvonč ako primátor mesta Nitry žiadal štát o prenesení akcionárskeho podielu na Mesto Nitra a povinnosťou je aj u primátora Hattasa na financovanie ekologickej dopravy z mestského rozpočtu a z fondov EU, ktoré ostanú majetkom mesta Nitry.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2018-12-10 19:46
Ty zjavne nerozumieš slovensky.
Skúsim jednoduchšie, aby si to mohol aj ty pochopiť:
Nestačí, že ty chceš získať (povedzme kúpou) nejaký konkrétny rodinný dom ak si ho majiteľ chce ponechať.
Ani keď budeš tvrdiť, že chceš ten dom ekologicky vykurovať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Felix 2018-12-09 11:29
Vážený pán Dovičovič poslanec MZ, v roku 2019 sa zásadne zvýšia prepravné kilometre v MHD. Máte Vy predstavu, koľko to bude stáť daní obyvateľov mesta Nitry keďže ste členom komisie dopravy?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-10 # dlhy 2018-12-09 12:22
Odkazuješ na materiály mestského zastupiteľstva, tak si to nájdi. Je to niekolko desiatk tisíc €.
Všetko vieš a všetko poznáš. Tak by si mohol vedieť, že za člena komisie dopravy som bol zvolený 3.12.2018, teda pred šiestimi dňami.
Nezhovaďuj sa sústavne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # No koment 2018-12-09 12:48
Citovanie dlhy:
Odkazuješ na materiály mestského zastupiteľstva, tak si to nájdi. Je to niekolko desiatk tisíc €.
Všetko vieš a všetko poznáš. Tak by si mohol vedieť, že za člena komisie dopravy som bol zvolený 3.12.2018, teda pred šiestimi dňami.
Nezhovaďuj sa sústavne.

Za 6 dni stvoril Boh Zem. Trafikant za 2. Slnieckari netusia kde je sever tie komisie si podelili ako hobby. Stefan sa dusi smiechom, Palo tiez zrazil opatky. Ti novi mladi to ponali ako zurku mozno na 4 roky
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Felix 2018-12-10 08:41
Vážený pán Dovičovič, poslanec MZ, vaša odpoveď je irelevantná, nepoznáte zásadné problémy v mestskej hromadnej dopravy Nitra a ako člen komisie dopravy nebudete dostatočne zastupovať záujmy mesta a obyvateľov a preto Vám bude jedno koľko za MHD obyvatelia mesta Nitry zaplatia, či v MHD bude ekologická doprava, ktorá spoločnosť bude vykonávať MHD vo verejnom záujme.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # dlhy 2018-12-10 09:56
Melieš dookola svoje.
Ani netušíš aké aktivity som v súvislosti s fungovaním MAD v meste Nitra v uplynulých rokoch podnikol.
Takáto debata nemá zmysel.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # dlhy 2018-12-09 14:18
Aspoň sa tu človek pobaví.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # grape 2018-12-09 23:42
No nam to az take smiesne nie je. Nitra je totalne zanedbane mesto. A vy ste tu uz niekolke volebne obdobie po sebe a ja nemam pocit, ze by boli po vas vidiet vysledky. Takze p.Dovicovic, radsej sa tu k nicomu nevyjadrujte. Menej je viac.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Felix 2018-12-10 08:46
Vážený pán Dovičovič, poslanec MZ, my sa tiež pobavíme, keď budeme žiadať odvolanie primátora a poslancov MZ pre nekompetentné zastupovanie potrieb obyvateľov mesta Nitry na základe petície!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # dlhy 2018-12-10 12:26
Už sa teším.
Môžeš prezradiť ako budete petíciou žiadať odvolanie poslancov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Felix 2018-12-10 16:45
Vážený pán Dovičovič, poslanec MZ, veď vaše povinnosti sú uvedené v § 25 ods. 1 písm. d) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení a v ustanovení § 26 máte uvedené akým spôsobom máte dodržiavať povinnosti poslanca a v § 25 ods. 2 je uvedený spôsob zániku mandátu poslanca.
Odvolanie poslanca je jednoduchšie ako primátora!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # dlhy 2018-12-10 19:52
Zase trepeš.
Napíš konkrétne ako odvoláš poslanca.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dlhy 2018-12-10 22:05
"Odvolanie poslanca je jednoduchšie ako primátora!"
S výkričníkom to možno vyzerá údernejšie, ale nič to nemení na tom, že je to hlúposť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Pedro 1 2018-12-11 01:43
Citovanie Felix:
Vážený pán Dovičovič, poslanec MZ, veď vaše povinnosti sú uvedené v § 25 ods. 1 písm. d) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení a v ustanovení § 26 máte uvedené akým spôsobom máte dodržiavať povinnosti poslanca a v § 25 ods. 2 je uvedený spôsob zániku mandátu poslanca.
Odvolanie poslanca je jednoduchšie ako primátora!

Miloš sa nedá odvolať. Robí síce veľké hovno ale je tam etablovaný.Ma svojich divných voličov ,je pružný a vie sa predať.jJe to typický nominant ,na ktorom je vidieť ako sa dá roky vegetovat . Vie kam patrí a keď žere tak nemlaska.
Preto mu patrí trafika v mestskom podniku, v reálnom biznise by zomrel od hladu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-5 # dlhy 2018-12-11 16:46
Dal som ti plus, hoci to nezvyknem robiť.
Ale jednoducho si ho zaslúžiš.
Ako prvý, a zatiaľ jediný, si pochopil, že poslanca (nielen Miloša) nemožno odvolať.
Si prvá malá iskierka nádeje, že aj do prázdnej hlavy sa občas môže zatúlať myšlienka.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # No koment 2018-12-11 20:00
Citovanie dlhy:
Dal som ti plus, hoci to nezvyknem robiť.
Ale jednoducho si ho zaslúžiš.
Ako prvý, a zatiaľ jediný, si pochopil, že poslanca (nielen Miloša) nemožno odvolať.
Si prvá malá iskierka nádeje, že aj do prázdnej hlavy sa občas môže zatúlať myšlienka.

Tvoje plus je potvrdenim mojej pravdy ale asi si pekne v prdeli ked uz ani vulgarizmami nereagujes. Hybaj uz do dochodku sak si sa.nadrel
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dlhy 2018-12-11 11:04
Tak ako teda budeš odvolávať poslancov?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ppči 2018-12-11 16:19
Normálne trafikantov a iné špiny zlodejske zavesime na kandelaber a povieme #si odvolany#.
Len neviem či máme dosť kandelabrov v meste. Ale dobre budú aj stromy.
;)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2018-12-11 16:37
Á, ďalší odvážny úderník spoza klávesnice.
Vitaj.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Felix 2018-12-12 09:00
Vážený pán Dovičovič, poslanec MZ, veď to máte jasne napísané v § 26 v spojení s ust. § 25 ods. 1 písm. d) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení. Ak si neviete urobiť výklad predmetných ustanovení, požiadajte o výklad právnikov.
Mám zato že odvolanie poslanca je jednoduchšie ako primátora!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dlhy 2018-12-12 09:43
Zopakujem ti to:
Nepíš o veciach, ktorým nerozumieš.
Existuje (pomerne zložitý) mechanizmus ako možno odvolať primátora.
Poslanca odvolať nie je možné.
Na tom nič nezmeníš ani keď to sem napíšeš ešte stokrát.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Hmmm 2018-12-10 12:43
:lol: Nekompetentné zastupovanie mesta. Petícia na odvolanie volených zástupcov :lol: Niekto musí byť fest naštvaný z výsledku volieb :lol: Teší ma to :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Felix 2018-12-12 09:51
Vážený pán Hmmm, nie som naštvaný z výsledku volieb, ale mám veľké obavy o nerozumnom nakladaní daní obyvateľov mesta Nitry.
Mám zato, že pán Dovičovič, poslanec MZ nie je zástupcom občanov Nitry ale zástupcom svojho ega čo preukazujú jeho príspevky a strach. Takýchto poslancov v MZ je viac!
Aj zásluhou pán Dovičoviča, poslanca MZ od roku 2001 mesto Nitra nemá majetkovú spoluúčasť v MHD a od roku 2004 z daní platíme odpisy a leasin ktoré sa nestanú majetkom mesta Nitry.
V roku 2012 za leasing 9 autobusov sme z našich daní uhradili sumu vo výške 582.169,64,- eur.
V rok 2013 za leasing sme z našich daní uhradili sumu vo výške 739.075,34,- eur.
V rok 2016 za leasing sme z našich daní uhradili sumu vo výške 797.850.76,- eur.
V rok 2017 za leasing 22 autobusov sme z našich daní uhradili sumu vo výške 422.877,39,- eur.
Mám zato, že toto nie je hospodárne nakladanie daní obyvateľov v prospech majetku mesta Nitry !
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2018-12-11 16:58
Vyzvy pre internetovych odbornikov ;-) :

https://www.nitra.sk/zobraz/obsah/30814

https://www.nitra.sk/zobraz/obsah/30816
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť