Na Hviezdoslavovej triede pribudne v 2 fázach vyše 400 bytov

V riešenom území na pozemku ohraničenom Párovským cintorínom, Hviezdoslavovou triedou a ulicami Braneckého/Kavcova by malo pribudnúť vyše 400 bytov

Koncom roka 2016 bola vyhlásená verejná urbanisticko-architektonická súťaž na riešenie "Obytnej zóny Hviezdoslavova" v Nitre. Výsledky boli publikované v marci 2017 na webe archinfo.sk, kde nájdete aj víťazné vizualizácie. O výstavbe som informoval v článku Obytná zóna Hviezdoslavova - pod Párovským cintorínom pribudnú vyše dve stovky bytov.

Podľa voľne dostupných informácií na internete je výstavba rozdelená na 2 časti, spolu 410 bytov. Projekty nesú rozdielne názvy, súvisia však spolu. V oboch prípadoch prebehne územné konanie. O budúcnosti projektov a začiatku výstavby je priskoro hovoriť.

1. "Obytná zóna Hviezdoslavova"

V riešenom území na pozemku ohraničenom Párovským cintorínom, Hviezdoslavovou triedou a ulicami Braneckého/Kavcova malo podľa zámeru vyrásť spolu 500 bytov. Neskôr bol projekt zmemený - prvá časť bola predstavená ako "Obytná zóna Hviezdoslavova" so 7 bytovkami - 242 bytmi. Výška stavieb: 4 plné a 1 ustúpené nadzemné podlažie.

V októbri 2018 vydal Okresný úrad v Nitre rozhodnutie o upustení od posudzovania podľa zákona č.24/2006 - vplyvy na životné prostredie. V dokumente, ktorý prikladám nižšie nájdete aj pripomienky účastníkov konania. Zaujímavé odpovede sú k podnetom ohľadom cyklotrás a dopravného napojenia.


2. "Obytná zóna pod Borinou, Nitra"

V marci 2019 bolo zverejnené rozhodnutie Okresného úradu v Nitre v ktorom sa dočítame o druhej etape výstavby. Prinesie 4 bytové domy - 168 bytov. Nižšie bytovky majú 4 plné a 1 ustúpené podlažie. Vyššia bytovka má 18 nadzemných podlaží.


Dopravné napojenie a problémy s tým spojené

Vjazd bude z Hviezdoslavovej triedy, jednosmerný výjazd na Hviezdoslavovu triedu a na Braneckého/Kavcovu. V súvislosti s novou výstavbou sa na internete vzniesla vlna kritiky obyvateľov k dopravnej situácii. Klokočine chýba dostatočné napojenie na centrum - 4-prúdová cesta sa napája na 2-prúdovú na Braneckého ulici a kruhový objazd a 2-prúdovu Hollého ulicu. Riešením by bola výstavba nadjazdu nad Braneckého ulicu a napojenie na kruhový objazd na Štúrovej ulici. Táto idea pochádza ešte z čias socializmu a neexistujú k nej žiadne posudky ani projekty. Na Braneckého ulici je vymedzené územie, kadiaľ by nadjazd viedol.

Situáciou by sa podľa môjho názoru malo zaoberať Mestské zastupiteľstvo v Nitre, dopravná situácia je zlá aj bez ohľadu na plánovanú výstavbu.

Fotografie územia

Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova

Zaznačenie na mape

Obytná zóna Hviezdoslavova

Vizualizácie (zdroj: rules.sk)

Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova Obytná zóna Hviezdoslavova

Rozhodnutie OÚ Nitra - v dokumente nájdete aj požiadavky účastníkov konania (Cyklotrasa, dopravné posúdenie)

Rozhodnutie - Okresný úrad Nitra by Michal Šimonek on Scribd



Zdroj: Nitralive.sk



Komentáre  

0 # Daniela 1408 2019-04-09 17:12
Dobrý deň chcem sa spýtať ze ci toto budú mestské byty alebo súkromné byty. A ak to budú mestské kam treba dat žiadosť o byt. Ďakujem za odpoveď
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # T. 2019-04-09 20:16
sukromne: TOPNR2 s. r. o., Mikovíniho 10, 917 01 Trnava
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Peto 12 2019-04-09 17:45
Dobrý deň. Môžu len tak postavať 18 poschodovú bytovku? Nie je to trochu moc?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2019-04-09 20:40
A preco moc? Len zo zvedavosti.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Peter 16 2019-04-09 22:36
Mne sa tie obrazky pacia. Konecne nieco pokne a moderne aj na Klokocine. :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # dlhy 2019-04-10 13:48
Obrázky ako obrázky.
A čo dopravné napojenie?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2019-04-10 15:04
Tam zlyhalo mesto. Klokočina nie je dobre napojená na centrum a nerobí sa nič s tým. Ten nadjazd je len idea z čias komunizmu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # buksanto 2019-04-10 19:17
Nemyslíš, že namiesto sústavného kladenia otázok by si sa zrovna ty mohol pokúsiť na ne odpovedať?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-10 # dlhy 2019-04-10 20:05
Odpoveď je úplne jednoduchá.
Žiadny duševne príčetný a predpisy rešpektujúci policajný dopravný inžinier nemôže k tomuto vydať súhlasné stanovisko.
Ja ale nie som policajný dopravný inžinier.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Felix 2019-04-14 08:58
Pán Dovičovič, je to správny postreh, podľa študijného výkresu, projektant zaťažuje Hviezdoslavovu. Treba dobudovať jednostranné pripojenie pravostranného výjazdu z obytnej zóny na Železničiarsku ulicu pred zástavkou MHD v smer cez malú okružnú križovatku Hanulova. Jednostranné pripojenie má viesť popri odstavnej komunikácie pre návštevníkov. Požiadajte odbor dopravy na MsU na dopracovanie projektovej dokumentácie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # fero_nitra 2019-04-17 11:52
Nie projektant zaťažuje mesto, ale developer svojou nenažranosťou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Shadow 2019-04-09 22:47
Prvé, čo mi napadlo je, že sa akosi odklonili od víťazného návrhu architektonicke j súťaže (čo vnímam pozitívne, pretože sa mi nepáčil)

Druhá vec - v texte som sa nedočítal o podzemných podlažiach určených na parkovanie. Ak nie sú, tak mi podľa nákresov akosi nesedia počty parkovacích miest s počtom bytov.

Za tretie - niekedy sme o nadjazde Braneckého len nostalgicky fantazírovali "čo by bolo keby", dnes sa už pomaly ale isto stáva nutnosťou kvôli potrebe diverzifikácie dopravného zaťaženia v rannej špičke.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # T. 2019-04-10 15:18
v podzemnych garazach by malo byt okolo 260 miest a vonku asi 40. Konecne niekoho napadlo dat parkovanie do podzemia namiesto asfaltovania.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-8 # dlhy 2019-04-10 15:26
Akurát problém, a veľký, bude, kadiaľ tie autá budú do toho obytného súboru prichádzať a hlavne ako z neho budú v pracovné dni ráno odchádzať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # Shadow 2019-04-11 09:54
... a to vsetko hlavne preto, lebo Hviezdoslavova trieda nebola nikdy dokoncena nadjazdom nad kolajnice a pripojenim na velky kruhovy objazd. Sucasne komunikacie mali plnit ulohu exitov.

Si dlhu dobu poslancom, clenom komisie pre dopravu a neevidujem ziaden tvoj navrh ani iniciativu na dokoncenie hviezdoslavovej triedy a jej napojenim na kruhovy objazd.

A teraz zaspievaj tu o tom, ako sa co neda...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-11 # dlhy 2019-04-11 10:17
To, že ty niečo neeviduješ, ešte nič neznamená.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+11 # Shadow 2019-04-11 14:10
Ďakujem za veľmi vecnú, argumentačne podkutú a obsažne pregnantnú odpoveď hodnú poslanca nitrianskeho mestského zastupiteľstva.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-9 # dlhy 2019-04-11 18:18
Nemáš za čo.
Milerád som to pre teba urobil.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Shadow 2019-04-11 23:23
O tom nemam najmensich pochyb. Svojou aroganciou hraniciacou s chrapunstvom sa ti ani tentokrat nepodarilo prekrocit svoj tien...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Popelec 2019-04-10 15:52
K ranným kolónam pribudne ďalších cca 200 - 300 áut, tešíme sa.
Ešte by sa mal zastavať ten pozemok, kde bývajú cirkusy a kolotoče.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Gadžo 2019-04-10 22:37
Miloš si členom komisie dopravy, tak sa opýtaj ako to vyzerá alebo to rovno vyriešte. Teraz bude mať konečne zmysel cyklotrasa cez Borinu. Pekne budú jazdiť obyvatelia bytov na bicykloch a kruháč na Hollého bude free. :lol: Čítam pripomienky k doprave, ale podľa obrázku sa tam nič nebude robiť. Všetci, ktorí pôjdu z mesta, si dajú kolečko cez Hviezdoslavku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Hmmmm 2019-04-11 06:32
Super.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Felix 2019-04-14 09:11
Pán Michal, predmetné dopravné napojenie sa dá pripomienkovať v územnom konaní alebo podaním odvolania voči vydanému stavebnému rozhodnutiu. Mám zato že pán Dovičovič predmetnú záležitosť vybaví na odbore dopravy MsU a odbor dopravy predloží pripomienku v územnom konaní stavebnému úradu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # fero_nitra 2019-04-17 10:08
Ani nový návrh nerešpektuje stanovisko regionálneho hygienika a zákon o pohrebníctve a stále pchá byty do ochranného pásma cintorína.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # vizionar 2019-04-19 20:22
cintorin moze dopadnut tak, ako sa to riesilo prv - napr. ked koncom 60tych rokov zlikvidovali dva cintoriny v Bratislave na Racianskom myte a dnes uz ani nikto nevie, ze tam byvali cintoriny. Pojde do uzavery a po 2-3 rokoch ho mozno zrusit, zvysky exhumovat a pozemky premenit na stavebne parcely. 8)
Kedze Dvonc svojho casu predal pol Boriny, tak ten cintorin sa uz aj tak neda rozsirovat, jedine ak by vedla zlikvidovali zahradky, ale to by slo jedine vyvlastnovanim. A napokon: potom, co komunisti vymazali z mapy Parovce a dnes uz nikto ani nevie, co je sidlisko Parovce II, tak aký "párovský" cintorín :D priselci v meste to poznaju uz len ako Klokocinu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť