Townhill, Tabáň, alebo iný názov? Hlasujte v oficiálnej ankete developera

Do 19. novembra je možné hlasovať za definitívny názov projektu

Okolo výstavby komplexu Townhill bolo v poslednom období rušno, okrem iného sa riešiť aj názov. Ten sa zdal viacerým občanom nevhodný, väčšina preferuje historický názov "Tabáň".

Teraz je možné hlasovať za definitívny oficiálny názov a to v termíne od 6. do 19.11.2017. Výsledky budú následne zverejnené do konca novembra.

Link na >>> anketu <<<

Okrem názvu vadí Nitranom aj vzhľad budovy, jej prílišná mohutnosť. Okrem možnej zmeny názvu však nečakajme žiadne výrazné zmeny. Tie sa môžu týkať len použitých materiálov na fasáde a vzhľadu a úpravy okolitých ulíc. Medzi pripomienkami sa objavuje požiadavka na vybudovanie cyklotrasy, pásov zelene a kapacitné posúdenie ciest a križovatiek v okolí Tabáňa.

Zverejnené vizualizácie boli len prvotné, definitívny vzhľad budovy predstaví developer budúci rok.

Vizualizácia Tabáň Townhill Nitra Vizualizácia Tabáň Townhill Nitra Vizualizácia Tabáň Townhill Nitra



Zdroj: Nitralive.sk, vizualizácie www.proxenta.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+17 # MreK 2017-11-06 19:11
Dal by som názov Opacha Nitránska
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+12 # domi 2017-11-06 19:21
investor si robí čo chce.
"hlasujte za názov. ....Tým Vám zalepíme oči... " :-x
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+15 # Xedos 2017-11-06 19:12
...Tabáň...
Áno budova je príliš mohutná.
Nehodí sa do okolia a je strašne nalepená na cesty a chodníky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # MilanL. 2017-11-11 22:07
nepiste to tu ale napiste pripomenku k stavebnemu povoleniu na mesto.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+13 # Dano Balko 2017-11-06 19:36
Az na to, ze Vrsok i Palanok sa nachadzaju trosku inde. To mohli dat aj navrhy ako Tribec, Zibrica ci Zobor. Geograficky sa tejto lokalie hovorilo Taban.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # zemiak 2017-11-07 11:00
ano, aj ked toto sa tiez da nazvat palanok, lebo aj tu boli kolove hradby, tak ako pod hradom
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Ela 2017-11-06 19:43
KKK
katastrofálna komunistická kocka
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # Jaja2 2017-11-06 19:50
Tato stavba sa vobec nehodi, aby bola postavena na takomto mieste...sa divim, ako mohlo vedenie mesta a architekt taketo nieco povolit...oprot i historicka budova sudu a zo zadu skolka
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # Popelec 2017-11-06 20:35
Tá škôlka bude pravdepodobne úplne zatienená, aj dvor, kde sa škôlkári hrajú. Do tej škôlky chodia aj deti s poruchami zraku, neviem, či im tento "architektonick ý skvost" nezhorší podmienky v triedach.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal + 2017-11-08 18:16
najvyssi cas tu otrasnu socialistku "skolku" vedla Piaristov zatvorit a zburat, dodnes sa nevie, ci ta betonova ozruta nie je este aj prespikovana azbestom. Uz jej umiestnenie do tej casti mesta bolo chapane ako pomsta komunistov na historii mesta, ktore bolo tradicne malo slovenske a malo proletarske.
Navyssi cas tu betonovu ohavu zburat.
Ako moze niekto protestovat proti zastavbe Tabane a zaroven obhajovat brutalnu skatulu medzi Tabanou a Piaristami? - len nitranski pokrytci! :eek:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Popelec 2017-11-09 12:16
V tej otrasnej, socialistickej škôlke sú špeciálne ortoptické triedy, ktoré poskytujú špeciálno-pedag ogickú starostlivosť pre zdravotne znevýhodnené deti s poruchami zraku a videnia. Tak s tým búraním ešte trochu počkaj, prípadne im nájdi adekvátne náhradné priestory. Proti zástavbe Tabáne nikto neprotestuje, len sa nám nepáči ohava, ktorú tu plánujú postaviť. Že je to ohava, to potvrdilo veľké množstvo tu diskutujúcich, vyjadrili sme - vyzerá to tak - že väčšinový názor, to ešte môžeme, alebo nie?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # architekt 2017-11-07 08:22
Hlavný architekt v meste neexistuje...pr ečo asi....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # Anazuz 2017-11-06 19:54
Súhlasím so všetkými názormi. Je to nevkusná opacha, ktorá architektonicky nezapadá do mesta. Mala by sa zachovať história mesta a nie stavať moderné budovy, ktoré o 5 rokov budú zyvat prázdnotou.....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Hmmm 2017-11-06 20:08
Keby to aspon vyzeralo moderne. Ale vyzera to ako brarislavsky Pentagon v mensom. To bude vyzera paradne z toho bytu pohlad na to nadvorie kde bude okolo milion inych bytov. Cista Petrzalka a Pentagon dokopy. Len aby nadrbali co najviac bytom na ten krpaty pozemok. Ten kto toto schvalil, by mal ist sediet. Vsak k tomuto sa musel vyjadrovat urcite aj pamiatkovy urad.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # x6x 2017-11-07 08:25
Bývať v takej opache a čumiet si z kuchyne do kuchyne, zo spalne do spalne musí byt ako za trest a boh vie za akú cenu bytu, určite bratislavskú, ved zarobíme v jaguari 650eur, budeme mat nato.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-11-10 22:48
Že teba niekto núti aby si robil za 650€ a kúpil si byť v Townhille? Lebo si ináč neviem vysvetliť tento príspevok... a máš X6 :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Tabáni 2017-11-10 22:05
aky pentagon? bud si slepy alebo sposty - bol si si vobec niekedy pozriet ten pentagon, na ktory sa odvolavas? :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # skynet 2017-11-06 20:37
Do vizualizácie zabudli dať okolo budovy upchaté ulice, kolóny a všade zaparkované autá.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # Kaja 2017-11-06 22:48
Vyjadrite svoj nesúhlas podpisom v petícii:
https://www.peticie.com/peticia_za_zastavenie_vystavby_townhill_v_nitre
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2017-11-06 23:00
Tá petícia je zle formulovaná a nemá zmysel v podstate. Dôležité je pri takýchto stavbách zapojiť sa oficialne do konania a to zaslaním pripomienok. Toto autor petície neurobil a neurobil to ani nikto z tých čo ju propagujú.

Tá budova sa postaví, zmeniť sa môže to čo píšem v článku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal + 2017-11-08 18:06
Michal Šimonek:
TÀ Tabáň, nie ten!
Uz by si si to mohol zapamätat aj ty!!!
Takze:
nie "v okolí Tabáňa", ale "v okolí Tabáne".
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-11-08 21:39
Ok nebuď taký dramatický.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Pjotr 2017-11-08 20:30
Kaja chod vies kam s tvojou peticiou....uz sa tu konecne preberte, zijeme tu v meste, nie v nejakej dedine na lazoch, mesto, to su ulice, obytne bloky, konecne ten kopec zastavaju a dufam, ze postupne aj okolie a vytvoria suvisleulice, ktore budu mat mestsky charakter, stale sa tu ohanate hist.zastavbou, ale jej zvysky su o par ulic dalej, ak tu chceme mat este nejaku historiu, tak by sa mala zrevitalizovat pesia zona, farska, kupcka a aj to nestastne namestie...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2017-11-08 21:40
Farská? To je tá socialistická ulica kde nevedeli zalepiť prepadnutú cestu tuším 2 mesiace? všetko rozbité aj chodníky... pouličné osvetlenie v dôchodkovom veku. Detto Mostná. Prosím ťa tu sa nič neurobí kým tam bude tá istá partia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # peter9 2017-11-07 06:39
Treba pristaviť ešte aspoň štyri poschodia a načo chodník. Nech zoberú ešte jeden pruh z cesty. Ale aspoň to bude vyvážené, jedna opacha Mlyny na jednej strane druhá opacha na druhej strane. Navrhujem zbúrať hrad a postaviť tam mrakodrap a aj tie kaplnky na Kalvárii len zavadzajú, koľko domov by sa tam zmestilo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Dano 2017-11-07 12:07
peter9 a co takto napisat aj nieco konstruktivne? Nielen ironicke bludy....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Taban hill 2017-11-07 12:22
Konštruktívne je napísané, ale všetci to ignorujú. Posudzuje sa vzdy len stavba dopad na okolie najmä dopravu nikto nerieši. Stavbu Tabanu treba jednoznačne zmenšiť čo do hmoty aj výšky. Ale to nikto neurobí, všetko je už popredu dohonute.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Peter 9 2017-11-07 15:39
Nemôžem za to že si nepochopil. Taban hill to napísal po lopate. Dúfam, že si pochopil aspoň jeho príspevok.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Dano 2017-11-07 15:42
Som rad, ze mas svojho hovorcu a zalozny mozog.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Peter 9 2017-11-08 10:58
Ja mám aspoň záložný mozog, ale ty nemáš žiadny keď nechápeš. :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Taban hill 2017-11-08 11:27
Podľa komentárov vidno kto s kým ťahá za jeden povraz.... Všetko je v poriadku ta budova je tam úžasná, sadne tam ako riť na šerbeľ. Treba ešte zastavať aj pozemok o dum dal parkovisko pred domom služieb, lebo tam si to ten pľac žiada. No koment.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Dano 2017-11-08 11:38
Aka prvoplanova odpoved, ine som ani necakal 8)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Občan 2017-11-07 08:17
Mesto nemá obsadený post hlavného architekta a táto budova, tak ako iné skvosty v meste, sa postaví aj napriek nesúhlasu verejnosti. Na vizualizáciách je ten obrovsky kolos osadený do jestvujúcich križovatiek bez akejkoľvek úpravy ci rozšírenia jestvujúcich jazdných pruhov. Nevieme si reálne predstaviť aký katastrofálny dopad budú mat nove mega stavby ako su taban, tesco, majak a orbis na dopravu situáciu v celom meste, nielen v jej bezprostrednom okolí. Preto sa tešme aké krásne budeme mat centrum Nitry, lebo bratislavsky developer si svoj projekt s hradnými pánmi aj tak pretlači, čo tam po Nitranoch bývajúcich v Nitre. Navrhujem vyrúbať aj celu Borinu, veď tam by sa tiež hodili nejaké tie najlepšie 20podlazne bytovky, teraz je to len nejaká zarastená zelena plocha, co tam po nej....betónová džungľa bude lepšia, najmä pre toho kto na tom zarobí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # herr tell 2017-11-07 08:44
Teraz nasrrrdení občania a zároveň aj voliči do volieb 2018 určite zabudnú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Ccc 2017-11-07 08:51
Nie nezabudnú. Je im to uprdele. Krásne to ukázali voľby.
A tie ďalšie to ukážu zasa.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # zupan 2017-11-07 09:53
Ľudia volili len toho, ktorý sa vyjadril, že všetko je v Nitre v poriadku, najmä dopravná situácia, ktorú nikto nerieši. Veď čo by riešil, keď je v poriadku. A zas sa volilo proti niekomu, menšie zlo, takto Nitra bude vždy patriť jednej strane.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Michael 2017-11-07 14:28
akože komunistická budova , hej ?? A Tesco vedľa komunistická budova nieje však ?? Projekt Townhill je podľa mňa super projekt , ktorý prispeje k výzoru mesta ako MESTA , Nitra nieje dedina ! vám sa tá džungla v centre mesta páčila vari viac ! Nápad , že by tam bola cyklotrasa atd je super , ale človek ktorý povie , že moderná výšková budova nezapadá do jej oklie je čistý blázon ! Tak isto ako sa protestovalo proti Mlynom , tak aj proti tomuto . Neskutočné !
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Dano 2017-11-07 19:15
Suhlas, konecne moderny nazor. A mozme cakat minuska... :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-5 # Michal Šimonek 2017-11-07 20:43
Mám rovnaký názor ale nepíšem to sem radšej - ludia v Nitre chcú mať všade park.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # MiroN 2017-11-08 09:35
A kde akože máme všade parky v Nitre?
Nie som proti moderným stavbám a mesto by sa malo postupne modernizovať, ale toto čo sa chystá na Tabáni je len najlacnejšie riešenie, tak aby developer maximalizoval zisk.
Moderná architektúra je o niečom inom. Alebo aj vy si myslíte, že nová fasáda hotela Danube v Bratislave je trendy a sexy, tak ako si to myslia jej majitelia?
PS: Parky nemusia byť všade, stačí keď bude dosť zelene v meste, aby sme v lete nemali 40 stupňov v meste a v zime smogovú situáciu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # T. 2017-11-08 09:55
Presne tak. Mozno by stacilo, keby sa ta celna stena odstranila a to zelene priestranstvo vo vnutri by sa dostalo "na verejnost". Cele by to hned inak ukazalo. Ak budu na prizemi obchody, ludi by to urcite prilakalo. (Vychadzam z vizualizacii - co tam bude naozaje je otazne). Investor samozrejem sleduje maximalny zisk, to sa mu nemoze mat za zle. Ale mesto by malo sledovat zaujmy obcanov a nejaky koncept vystavby. Nie povolit cokolvek hocikde.

IMO Cele mi to pride dost vysoke. Ubral by som tomu 2 poschodia. Aspon spredu a dalej smerom do kopca by to mohlo kopirovat stupanie terenu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-11-09 11:07
Ak uberieš 2 poschodia tak vznikne čo? V centre mesta tak nízka budova? Je tam kopec, ako to bude vyzerat?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # T. 2017-11-09 12:20
Vznikne zhruba rovnako vysoka budova, ako tie na Sturovej. Teraz to ma 7 podlazi, cize o 3 podlazia viac ako budovy na druhej strane cesty. Zaroven som napisal, ze smerom od Sturovej by to mohlo kopirovat stupanie terenu - pozri si vizualizaciu z Piaristickej. Najskor "chyba" prizemie a potom aj prve poschodie. Cize hore by sa pridalo 5. a 6. podlazie. Budova by nebola cista kocka, ale kaskadovity vrch by poskytol o nieco zaujimavejsie vzhlad a vytvorila by sa moznost velkych teras pre niektore horne byty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # marian 2017-11-09 10:40
Nech sa páči, tam máš 150 ročný mestký park....môžeš sa tam každý deň prejsť a ujsť pred moderným svetom... Tabáň treba zastavať aby Nitra vyzerala ako mesto. Mesto tvoria ulice, domy a nie (len) parky, ktorých je v NR až až...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2017-11-09 11:08
Ten obrovský park na Sihoti je čo? V každej časti máš nejaký kopec a les. To je málo?

Skôr by som žiadal o vybudovanie malého parku pred budovou súdu - to čo tam je teraz je nedôstojné.

Oproti Piaristom máš parčík napríklad.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # nitricka999 2017-11-07 22:21
Presne, dobrý projekt, treba to zastavať, nech Nitra nevypadá ako dedina. Každý by chcel len park . Parkov v Nitre je dosť a mesto má vypadať ako mesto ......
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Prk 2017-11-08 16:24
Jasné parkov a zelene je v Nitre dost. Normálne nevieme čo s nimi. New York by si z Nitry mať nechcel, či stačí druhá Blava? Aha voľné miesto ... nevieme čo s tým, tak tam "capneme" budovu. Všetko naokoloje zastavané, nemáme kde stavať, resp. budovať nové obytné plochy ... bohužiaľ to musíme dať do centra.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Stanislav 2017-11-07 15:38
Táto budova by nemala výškovo presahovať budovu súdu!Maximálne výška v rovine s vnútroblokom vedľa súdu!Predpoklad ám že niečo podobné bude stáť v blízkej budúcnosti aj na mieste Domu služieb a parkoviska pred ním.Okrem výšky a rozlohy tejto budovy mne osobne na nej nič neprekáža.Mozno by som ešte zmenil povrch strechy na šikmú krytinu.Ovela viac mna osobne znervoznuju 11 poschodové strasiaky na Parovcach!!
Mimochodom tu je jasne vidieť ,že čo nám tu komunisti zanechali architektonický nemá nist spoločne s komunizmom,keďž e fu nacionalistické budovy začali u nás rozkvitat v 30rokochminuleh o storočia za 1 Československej republiky!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # worker 2017-11-07 17:04
po hlasovaní to neukáže výsledok, také hlasovanie si môžete strčiť viete kam. Po skovčení hlasovania sa zverejní akože "víťazný" názov, jdu blejt velebnosti :-x :-x :-x
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # .... 2017-11-08 11:33
Je jedno ako sa tá úžasná stavba bude volať, podstatne je aký dopad bude mat na okolie, ale to nikto nerieši.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal + 2017-11-08 17:55
Kedze v Nitre sa od cias bolsevikov uz nic väcsie nestavalo a pokusy provincnych malych developerov produkovali nanajvys nudne tuctove bytovky na okraji mesta, Nitrania svojim architektonicko -estetickym vyvojom ustrnuli na urovni 70/80rokov minuleho storocia - radsej by privitali realnosocialist icke sive panelaky alebo zelezo-sklo-bet onovu architekturu socialisticko-b rutalistickeho stylu. :) :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # marian 2017-11-09 10:36
Nie je to najkrajšia budova, nie je najmodernejšia ale stále je to len vizualizácia. Ja dúfam, že sa tam tá plocha zastavá. Tieto trápne kecy o parkoch do mesta patria ale vrámci normy. Nitra nemá súvislé zastavané ulice a presne tento Townhill sa tam práve preto hodí. Som za zmenu fasády ( tehla, betón, sklo, kov, NIE SIVÁ OMIETKA), ale isto nie som za park. Ruku horke kto tu denne beháte do parku a tvárite sa ako environmentalis ti najväčšieho zrna.... :-? :-? :-?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Tabáni 2017-11-10 22:12
Uvedomte si konecne, ze tu nejde o protiklad zastavana plocha versus park, ved zelen je planovana v atriu a toto bude volne dostupne zvonku.
V nitre nie je problem a otazka, ci je vela parku alebo malo parku, ale ako su zelene plochy a zastavane casti vzajomne prepojene. A prave toto v nitre je katastrofalne - velky park je oddeleny od mesta a odsunuty za hrad, v meste zase sa stavia kde kade, likviduju sa zelene plochy a chybaju "zelene doplnky". Tento projekt prave velmi dobre riesi, ze nadvorie v atriu bude zelene a nebudu tam nejake typicke sedliacke riesenia ako sa to vo vagabuntskej Nitre nosi (stylom nasekat tam nejake bungalovy ako garaze alebo vsetko zabetonovat na parkovacie miesta). :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Maros_MS 2017-11-11 10:04
Nie som architekt, ale sú aj iné možnosti umiestnenia a tvaru novej budovy. Určite by bola vhodnejšia rovnobežná línia prednej časti s existujúcim Tescom. Do predu je možné vysadiť zeleň. Ale aj tak neviem kto tam bude chceť bývať za nie malé peniaze, veď prach a hluk z dopravy budú ešte väčšie. Nejaké sedenie na balkóne v tichu nádvoria? Akurát iba pre fajčiarov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2017-11-11 10:26
Ten priestor medzi Tescom a zastavkou ma byt vraj zastavany. V nejakom clanku to tu bolo spomenute. Takze liniu to drzat bude.

Ludi, ktori tam budu byvat, sa najde dost. Byva sa tak vo vsetkych mestach. Byty do vnutrobloku budu celkom tiche. Ja som uz byval v roznych bytoch a na roznych miestach. Osobne by som byt v tomto pripade do ulice nechcel, ale do vnutrobloku bez problemov.

Samotne zastavanie nie je problem. Len by som ocenil inu realizaciu. Niekde som cital, ze tam ma byt aj nejaka zelen (asi par stromov) a cyklocesta. Som vsak zvedavy, kadial vlastne pojde. Ci to bude len pred touto budovou, alebo to niekam zmysluplne povedie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-11-11 10:40
O to sa neboj po tých bytoch sa zapráši. Prečo to stále niekto rieši ved nie je povinné si tam kúpiť byt :-) Dokola prach, hluk - to sa volá bývanie v centre mesta halooo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť