Cyklolávka prepojí Wilsonovo nábrežie s Chrenovou + nová cyklotrasa

Lávka bude súčasťou plánovanej cyklotrasy Trieda Andreja Hlinku - Akademická - potok Selenec - Nábrežie mládeže - cyklolávka

Aktualizované: 18.10.2016: dňa 29.9.2016 bolo vydané stavebné povolenie na cyklotrasu, dňa 4.3.2016 bolo vydané územné rozhodnutie o umiestnení stavby a využívaní územia, dňa 22.1.2016 Oznámenie o zahájení územného konania o umiestnení stavby a využívaní územia s nariadením ústneho pojednávania a tvaromiestnej obhliadky - týka sa len cyklolávky + priľahlej cyklotrasy Nábrežie mládeže

Cyklolávka
Umiestnenie: Wilsonovo nábrežie - Nábrežie mládeže
Šírka: 4m, 2 cyklistické pruhy
Osvetlenie: v madlách zábradlia

Cyklotrasa pozdĺž rieky Nitra
Osvetlenie: 70W svietidlá, odstup 33m, výška 5m

Cyklotrasa Chrenová I. etapa: Trieda A. Hlinku - Akademická ulica - Nábrežie mládeže

Cyklolávka prepojí Wilsonovo nábrežie s Nábrežím mládeže a teda aj mestské časti Kalváriu s Chrenovou. Lávka bude súčasťou plánovanej cyklotrasy Trieda Andreja Hlinku - Akademická - potok Selenec - Nábrežie mládeže - cyklolávka.

"V súčasnosti prebieha proces projektovej prípravy. Mesto má snahu získať finančné prostriedky na realizáciu zo štrukturálnych fondov EU. Momentálne sa iné premostenia rieky v Nitre nepripravujú," informovali nás na Odbore investičnej výstavby a rozvoja na MsÚ v Nitre.

Napojenie na chodník vedúci popri miestnej komunikácii Nábrežie mládeže bude realizované v mieste medzi existujúcimi garážami a nezastavaným pozemkom oproti budove Technickej fakulty SPU Nitra.

Cyklolávka Chrenová - napojenie na Nábrežie mládeže


Pohľad zhora na umiestnenie cyklolávky + trasovanie budúcej cyklotrasy

Cyklolávka Chrenová - situácia zhora

Vizualizácie

Cyklolávka Chrenová - vizualizácie Cyklolávka Chrenová - vizualizácie Cyklolávka Chrenová - vizualizácie Cyklolávka Chrenová - vizualizácie Cyklolávka Chrenová - vizualizácie Cyklolávka Chrenová - vizualizácie Cyklolávka Chrenová - vizualizácie Cyklolávka Chrenová - vizualizácie


Mapa - cyklotrasy v Nitre

* existujúce úseky cyklotrás v Nitre - modrá farba
* cyklotrasa Nitra - Dražovce - tmavozelená farba
* cyklotrasa Mlynárce - Diely - Klokočina - zelená farba
* cyklotrasa cyklolávka Kalvária - Chrenová - Nábrežie mládeže - červená farba
* cyklotrasa cyklolávka Kalvária - Chrenová - Akademická - Tr.A.Hlinku - ružová farba

* Chodník na Hviezdoslavovej ulici na Klokočine nie je cyklotrasa aj keď sa chybne uvádza





Cyklolávka + cyklotrasa




Zdroj: Nitralive.sk, vizualizácie Odbor investičnej výstavby a rozvoja MsÚ Nitra



Komentáre  

+6 # johnnysp29 2016-01-23 17:05
Super nápad.
Ideálne by ale bolo keby bola lávka umiestnená pár stoviek metrov po prúde rieky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+12 # Michal Šimonek 2016-01-23 19:26
Chcelo by to skôr 2 lávky, pretože veľa študentov ide smer Chrenová. Problémom je to, že je celé to územie neprepojené - ťažko sa dostať krížom z Kalvárie na Chrenovú II a ďalej. A okrem lávky to chce ešte jeden cestný most z Priemyselnej.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # Tomas Gabula 2016-01-23 21:14
Pekné. Ale nedá mi (po cirkuse okolo Chrenovského mosta): bude sa robiť aj seriózne verejné obstarávanie na zhotoviteľa, či zhotoviteľ si určí podmienky obstarávania? A samozrejme očakávam aj slávnostné osvetlenie. ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+11 # ESKA tape 2016-01-24 09:20
Na vizualizácii to vypadá krásne a nadčasovo. Ako technikovi mi návrh príde krásny a štýlovo jednoduchý. Nie je to zbytočne vyčačkané. Pomôže to aj chodcom z časového hľadiska - nebudú si musieť nadchádzať na Univerzitný most. A k obstarávaniu - očakávam frašku. Na Chrenovskom moste najviac výkonov realizovali Hutní montáže Ostrava, ale vytendroval niekto iný. Osobne však predpokladám, že Jozef, Pedro (Malý), bude ako vždy, garantovať maximálnu transparentnosť a serióznosť výberového konania.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Samo 2016-01-24 14:22
Nesmie chýbať slávnostné osvetlenie za milióny korún, ktoré nebudee nikdy zapnuté. A predpokladám, že ho náhodou bude robiť firma ktorá dodáva svetlá LED. Na tie by sa bez "EU dotácie" nenašla vola ale z tej sa nakoniec vycerpa mozno 30 % ak vobec...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2016-01-24 14:45
Veru Chrenovsky most stal miliony a na osvetlenie priechodov nevydalo :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # ESKA tape 2016-01-24 17:46
Okrem osvetlenia prechodov pre chodcov (dorábané dodatočne za neznámu sumu) malo finančne vydať aj na osadenie semaforov. A to aj zo strany Kmeťkovej ulice aj zo strany Slančíkovej. Hlavne od 14:30 do 18:00 tam vznikajú kolízne situácie. A to nielen auto/auto, ale aj auto/chodci.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2016-01-24 18:56
Nasvietenie priechodov stalo 25 tisic euro - pisali sme o tom clanok vtedy ze sa to ide robit. Na opacnej strane pri SD Ukf je priechod neosvetleny. Navyse ta zatacka pri nom sa prerabala na moju staznost ze je priuzka. Svetelna signalizacia by tam mala byt suhlasim.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Hmm 2016-01-24 19:28
Sú tam kolízne situácie, čomu dopomáhajú aj dva prechody pre chodcov "5" metrov od seba a ešte na okrajoch križovatky, kde má vodič často problém odčíhať si autá tak aby mohol prejsť a keď ešte vypletí chodec.... Niekde nevedia prechod dať na celej ulici a tu hneď dva vedľa seba. Semafory by to poriešili, avšak neviem či by to nemalo vplyv na plynulosť premávky..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Ja 2016-01-25 18:00
Stale mi nejde do hlavy, preco na tak vyznamne investicie, ktore vytvaraju tvar mesta a budu tu dalsich niekolko desatroci nebyva vypisana seriozna architektonicka sutaz, ktora by ukazala viacero moznosti ako k rieseniu pristupit. Detto chrenovsky most (napriek tomu, ze dopadol celkom dobre).

K aktualnemu navrhu si dovolim vytknut vec, kt. mi hned skocila do oci - sklopene obluky na mna posobia strasne nestaticky a pride mi, ze navrhnuty tvar vobec nevychadza zo statickeho posobenia, kt. by mal respektovat a vychadzat zneho. Vid. napriklad Gateshead Millennium Bridge v Londyne - vyvazenost konstrukcie prenesana do stvarnenia (funkcnost + estetika)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Vojtech 2016-01-28 16:30
staticky je ta konstrukcia ok lebo obluky to cele vyvazuju tym ako "padaju" od mostovky, ale je to uplne zbytocna konstrukcia, urbanisticky nespravne osadena
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ja 2016-01-28 19:22
Mozno sa mylim, ale videl by som vyznam vyvazenia "padanim" v pripade, ze by bola lanami chytena opacna strana mostovky a nie ta, kde je os otacania (padania), ale ako vravim, mozno mi unika nejaky detail...

Co sa tyka osadenia stym naprosto suhlasim, navyse na cyklotrasu a pesiu lavku mi to pride prilis monumentalne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # johnnysp29 2016-01-27 17:01
Nejako rýchlo sa veci dali do pohybu.
Čo sa blížia voľby ?

Mimochodom ak budú hotové tieto cyklotrasy + cyklolávka tak posledná vec ktorá bije do očí je chýbajúci podchod pod univerzitným mostom.
Ten sa však robiť nebude ak sa dobre pamatám na posledné informácie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2016-01-27 18:24
Musíme odovzdat tu peticiu uz a uvidime mozno je sanca. Podjazd vsak musi spravit mesto nie SSC.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2016-01-28 12:50
Tu by mal Dvonč zalobovať, ak je toho vôbec schopný.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # PETičný výbor 2016-01-28 08:36
Nechcem rýpať, ale podchod pod UM by mal a mohol byť súčasťou rekonštrukčných prác, ktoré sa odkladajú už minimálne 3 roky. Čiže treba nazrieť do projektovej dokumentácie a potom organizovať petíciu. To, že sa rekonštrukcia odkladá plne chápem. Jej súčasťou má byť 30 dňová úplná uzávierka. To bude v meste denne 14 hodinový dopravný kolaps.
Radšej by som robil petíciu na zmenu v rekonštrukcii, ktorá by obsahovala vybudovanie odbočovacieho pruhu z UM na Wilsonko, kde keď skočí zelená, chodci to hneď bloknú svojou zelenou. Prechod je hneď na ohybe.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2016-01-28 12:50
Lenže rekonštrukciu platí štát keďže je to cesta I. triedy, takže určite nebudú financovať aj podchod.
Čo si pamatám posledné info bolo že je most príliž nízko a podchod musí byť v určitej výške kvôli hladine ...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2016-01-28 13:16
Peticiu sme robili v case kedy SSC jasne odmietlo robit podjazd a preto sme ju smerovali na mesto. Ja nikde v popise prác nevidím žiadny podjazd: https://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/15/147985/1

Podjazd musí vybudovať mesto lebo pozemky pod mostom sú neni SSC. Preto tá petícia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Vojtech 2016-01-28 16:26
Myslim si, ze lokalita by bola opodstatnenejsi a pri Fakulte soc. vied a zdravotnictva UKF, nakoľko v týchto miestach je vyšši potencial prechodu chodcov ponad rieku. a co sa tyka konstrukcie, skutocne je potreba robit nieco take zlozite a zbytocne predrazene na tak maly rozpon? urcite sa to da aj jednoduchsie...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # RudoK 2016-06-21 21:32
Zdravim, mozem sa iba tak trosku mimo temy spytat, ci cyklotrasa do drazoviec je uz vazne cyklotrasa, alebo len planovana? Siel som nou tento vikend a je to skor trasa pre lepsie horske bicykle a za dialnicou uz ani neudrziavana. Neplanuje sa to tam nejak upravit?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2016-06-21 22:11
Cyklotrasa je ešte len plánovaná.
Myslím že tam bude aj spevnený povrch.
Ten singláč čo tam bol, išiel až po pumpu v PP.
Dodrbali ho však vodári keď čistili Dobrotku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-06-21 22:13
Cyklotrasa je planovana cize to co tam je teraz je vyjazdena polna cesta. Tusim zatial je stavebne povolenie len na 1. cast. Musia to zosuladit s planovanym "obchvatom" Dražoviec.

Cyklotrasa bude pekne upravena. Najdite si clanok pisali sme o tom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Pedro20 2016-10-19 17:03
volby sa blížia to je pravda
:lol:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Janula 2016-10-19 19:10
A nebude sa niečo robiť s osvetlením cyklochodníka pri skelete a v parku smerom k hydrocentrále? Sú tam staré nefunkčné lampy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-10-19 19:51
Cyklotrasa pri skelete bude riesena pri dostavbe skeletu - mesto tam urcite nebude investovat. V parku sa tiez vymena neriesila. Museli by dat poziadavku obcania do Vyboru mestskej casti lebo pochybujem ze to niekto riesi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # mmm 2016-11-03 12:06
Hodím to sem keďže som nenašiel vhodnú tému.
V krškanoch pri rieke. Pri "valci" som videl dva veľké žeriavy a zatĺkajú larzény do brehu. Je to jediná hydrocentrála kde sa "zabudlo" vybudovať vzdúvadlo. kvôli tomu vlastne nie je rieka nitra splavná.
Žeby sa niečo zxačalo diať a chystá sa výstavba plavebnej komory? NA ostatných dvoch , teda v parku aj čakajovciach vybudovaná je.
Má niekto nejaké info?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť