Kynek: prejazd na čerpaciu stanicu uzatvorili pretože nebol povolený

O vyjadrenie a vysvetlenie sme požiadali Krajské riaditeľstvo policajného zboru v Nitre

3. februára sme Vás informovali o uzatvorení prejazdu z Trnavskej ulici na Kyneku na čerpaciu stanicu Slovnaft, ktorá leží na rýchlostnej ceste R1A. Vstup natrvalo zamedzili vo štvrtok 28. januára 2016.

O vyjadrenie a vysvetlenie sme požiadali Krajské riaditeľstvo policajného zboru v Nitre. To potvrdilo naše úvahy o príčinách uzatvorenia tohto frekventovaného prejazdu, ktorý podľa reakcií v diskusiách na našom portáli a v našej FB skupine používalo množstvo občanov Nitry, ale aj priľahlej obci Lehota.

Vyjadrenie KR PZ Nitra

Nitriansky Krajský dopravný inšpektorát spolu so zástupcami Okresného úradu v Nitre, ako cestného správneho orgánu a zástupcom regionálnej správy ciest pristúpili koncom januára /28.01.2016/ k uzatvoreniu napojenia z cesty tretej triedy v Nitrianskej mestskej časti Kynek na benzínové čerpadlo Slovnaft.

Tento výjazd z komunikácie slúžil dlhšiu dobu aj ako cesta do mesta, pre obyvateľov obce Lehota. Keďže išlo o nepovolený stav (nebol v zmysle platných právnych predpisov a súvisiacich STN) a jeho stavebno-technický stav bezprostredne ohrozoval bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, bolo potrebné situáciu riešiť.

Za účasti dotknutých strán bola vykonaná tvaromiestna obhliadka, na základe ktorej bolo príslušným cestným správnym orgánom rozhodnuté o uzatvorení výjazdu.

Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Nitre v spolupráci s dotknutými cestnými správnymi orgánmi vyvíja iniciatívu na komplexné riešenie situácie v dopravnom priestore riešeného územia, s cieľom eliminovania negatívnych dopadov vo vzťahu k bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Zároveň sa riešia otázky spôsobu vedenia dopravy v tejto lokalite, ktoré sa týkajú aj vybudovania nového napojenia obce Lehota na R1. Nepriaznivý stav s plynulosťou dopravy v predmetnej lokalite Kynek rieši dopravná polícia, aj velením výkonu služby v čase dopravných špičiek na exponovaných miestach v tejto mestskej časti.


Pohľad na situáciu z R1A - absentujú akékoľvek značky

R1A Kynek napojenie


Pohľad na križovatku na R1A, problematické je napojenie na Trnavskú kde vznikajú zápchy, nebezpečné je aj napojenie R1A smer Metro pri výjazde na most - v jednom jazdnom pruhu sa stretávajú autá idúce smer Lužianky a autá smerujúce doľava cez most.

Nedoriešených križovatiek a napojení je teda viacero a vyžadujú si riešenie.


R1A križovatka zhora


Pôvodný email od čitateľa, ktorý nás na uzatvorenie upozornil


Za informácie ďakujeme nášmu čitateľovi Ladislavovi Benemu, ktorý píše:

Táto skratka bola vybudovaná pôvodne ešte počas socializmu a mala až do nedávna pôvodný betónový podklad. Pôvodným cieľom bolo aby autá ktoré chceli tankovať, nemuseli robiť dlhú obchádzku cez most Lehota a späť. V Nitre v tom čase boli asi 4 ČS a stávalo sa na benzín v radoch niekedy aj pol hodiny. Po dostavaní južného obchvatu Nitry a "genialnemu" vyriešeniu zjazdu Lehota sa táto skratka začala motoristami hromadne využívať na prechod na cestu R1A aby sa vyhli prejazdu časťou Kynek a aby sa vyhli zápcham pri moste na Hlohovec. Urobením takejto zábrany sa situácia v tomto úseku ešte viac zhorší. Vozidlá už nebudú tak využívať bratislavskú ulicu, keďže na ňu by museli ísť najprv smer most, potom sa napojiť na R1A a hneď zísť zase na bratislavskú. Lepšou variantou bude prejsť cez Mlynarce, čo zvýši znova hustotu premávky v tomto úseku.

Ďakujeme genialnemu riešeniu NDS čo sa týka tejto časti Nitry. Ďakujeme za ďalšie zdržanie na Kyneku a za ďalšie nové dopravné nehody ktoré toto opatrenie určite spôsobí. Táto skratka prežila 50 rokov a niekoľko vlád. Česť jej pamiatke.


Napojenie pred a po

Kynek spojka Kynek spojka


Lokalizácia na mape




Zdroj: Nitralive.sk, KR PZ Nitra


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+1 # felix 2016-02-15 19:07
... tlieskam vyvijaniu iniciativy...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marcel Bilický 2016-02-15 19:48
A keby sa tam niekto zadrbe, tak si medzi prvymi s nejakym ohromnym prispevkom :lol:

P.S. Treba riadit celu Nitru - Levicku, Krskany, Cabaj, Drazovce...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Pavol O. 2016-02-16 11:55
Bola by sranda, keby sa to pre nitrianskych vodičov slávnostne otvorilo niekedy 2. marca 2016. A hneď so strihaním pásky a za prítomnosti kamier RTVS, TA3, JOJ.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Krako 2016-02-16 11:40
Nebolo jednoduchšie a hlavne rozumnejšie zlegalizovať cestu a osadiť potrebné značky ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Pavol O. 2016-02-16 11:53
Na našom krásnom Slovensku by bolo potrebné urobiť mnoho vecí jednoduchšími a rozumnejším spôsobom. Ale zatiaľ nie je vôľa. A kde nie je vôľa, tam niet cesty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Marekkk 2016-02-16 13:55
K tomu len toľko. Neviem koľko nehôd tam bolo, ale určite to nebolo o nič viac nebezpečnejšie ako zísť z diaľnice, odbočiť ozlomkrky doľava, lebo používanie smeroviek nie je až taká samozrejmosť u slovenských vodičov (btw. ak si dobre pamätám, oproti idúce autá z METRA smerom do Mlynáriec alebo na diaľnicu tam majú povolenú 90tku nakoľko je to úsek mimo obce a nie je tam, alebo nebola ešte, dopravná značka nižšej rýchlosti). Nech sa uvedomia tí páni, čo si chcú za každú cenu zlepšovať štatistiky nehodovosti!!! Nech sa [censored] pozrú koľko dopravných nehôd a škodových udalostí na tej križovatke nedobrzdením a nedaním prednosti bolo a je!! A koľko ich ešte len bude!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # mikedo 2016-02-16 15:01
Nemôžem si pomôcť, ale tie zdôvodnenia napovedajú, že o praktických veciach rozhodujú ľudia nepraktickí - po slovenksy "hlupáci"!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # takze 2016-05-31 15:30
je to jasneee.. teraz plynulost a bezpecnost teda naozaj zlepsili.. vsetci idu cez kynek - ohromne. A ten argument ze napojenie cesty III. triedy na dialnicu.. Prosííím?? Sak cesta III. triedy pripaja pumpu a z pumpy mam pripajaci pas na R1A. Akoze aky je rozdiel prosim vas ci sa z pumpy pripajam na dialnicu na ktoru som dosiel z dialnice, alebo som na tu pumpu dosiel z vedlajsej cesty??? ved sa pripajam uplne rovnako preboha ziveho. Detto odboka na novom zelenom moste vraj nemohla byt, lebo je to pripojenie dialnice na cestu III. triedy. Ale most je vlastne cely odbocovaci pruh a nie dialnica predsa.. viac ako 60 sa tam ist neda v tej zakrute.Ach jaaaj. Alebo maju nudzovu subeznu komunikaciu III. triedy preklasifikovat . Ved ked je nehoda na dialnici tak je cez nu presmerovana doprava. Pacieenti vsetci
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť