Rezidenčné parkovanie v Nitre - aktuálne informácie o stave príprav

Aktuálne informácie o rezidenčnom parkovaní v Nitre + plánované opatrenia

V Nitre sa už dlhšiu dobu pripravuje regulácia parkovania v obytných súboroch Klokočina, Diely, Čermáň a Chrenová. S napätím a obavami očakávam, kedy a s čím vyrukuje Mesto Nitra.

Moje obavy vyplývajú z informácií, ktoré mám a zo skúseností z iných miest.

Pred rokom som v článku Za parkovanie na sídliskách si možno budeme platiť, navrhované zmeny nič neriešia "Návrh systémových opatrení pre zavedenie regulácie parkovania v obytných súboroch Klokočina, Diely, Čermáň, Chrenová". O parkovaní sa vedú diskusie minimálne na Nitralive.sk už roky.

Riešenia sú jasné, Mesto Nitra sa snaží vynájsť koleso - dôkazom sú opatrenia, ktoré sú zverejnené. Hovoria o rezidenčných kartách, budovaní nových parkovísk, vylúčení dodávok, vyznačení parkovacích miest.

Chýbajú však opatrenia, ktoré som navrhol v hore spomenutom článku. Nemyslelo sa na opravu existujúcich parkovísk, nerieši sa divoké parkovanie na chodníkoch, vo výjazdoch, trávniku a teda parkovanie mimo parkovacích miest v obytných zónach.

Obavy mám aj z nejasnej kontroly - kto bude kontrolovať karty? Počítam, že budú osadené rampy - znamená to nákup desiatok rámp a ich umiestnenie na každú ulicu. Ak nie, nevidím zmysel a možnosti kontroly. Mestská polícia má dlhodobo nedostatok policajtov a na Klokočine operuje jedna hliadka. Zaváňa to príchodom firiem ako EEI, ktorá je známa z Košíc a iných miest. Nedovoľme ryžovať súkromníkovi!

Ako by teda malo fungovať parkovanie po novom?

Počkajme si na VZN - Všeobecne záväzné nariadenie, ktoré sa pripravuje a ktoré pôjde na rokovanie do nitrianskeho zastupiteľstva.

Rezidenčnú kartu by mal dostať každý obyvateľ, ktorý spĺňa nasledovné podmienky:

- trvalý pobyt na adrese,
- vodičský preukaz,
- majiteľ motorového vozidla

Stávate sa rezidentom v mieste bydliska a bude Vám vystavená za poplatok (prvé auto symbolická ročná suma) rezidenčná karta. V čase od 8:00 hod. do 17:00 hod. vo Vašej ulici bude môcť parkovať hocikto, ale od 17:00 hod. do 8:00 hod. len rezident.

OPATRENIA

Opatrenie č.1: Vylúčenie parkovania nákladných vozidiel a úžitkových vozidiel v obytných súboroch

- zriadiť Zóny zákazu státia pre nákladné vozidlá (nad 3,5t) a vozidlá dlhšie ako 5m s časovým obmedzení, od 18-8h.

Zavedenie tohto opatrenia bude realizované v mestských častiach Klokočina a Diely. Pre státie tejto kategórie vozidiel budú vytvorené podmienky mimo parkovacích miest pri obytných domoch.

Opatrenie č.2: Vyznačenie parkovacích miest vodorovným dopravným značením

Správne vyznačenie parkovacích miest obnovou vodorovného dopravného značenia.

Cieľ: Získanie parkovacích miest obnovou dopravného značenia, nakoľko zanedbaným dopravným značením dochádza k tomu, že sa vedome resp. nevedome pri parkovaní zaberá väčšia plocha. Na mestskom zastupiteľstve boli schválené financie na vodorovné značenie v mestskej časti Chrenová 3 a Klokočina 3 uvedené bolo zrealizované do 15.12.2016. Termín a rozsah schválila komisia.

Opatrenie č.3: Úprava podmienok vyhradzovania parkovacích miest pre osobitné kategórie žiadateľov.

Upraviť VZN o podmienkach vyhradzovania parkovacích miest.

Opatrenie č.4.: Využitie voľných kapacít odstavných plôch a parkovacích miest nákupných centier mimo času ich prevádzky (alternatíva pre vylúčené autá, záchytné parkovisko atď...)

Rokovanie so zástupcami 15.11.2016 (billa, Familly centrum a Kaufland nezúčastnili sa Lidl. Výsledok rokovania: pokiaľ budú parkoviská využívané na parkovanie vo väčšom počte nie ich zákazníkmi a bude dochádzať k obmedzovaniu parkovania zákazníkov, budú nútení pristúpiť k regulácii.

Opatrenie č.5: Regulácia parkovania vozidiel v obytných zónach zavedením rezidentského parkovacieho systému podľa trvalého pobytu obyvateľov.

Zámer: zvýhodniť rezidentav príslušnej zóne parkovania...Vydanie rezidentskej karty pre prvé vozidlo rezidenta spoplatnené základným poplatkom ( manipulačný poplatok), pre každé ďaľšie násobok základného poplatku, preš návštevníkov v príslušnej zóne bude vyčlenené určité množstvo parkovacích miest bez použitie parkovacej karty (najviac 5 percent z celkového počtu).

Zástupcovia mestskej Časti Chrenová nesúhlasia zo zavedením regulácie v ich mestskej časti.

Opatrenie č.6: Zavedenie vhodného systému vnútroblokového parkovania.

Mestská časť Klokočina podľa vyjadrenia VMČ nechce realizovať toto opatrenia Chrenová súhlasí.


Čo v doterajších návrhoch chýba?

Podľa môjho názoru sa zabúda na podstatné problémy a tými sú neregulované parkovanie a tolerovanie divokého parkovania na chodníkoch, na trávnikoch, vo výjazdoch a všade, kde to nie je povolené. Preto navrhujem doplniť body:

1. Osadenie stĺpikov zabraňujúcich parkovaniu na chodníkoch.
2. Zlegalizovanie parkovania áut tak, aby sa neporušovala vyhláška - vyhradenie 3m pre každý jazdný pruh, parkovanie po celej šírke chodníka bez povoľujúceho dopravného značenia, parkovanie v obytnej zóne mimo vyznačených parkovacích miest, parkovanie vo výjazdoch.


Tiež si prečítajte

Rezidenčné parkovanie v Nitre: návrh súťažných podmienok bol stiahnutý na dopracovanie
Mesto vyhodnotilo výsledky ankety o regulácii parkovania na sídliskách



Zdroj: Nitralive.sk, Martin Nemky, Petra Ajdáriová


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

0 # Michael 2017-04-12 11:02
Je to smutne ako cela nr.Vytlacenie dodavok v poriadku.Ale kam? Karty len pre tych s trvalym bydliskom a v obmedzenom case len pre nich.To vymysla aky ......? Ak aj mam kartu,zarucite mi miesto?Ak mi pride navsteva,kam si maju dat auto v tom casovom rozmedzi?S trvalym bydliskom?Co ak mam trvale bydlisko v KE napr tu mam kupeny byt,byvam tu,pracujem v NR a platim si aj zan dane?TAkze tu kartu by som dal vlastnikovi bytu ci tam ma alebo nema trvale bydlisko.Pokial ma auto pisane na seba.Za dalsie,co ludia co su v podnajme? Toto je len hanba tych hore cp vymyslaju taketo blbosti
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2017-04-12 11:48
Ide tu hlavne o tých ktorí majú 3 (a viac !!!) autá na byt.
Takých je neúrekom.

My ako rodina/byt máme auto jedno.
Vo vchode samý dôchodca, čiže polovica bytov nemá vôbec auto, a aj tak mám problém zaparkovať keď prídem z práce medzi 16-18 hod
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # on 2017-04-12 15:02
ake podla toho co citam sa to tyka vsetkych, nie len ludi, ktori maju 3 a viac aut. staci mat jedno auto, kupeny byt na klokocine (moj pripad) a trvaly pobyt inde. Dalsim problemom moze byt najomnik, ktory cvaka nemalu ciastku za najom celeho bytu, s prichodom Jaguaru sa tychto pripadov enormne zvysi. Iny problem je navsteva, ktora pride z opacneho konca republiky na 2 dni, co s nou? co s majstrami, ktori ti prerabaju byt a budu koncit o siedmej vecer? takychto nedomyslenych situacii budu desiatky, ale ty vidis ´´svoje´´ prazdne parkovacie miesto pred barakom. A co spravis, ked nenajdes miesto o 18:00 a budu fungovat rezidencne karty?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Max 2017-04-12 21:59
1-Dodavka nema co hladat v obytnej zone,2-najmonik ma dostat kartu od majitela bytu ale iba jednu na hlbokej byvaju 4 vojaci v jednom byte a kazdy ma auto,3- ak ma niekto na 3 auta nech premysla aj nad parkovanim tak ako vsade na svete dajme tomu vo Wiena je povolene 1 auto aj to musi byt obyvatel zameldovany, cize inak sa tento chaos vyriesit neda zial.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Ppc 2017-04-12 12:34
A tie auta sa niekam odparia ,alebo teleportuju do inej galaxie ak nebudú mať kartu? Či ako je to poriesene. Sú nejaké záchytné parkoviská na okraji mesta s kyvadlovou dopravou?
Lebo takto to fakt nič nerieši. Max si niekto bude pakovať vačky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # alo 2017-04-12 13:24
nie tie auta, ktore parkuju a nemaju tu trvaly pobyt sa nemusia teleportovat, lebo su to auta podnikatelov a podnikov, ktorých zamnestnanci su obyvatelia klokociny a tak nech sa paci parkujte si tie auta na firmach a pod. Situacia pre sandokanom je neunosna 24 hod. denne. Prevadzka Pizza Smejo tu ma permanentne zaparkovanych 8 vozidiel, pričom parkovisko za sandokanom, ktore je pre nich urcene je prazdne. taktiez kadernictvo, autposkola a pod. prevadzky. Preco mame my obycajny obyvatelia takto trpiet. Nehovorim o herni, kde je stale zaparkovaných min. 2 od. vozidla a nie to este o tom, ze kazde rano je tam bordel/porozbij ane pohare, flasky a pod..../ toto si my obyvatelia zasluzime, alebo tu zijeme len z povinnosti. Mesto aby zakazalo nejaku prevadzku, kde zarobi nejaku smiesnu sumu, radsej sa vykasle na svojich obyvatelov, ktoí aj tak musia platiti dane.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # on 2017-04-12 15:08
byvam na Jurkovicovej 24 a operovat neunosnou situaciou na danej ulici je smiesne. Este sa mi nestalo, aby som o deviatej vecer parkoval dalej nez pred sandokanom (50m od domu). Ludia zobudte sa, nikoho tymto nevytrestate, jedine samych seba a to tym, ze sa toto komunisticke mesto dostane do este vacsej letargie - proste vyzenie tych, ktori sem prisli za pracou, pripadne poskytuju pracu inym., Kazdy, kto ide byvat, minat peniaze do Nitry si rozmysli, ci bude mat po prichode z prace kde zaparkovat a tlacit kazdeho do trvalehjo pobytu, vlastnenia nehnutelnosti v meste, kde pracuje je absurdne... Tebe by sa asi radsej pacil sandokan s prazdnym karkoviskom bez pizzerie, kadernictva a ostatnych sluzieb 5 krokov od domu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # soave 2017-04-12 15:28
hm a ako je to s parkovanim okolo 18:00? to, ze vy nemate problem zaparkovat v neskoru hodinu neznamena, ze je to parkovacich miest. A snaha o prehlasenie trvaleho pobytu je to najnormalnejsie , co mesto moze robit. Ludia neplatia dane, ale pouzivaju obciansku vybavenost a siete, na co doplacaju trvali obyvatelia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # ON 2017-04-12 17:18
uf ,tak tymto smerom by sme asi v ziadnom vyspelom meste nepochodili. Prave flexibilita a neviazanost je to co laka sikovnych ludi do mesta a tymito ludmi je mesto obohatene, co opat zvysuje kredit a pozdvihuje miestneho vyznamu. Mesto sice prichadza o dane na zaklade trvaleho pobytu, ziskava vsak obrovsky balik penazi, ktori cespolni utracaju na najmoch, strave, MHD, zabave atd. Samozrejme hovorim o ludoch, ktori daju mestu prinos. Sudruhovi dvoncovi vsak vyhovuje mrtva pesia zona plna sociek s trvalym pobytom v Nitre. Ti sikovni sa opat raz budu po sichte skladat na benzin a dochadzat domov 70km ako by mali byt sikanovani trvalym pobytom...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Hmmm 2017-04-12 18:14
alo.... Ako tak čítam túto diskusiu, tak proste každý si na tom vidí iba to svoje čo sa mu hodí a potom to tu aj tak vyzerá.
Bez trvalého pobytu sú tu iba podnikatelia ? Teraz sa budú musieť ľudia meniť kvôli tejto blbosti trvalý pobyt, hlavne tí čo sú tu len v nájmoch a častokrát ani trvalý pobyt nedostanú ?

A vlastníci bytov vlastnia tie miesta pri Sandokane ? Prečo by si mal mať väčšie právo tam parkovať ako napr. ten Smejo, či kaderníctvo ? Veď takisto nevlastníš tie miesta a ak áno, tak tam môžeš parkovať iba ty, ak nedáš niekomu povolenie a mesto s tým nič nemá.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # Spravodlivý Dvonč 2017-04-12 18:25
Presne tak. Smejo mozno zaplati mesacne 35x vyssiu dane nez nahnevany obyvatel bytu, ktory si musi odpeskovat k autu neuveritelnych 100 metrov. Logikou ekonomickej spravodlivosti: preco by nemohol parkovat niekolko vozidiel? A treba si uvedomit dalsiu vec: rezidencnymi kartami sa otvara pandorina skrinka ´´samozrejmeho´ ´ platenia za verejne miesta. Nikdy uz potom parkovanie nebude zadarmo a cena bude rok od roka stupat. Mesto samozrejme kapacitne nebude stihat kontrolovat kazdu ulicu a supne celu spravu parkoviska do ruk sukromneho spravcu na 120rokov. Tymto krokom si nakadime do vlastneho vsetci ludia v meste.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Ccc 2017-04-12 20:16
Ešte raz sa pýtam kam tie ostatné autá zmiznú?
Je úplne jedno koho sú to autá. Ale kde budú zrazu všetci parkovať?
Či tvoje IQ nedokáže pochopiť že základný problém a to nedostatok parkovacích miest rezidenčné karty neriešia?
Ale poplatkybudú vyrubené a tí "ostatní" čo karty nedostanú budú musieť aj tak niekde zaparkovať. Otázka je kde.
A miešaš piate cez deviate.
Netvrdím že situácia je ideálne ,ale ja som zatail vždy na klokočine zaparkoval v dosahu. Ale nebývam tam to je pravda.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Ccc 2017-04-12 20:17
reakcia mala byť na alo a hodilo to sem :(
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # soave 2017-04-12 15:08
milujem slovne hratky. Rezidencne parkovanie znie tak luxusne:-) Ako vilova stvrt
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Ccc 2017-04-12 20:19
hlavne že si tupá jak koľajnica. :lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-6 # soave 2017-04-13 11:01
jeeej, vidlak vie citat. Ake mile, vidno, ze nase pomocne skoly sa dokazu postarat o kazdeho zaostaleho jedinca. A pocitat vas tiez naucili?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Vidlak 2017-04-13 11:31
Bože ty si blbá ;(
S tym mi ti ale nepomôžeme.
Vidlák ta robil. To len ak by si nevedela.
Napísal by som že čím ťa robili tým si zostala. To ale celkom nesedí. Ty si pixla od prirodzenia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # kapo 2017-04-12 22:07
10 percent bytov je v prenajme v ktrom nebyva sam obcan z ineho mesta ale viac ludi , mozne je ze maju auta, dodavok je na klokocine a cermani spusta ak sa zdekuju prec vznikne mnoho miest, su rodiny co maju aj 4 auta nech si priplatia ak maju kazdy na auto a platia za byt jednu dan..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # T. 2017-04-13 05:21
bude karta na meno, alebo na auto?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Ccc 2017-04-13 08:44
A ešte ako sa posudzuje dodávka?
Ak mám byt ale vlastním iba jedno auto (dodávku) prečo by som nemohol parkovať pred domom ako ostatní?
Pretože ja môžem to auto využívať aj na prácu ako aj na súkromné účely.
A napr VW transporter je už dodávka či nie? Zriadi sa komisia na posudzovanie áut?
Pretože nevidím rozdiel ak má niekto Toyotu Landcruiser a VW Transporter. Ešte by som povedal že tá toyota je väčšia.
Budú dané rozmery áut ktoré môžu parkovať?
Fakt toto je na smiech tu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Ivan Čerešňák 2017-04-13 10:24
Rozmery áut, ktoré môžu parkovať dané nebudú, ale sú dané rozmery parkovacích miest pre rôzne kategórie vozidiel (napr. pre takú dodávku - kat. N1 je rozmer parkovacieho boxu 3,10 x 9,60 m). Samozrejme kvôli umožneniu parkovať čo najväčšiemu počtu motorových vozidiel správca komunikácií v meste využíva tie najmenšie rozmery (2,25 x 4,5 m pri kolmom státí a 2,00 x 5,50 m pri pozdĺžnom státí). Len málo kde vidieť riadne vyznačený parkovací box pre väčšie vozidlá kat. M1 (2,4 m x 5,3 m) a o mieste pre kat. N1 (3,10 x 9,60 m) ani nehovoriac .
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # VBB 2017-04-13 13:19
Ja mám obyčajný Renault a ten má rozmery 1,81 x 4,81
Ako zaparkujem do boxu 2,25x4,5?
Kto je za to zodpovedný?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # johnnysp29 2017-04-13 13:27
Asi moc obyčajný nebude keď je väčší ako Grand Scenic ktorý má 1,86 x 4,63.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # VBB 2017-04-13 13:46
Laguna III kombi .
A ani ten scénic sa do to boxu nevojde.
Tak asi bude niekde chyba. Žeby sme sa zabudli v 82 roku?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # nitricka999 2017-04-13 14:31
kazdy majitel OMV zn. Renault, Dacia a pod.... parkuju ako yebnuty, myslia si ze maji ferari a nechavaju na kazdej strane 2 metre volneho placu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Ivan Čerešňák 2017-04-13 17:45
Verte mi - táto vlastnosť (spôsob parkovania) vôbec nezávisí od vlastníctva určitých, konkrétnych typov vozidiel...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # VBB 2017-04-13 19:40
Ale niektorí "myslitelia" v tom majú jasno.
Povolaním syn , socka a závidí ak si niekto kúpi Daciu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Čermáň 2017-04-13 10:47
Samozrejme že sa zriadi komisia a bude mať svoju činnosť dobre zaplatenú, aby nebola korumpovateľná. Zložená bude výlučne z našich človekov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Ivan Čerešňák 2017-04-13 10:05
Ak ste držiteľom dodávky - motorového vozidla kat. N1 (vozidlá projektované a konštruované na prepravu tovaru s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg) môžete s ním parkovať aj pred bytovým domom na sídlisku pokiaľ tam nie je zakázané státie všeobecnou úpravou zákona alebo dopravnou značkou. To znamená napríklad ak sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta určite porušíte zákon v tom, že so svojou dodávkou nevyužijete riadne parkovacie miesto, pretože to parkovacie miesto je určené (vyznačené) výhradne pre menšie vozidlá - kat. M1 ešte z čias starých škodoviek Felícií , Favoritov... Z toho istého dôvodu poruší predpis aj majiteľ klasického SUV, ktorý aj keby zaparkoval presne i tak bude stáť na čiarach.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Spravodlivy Dvonč 2017-04-13 23:19
Aky vyznam ma v roku 2017 karkovacie miesto M1, ktore je pragmaticky coraz nezmyselnejsie? so svojou malou SX4 manevrujem, aby som zrkadla 30cm z kazdej strany ako tak vycentroval. Cely problem parkovania je v nedostatku parkovacich miest projektovanych v case -40 rokov a lakave pojmy ako: ´´rezidencne parkovacie karty´´ tento problem skutocne nevyriesiea, len oddialia a niekto sa na tomto probleme nabali.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2017-04-13 22:48
Podla toho co citam o to.to rezidencnom systeme, tak to treba zahodit do kosa a radsej par miest vybudovat. Ak nebude mat clovek kde zaparkovat, tak si velice rychlo najde cestu aj dalej. Preco by mal parkovat priamo pred vchkdom, ak to parkovacie miesto vlastni niekto iny - zvacsa asi mesto. Moze byt este rad, ze tam parkuje zadara, niektori ludia nie a aj tak maju problem, napr. centrum mesta ako Farska a pod. Platia si a aj tak maju problem zaparkovat. Zmierte sa s tym a verte, ze sa to zlepsi a ludia prejdu na busy, kolobezky, skutre a neviem este co
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Ivan Čerešňák 2017-04-14 10:25
Vybudovať pár parkovacích miest určite nepostačí. Hlavne pokiaľ sa jedná o parkovanie dlhodobé v mieste trvalého pobytu občana. Mať záujem o zlepšenie kvality života občana (a jeho rodiny!) by malo byť úplnou prioritou vedenia mesta.
Parkovanie na iných miestach - verejných, záchytných parkoviskách a tzv. krátkodobé parkovanie v centre mesta a jeho blízkosti - to je zas iná kapitola.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ivan Čerešňák 2017-04-14 10:13
Tzv. rezidentský systém regulovaného parkovania sám osebe a hlavne v takomto ponímaní ako ho predkladá Mestské zastupiteľstvo dohromady nič nevyrieši. Pojednáva síce o trvalom parkovaní tzv. rezidentov avšak bez vytvorenia a ponúknutia ďalších parkovacích miest – čo je ten podstatný problém. V každej mestskej časti (sídlisku) v mieste trvalého pobytu občana je parkovacích miest menej nielen ako je držiteľov motorových vozidiel tam prebývajúcich a tam sa zdržujúcich, ale menej i ako reálnych potenciálnych držiteľov rezidentskej karty. Prakticky to bude znamenať, že sa rozpredajú rezidentské parkovacie karty – a hotovo, vybavené! I naďalej sa bude parkovať ako doteraz – všade. Všade – okrem riadených križovatiek, železničných priecestí a mostov. Toto už je úplná beznádej!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # CCC 2017-04-14 14:02
Veď to tu píšem že sa jednáiba o to abysi niekto napakoval vačky :/
O tom je celá parkovacia politika a aj rezidenčné parkovanie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # jozefdub 2017-04-15 11:16
Aj rezidentske parkovanie moze byt akotak realne a objektivne - vid.List od citatela - rezidentske parkovanie 6.3.2017
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # GmbH 2017-04-15 12:56
Pedro a istý nemenovaný poslanec NR SR to už má predrokované s EEI.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Vladino 2 2017-04-16 19:41
Považujem spoplatnenie parkovania za veľmi dobrý spôsob,ako vyriešiť parkovanie na sídliskách. O pár rokov takto vyštvete všetkých ľudí zo svojho mesta a zo sídlisk sa stanú lacné ubytovne pre rumunských robotníkov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # jozefdub 2017-04-16 20:16
Aj ty si precitaj List od citatela - rezidentske parkovanie zo 6.3.2017 "DOPRAVA"
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Vladino 2 2017-04-16 21:52
My si tykáme?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2017-04-17 15:17
vie niekto, ktp je kompetentny odpovedat na nizsie polozene otazky? Resp. vie niekto zistit odpovede?

1.) kolkych parkovacich miest sa ma rezidencne parkovanie tykat
2.) kolko domacnosti spada do lokality rezidencneho parkovania
3.) kolko dospelych osob ma trvaly pobyt v oblasti
4.) kolko je tam majitelov sukromnych aut (potencialnych drzitelov rezidencnej karty)

Zaujimalo by ma to kvoli objektivnemu posudeniu konceptu rezidencneho parkovania. Ak ho niekto presadzuje, musi mat toto spocitane.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # cp 2017-04-17 16:49
Na toto je odpoveď jednoduchá.
Nik tieto údaje nemá. Ale majú spočítané koľko € dostanú ak to spoplatnia. O nič iné nejde. A nikdy ani nešlo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # KitKat 2017-04-20 14:43
Perfektná odpoveď !
A o toto ide ! O PENIAZE !!!
Vôbec nie o vyriešenie parkovania ...
Zasa len vytiahnuť od ľudí peniaze, pričom problém zostane problémom.
Ľudia zobuďte sa !!!!
KARTY NIČ NEVYRIEŠIA !
Treba rozšíriť parkovacie kapacity.
(Nikoho neteší parkovať na trávniku a špiniť si auto, alebo na chodníku a brániť chodcom v bezpečnom priechode.)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2017-04-20 15:54
Treba to skombinovať - najprv nové miesta a potom karty. Celé je to na hlavu. Robia to zo zlého konca. Ale o tom píšeme už koľko... a nič.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # T. 2017-04-20 16:43
presne tak. Myslim, ze ludia by nemali problem, co-to zaplatit, ak by to situaciu NAOZAJ vyriesilo. Bohuzial nemam ani trochu doveru, ze sucasny navrh nieco vyriesi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Ivan Čerešňák 2017-04-17 21:40
Systém rezidentského regulovaného parkovania v obytných súboroch je len na Klokočine tvorený miestnymi komunikáciami: Alexyho, Baničova, Bazovského, Beethovenova, Bellova, Benkova, Bizetova, Borodáčova, Čajkovského, Dolnočermánska, Golianova, Hviezdoslavova trieda, Jedlíkova, Jurkovičova, Kmeťova., Mikovíniho, Nedbalova, Novomeského, Partizánska (časť od Popradskej po Kmeťovu), Petzwalova, Popradská Škultétyho. Takže na otázku č.1 – odpoveď: malo by sa týkať všetkých parkovacích miest – teda niekoľko tisíc... Otázka č.2 – odpoveď: niekoľko tisíc... Otázka č.3 – odpoveď: niekoľko tisíc..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ivan Čerešňák 2017-04-17 21:41
Otázka č.4 – odpoveď: keďže rezidenčnú kartu by mal (podľa tohto projektu) dostať každý obyvateľ, s trvalým pobytom v spomenutej lokalite, je držiteľom vodičského preukazu a súčasne majiteľom motorového vozidla - tak niekoľko tisíc... Žiadne konkrétne čísla – iba paušálny odhad. Ak sa v uvedenom dokumente uvádza, že „rezidentskú kartu vydá na základe žiadosti príslušný prevádzkovateľ parkovacích miest“, tak toto tiež o niečom napovedá..!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmm 2017-04-18 00:03
Je to proste celé fraška a zábavka, ktorej jediným výsledkom bude, že sa niekto napakuje. A doplatia na to zase len ľudia, ktorým to problémy s parkovaním nijak nevyrieši. Inak v celku zábava, ak mám trvalý pobyt v inej časti NR a auto mám písané na niekoho iného, tak aby som chcel dostať rezidentskú kartu, tak by som si musel prehlásiť auto na seba (teraz už aj s poplatkami ako nedávno boli len pri prvom prihlásení) a zmeniť si trvalý pobyt. Krása...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # T. 2017-04-18 08:26
pausalny nahlad je nezmysel. Niekolko tisic... To moze byt 19000 aj 2000. A to je sakra rozdiel! Ktokolvek presadzuje takuto zmenu, MUSI mat spocitane tieto veci s presnostou na desiatky! Spocitat parkovacie miesta nemoze byt problem, mesto to musi vykonat. Pocet obyvatelov musia vediet z databazy obyvatelov (trvaly/prechod ny pobyt), rovnako k tomu priradit drzitelov vodicskeho opravnenia a majitelov aut. Bez takejto analyzi NEMA ZMYSEL zavadzat rezidencne parkovanie. A ktokolvek toto v takom pripade presadzuje, len sa snazi OKRADNUT obyvatelov. A o tom cela slovenska/nitri anska politika bohuzial je.

Takze otazka plati. Ak vie niekto, kam sa oficialne obratit s tymito otazkami, tak mi prosim napiste. Mozno to maju spocitane a budeme prekvapeni :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Pedro20 2017-04-18 12:19
každý načo má zaplatím si státie pred barákom a mám státie pred barákom platím dane a hotovo
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť