Lanovka na Pyramídu (Zobor) - vizualizácie alternatívnej trasy

Vizualizácie alternatívnej trasy lanovky na Pyramídu / Zobor

17.decembra 2016 som Vás informoval o štúdii alternatívnej trasy lanovky na Pyramídu (Zobor), ktorú si dal vypracovať Biskupský úrad. Dnes zverejňujem ďaľšie vizualizácie štúdie.

Opäť upozorňujem, že je to len štúdia a k jej realizácii je ďaleko.

Návrh novej lanovky počíta s dĺžkou a kapacitou rovnakou, ako bola dĺžka a kapacita pôvodnej lanovky. Uvažuje sa o dvoch trojiciach kabínok, teda celkovo 6 kabínok pevne prichytených k lanu.

Dolná stanica by sa mala nachádzať nad Šindolkou v lese, nad miestom, kde končí zástavba rodinných domov, približne v miestach, kde posledné mesiace prebiehal výrub stromov.

Výhodou tejto trasy by mal byť fakt, že pozemky pod navrhovanou lanovkou sú cirkevné a neviedla by nad pozemkami s rodinnými domami, nezasahovala do súkromia.

Horná stanica by sa v prípade výstavby lanovky musela zrekonštruovať a dostavať smerom k liečebnému ústavu. Dolná stanica lanovky by bola doplnená o zázemie (toalety, kaviareň) a parkovisko.


Vizualizácie: Biskupský úrad Nitra, zuskin.org

Lanovka Nitra Zobor návrh trasy Lanovka Nitra Zobor návrh trasy Lanovka Nitra Zobor návrh trasy Lanovka Nitra Zobor návrh trasy Lanovka Nitra Zobor návrh trasy Lanovka Nitra Zobor návrh trasy Lanovka Nitra Zobor návrh trasy Lanovka Nitra Zobor návrh trasy Lanovka Nitra Zobor návrh trasy


Lanovka na Zobor bola uvedená do prevádzky v roku 1970, v roku 1982 bola urobená výmena rámov batérií kladiek a v roku 1991 sa urobila rekonštrukcia pohonu, posledný rok premávky lanovky bol 1993. Z lanovky zostala len dolná a horná stanica. Dolná stanica je súčasťou penziónu Artin, hornú má prenajaté občianske združenie Stráž prírody. Niektoré časti zostali zachované. Pozrite sa ako to vyzerá v budovej hornej stanice, ktorú som si prezrel a nafotil minulý rok v decembri.

Horná stanica lanovka Nitra-Zobor 2015


Video - Výlet lanovkou na Zobor (1972)




Zdroj: Nitralive.sk, www.lanovky.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+2 # radbal 2017-01-20 15:08
To je otázka... Koľko ľudí tam bude vôbec chodiť, pri akej cene lístka, kto to bude/chce prevádzkovať??? A bude to vôbec rentabilné??? Lebo Zobor/Pyramída nie je Chopok, ani Skalnaté Pleso... A z Liečebáku je to lesom príjemná 40 minutová prechádzka...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+11 # Michal Šimonek 2017-01-20 15:35
To je otázka, ktorú asi nevie nikto zodpovedať. Ja sa rád prejdem, ale ak mi príde návšteva prípade budem chcieť ísť pozrieť hore s niekým starším, rád sa odveziem lanovkou a dám si hore kávu :-) Lanovku Nitra potrebuje určite - to by som nespochybňoval. V zahraničí cestovný ruch funguje, v Nitre nie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+13 # bbc 2017-01-20 15:43
Otázka je čo vlastne v NR funguje?
Teda okrem presne šitých tendrov pre našich ľudí , podvodov, arogancie moci a zlodejiny?
Mesto má možnosť pritiahnuť turistov. Sme známe študentské a výstavnícke mesto.
Len treba chcieť. A nie kradnúť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+13 # Michal Šimonek 2017-01-20 16:14
To je dobrá otázka - MHD máme dobrú, mesto má peknú polohu, potenciál, určite sa nájdu aj šikovní zamestnanci na MsÚ len o nich nevieme. Čo ešte funguje mi nenapadá takto narýchlo. Namiesto toho, aby sme riešili rozvoj mesta, dobiehame zameškané za posledných X rokov. Plátajú sa cesty kde-tu, prebiehajú investičné akcie - opravy škôl, škôlok, občas sa nejaký chodník opraví a nazve cyklotrasou... doprava stagnuje. Nevidím akosi žiadne smerovanie mesta - stagnujeme :-( Chcelo by to mladého primátora s víziou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Kapitan D 2017-01-20 17:49
Otazka je co na to zdravotny urad. Technici ktory chodia robit servisne zasahy na vysielac maju doporucenie zdrziavat sa tam maximalne 30 minut. A v pripade ze by mali ist priamo na vysielac menit antenu/parabolu tak by mali nosit ochranne obleky, tak silne tam je elektromagnetic ke ziarenie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # felix 2017-01-20 18:20
... prepocitavam...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # centrála 2017-01-21 11:26
To si myslel kpt. TOM TOM-a?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # JoePass 2017-01-21 09:42
Hlavny vysielac ma 50 kilowattov, co je pomerne dost a najma v mikrovlnnom pasme, a potom je tam este milion mikrovlniek, ktore su na prednej stene budovy. Jednoznacne to nie je miesto na dlhodoby pobyt...ale v ere mobilnych telefonov zrazu nic bezdrotove nie je problem a nepredstavuje ziadne zdravotne riziko, aspon tak to tvrdi mobilna lobby.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # CT vlny 2017-01-21 10:36
Máš pravdu kolega. Je verejné tajomstvo, že Towercom=JA a TY, dajú tesne pred meraním vyžarovaných hodnôt stiahnuť výkon. Ešte im ani svetlá na aute nezmiznú za prvou zákrutou a výkon ide naspäť hore. Merania robí sekcia ÚVZ.

A to nehovorím o naivných a nenažraných obyvateľoch panelákov, ktorí skočili na lep mobilným operátorom. Pozri na Chrenovú I. a II. - je to les LTE staníc. A ver tomu, že bežia naplno, pretože je signálové tienenie v mestách veľmi vysoké.

Ale o vysielači na Zobore je možné s istotou povedať, že je to jedna z najväčších mikrovlniek na Slovensku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # Janko 2017-01-21 22:27
Prinesiem si nabuduce popcorn na pyramidu, uvidim co sa stane.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # GmbH 2017-01-22 09:25
Robíš si prču a celé to zľahčuješ, ale ani nevieš, čo činíš.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # Janko 2017-01-21 21:04
Ja mam taky napad ze by tam mohol nejaky mobilny operator vybudovat svoje vysielace s internetovym pripojenim. Potom by mohli tie kabinky chodit po wifi sieti a obysli by sa obstrukcie ktore obnasa budovanie pilierov na sukromnych pozemkovh. Ved nech ideme s dobou. A zobor by mal zaroven lepsie pokyprytie 4rky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Janko 2017-01-21 20:56
Jedna lanovka bude v automobilke jaguar, ktorou sa budu vyrobene auta prepravocat po arealy. Mozno to napoja na tuto. :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Esso 2017-01-21 23:20
Lanovku by mali určite obnoviť. Uvažuje sa o kabínkach - celoročnom využití, takze rentabilita je isto dobre vypočítaná. Naviac biskupský úrad vlastni pozemky v celej potrebnej dĺžke, naviac a je tejto forme zvysenia turizmu v Nitre nápomocný. Uz len tuto myšlienku dotiahnuť do zdarneho konca. Držím palce. Verim že do 5rokov to bude reálne sa vyviesť na Pyramídu novou lanovkou
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2017-01-23 13:39
K rentabilite.
Biskupský úrad nemá na tento účel ani euro. Takže treba investora. Podľa niekdajšieho vyjadrenia vtedajšej Veolie ide o investíciu cca 2 mil. euro. Toľko nemá nikto cash, takže treba úver. S úrokmi teda okolo 3 milióny.
To iba na vstupe.
Ak by bola jednotná cena lístka 5 euro a ročne by sa lanovkou vyviezlo 30 000 ľudí, tak ročne by bol príjem 150 000 euro. Znamená to, že len na investíciu by sa formou cestovného "zbieralo" 20 rokov. Lenže prevádzkové náklady (energie, zamestnanci, údržba, revízie) začnú nabiehať od prvého dňa fungovania.
A spomenutá predpokladaná (teoretická) návštevnosť znamená DENNÝ priemer viac ako 82 ľudí. Či prší, či sneží, či mrzne alebo je krásne. To zrejme nie je reálne.
Z toho plynie poučenie, že by bolo treba prevádzku dotovať. Jediný, kto by to mohol robiť, je mesto. To je na zváženie. Ja nehovorím nie, ale to treba jednoducho brať do úvahy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-01-23 15:34
Podľa mňa nie je o čom diskutovať - lanovku Nitra potrebuje a Mesto Nitra namiesto kecov malo nájsť peniaze. Tento rok bude rozpočet vyšší o 6 miliónov - zasa sa niekam stratia, ani nezbadáme, že sme ich mali. Pán primátor a pár zamestnancov MsÚ by si možno mali spraviť výlet do neďalekej Trnavy, ktorá funguje trošku ináč... treba sa ísť priučiť do menšieho mesta - hanba.

K tej návštevnosti - 82 ľudí denne nemôže byť problém si myslím. Cez víkend to padne raz dva.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2017-01-23 17:13
Mišo,
nie cez víkend, ale KAŽDÝ deň. Každý jeden.
Ak v niektorý deň či dokonca viac dní pre zlé počasie nepríde nikto (a takých dní v roku bude nemálo), potom v iné dni to budú musieť byť násobky tých 82. Musíš uznať, že to je úplne nereálne.
Aj ten 5 € lístok pre každého (s vylúčením akýchkoľvek zliav) je v Nitre dosť ťažko akceptovateľný. No a ešte stále v tom nie sú zakalkulované prevádzkové náklady.
Jednoducho bez dotácie to nemôže fungovať. Čísla nepustia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-01-24 10:26
Myslel som to tak, že cez víkend príde 200 ľudí a tým sa to vykompenzuje keď povedzme v pondelok príde 20, ale to sú špekulácie a odhady. Je mi jasné čo píšeš. To, že by sme lanovku dotovali mi nevadí - ak chceme zarábať na cestovnhom ruchu treba aj niečo dotovať. Tou lanovkou upozorníme na seba, prídu sem ľudia, ktorí budú míňať v Nitre peniaze. K tomu treba naštartovať cestovný ruch v meste, aby to nebolo len o lanovke.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # soave 2017-01-24 22:48
tych 5e vobec nie je vrazedna suma. zase sa netvarme, ze vsetci ziju z huby do ust. listok do kina stoji 5,90e minimalne a kino v mlynoch naozaj nema problem naplnit saly. je to cena asi dvoch kav. alebo lepsie obedneho menu. je to vec pohladu
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2017-01-25 08:47
Nadšenie a optimizmus je iste pekná vec, ale čísla nepustia. Už som ich uviedol vyššie.
Ak to vidíš inak, skús to sem napísať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Samo 2017-01-23 09:44
Mohli by to urobiť v tejto trase s tým, že mesto vykúpi pozemky a bude vlastniť aj lanovku, prípade väčšinový podiel. Ak sa to postaví a celé to bude menežovať cirkev tak bude mesto ľahko "vydierateľné" ;).
Rovnako ako je už teraz vo veľkej miere. Ak chce mesto ústupky od cirkvy (otvorenie hradu turistom, stavby na ich pozemkoch), musí zase ono jej ustúpiť inde.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # marian 2017-01-23 17:20
Každopádne si myslím, že lanovka nie je zlý nápad, ale lanovka, čo povedie ponad les, bez výhľadu nemusí byť to pravé, orechové. Osobne si nemyslím, že to bude rentabilné, aj keby ide v zime v lete nonstop. Jednoducho nie všetko musí prinášať zisk a práve preto je to asi problém. Ale mať takú lanovku z hradu na Zobor, to by bola iná pecka. Keď mohli Nízke Tatry prešpikovať lanovkami, nevidím problém, prečo by to v NR nešlo ( mám na mysli stupne ochrany atď.). Ale niečo mi našepkáva, že lanovka nebude tak skoro, pretože je v pláne asi kúpalisko, teda...ten zakrytý bazén...dva...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Samo 2017-01-24 09:12
Vysutá lanovka z hradu, parku či od rieky ako je river park na Zobor by bolo super. A už ani nepotrebujete ma vysporiadané všetky pozemky pod trasou, pretože nemáte toľko nosných stĺpov a ide vo väčšej výške.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-7 # Igor Hubinsky 2017-01-23 17:49
STOP LANOVKE!!! Budujme ducha Nitry, jej komunitu, ktora bude atraktivna napriklad pre svoj vztah ku kulture alebo prirode. Nezhlahcujme si veci lanovkami a jaguarmi. Je to kratkozrake a naklady a negativne externality prevazuju nad prinosmi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-24 13:24
Uveďte jednu negatívnu externalitu a ja Vám potom napíšem desať pozitívnych...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Igor Hubinsky 2017-01-24 15:59
Lanovka: 1. masivny enviromentalny zasah do cennych prirodnych lokalit, na dolnej i hornej stanici (ale i Zoborska lesostep), a to jednak v priebehu vystavby, tak v priebehu uzivania. Na Zobor budu jednoducho jazdit aj ludia, ktori si prirodu nevazia. 2. Do rezidencnej casti dolnej stanice bude jazdit vela aut, co zatazi zivot miestnych obyvatelov 3. Z Nitry sa stane mesto jednej atrakcie. 4. Tato atrakcia bude vynasat len jednemu subjektu, namiesto toho aby boli zisky rozdelene medzi malych podnikatelov v centre mesta. (Turista sa odvezie lanovkou tam a spat, pozrie sa na hrad, sobota je fuc a ideme z Nitry). Inymi slovami som radsej za menej turistov, ktori ale utratia viac, co je prijemnejsie aj pre samotnych Nitranov (Nitrancanov).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-24 16:47
OK poďme si povedať názor, snáď ostane v slušnej rovine - ako dospelí:). 1. Prírodu mám rád, ale nevidím problém v postavení pár pilierov na Zobore - úprimne sa o extrémne cennú lokalitu čo sa týka živočíšstva a rastlinstva nejedná ( na to máme národné parky, ktoré sú omnohoviac prerastené lanovkami - Chopok Juh, Sever, Demänovská dolina, Záhradky atď.). Nevidím ani jeden dôvod, prečo by to na Zobore mal byť taký problém. 2. žijeme v takmer 100 tisícovom meste, ľudia NESMÚ rátať s tým, že im nebudú jazdiť autá popod okná, od toho sa mesto odlišuje od dediny (boli ste niekedy v Tatrách? boli ste v zahraničí - videli ste tam tie davy ľudí a áut?).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-24 16:47
4. Podľa mňa nejde o výnos pre nikoho, preto je tento bod nezmyselný, dotovať to bude mesto, ziskový môže byť subjekt vlastniaci reštauráciu hore.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-24 16:52
10 mojich pozitív ktoré ( si myslím) by lanovka priniesla: niektoré budú len okrajové a pravdepodobne: 1. zvýši sa cestovný ruch - lanovkou pôjdu ľudia, čo vživote lanovku nevideli. 2. zaspomínajú si všetci, ktorí sa ňou viezli keď fungovala stará. 3. človek sa práveže možno častejšie dostane do prírody ( väčšina sa vyvezie hore a dole zlezie asi). 4. pribudne pár pracovných príležitostí. 5 budeme mať niečo čo nikde naokolo nikto! 6. budeme mať reštauráciu s naj výhľadom na SVK :) 7. lanovka z hradu by zarezonovala aj vo svete, pritiala by pozornosť 8. Nitra konečne bude mať atrakciu hodnú krajského mesta 9. a viac ma asi nenapadá :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Igor Hubinsky 2017-01-24 17:22
V ramci uspory casu prehlasujem, ze dalsia vymena argumentov by k nicomu neviedla:) Asi sa ku koncu dna aj tak nezhodneme, ale slubujem, ze budem o vasich argumentoch premyslat. Skuste aj vy o tych mojich. S pozdravom, IH
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-25 12:35
Premýšľal som a stojím si za názorom, že postaviť lanovku s citom pre prírodu bez extrémneho zásahu do biotopu zoborskej lesostepi, vybudovať príjemnú reštauráciu s výhliadkou na Pyramíde bez zbytočného výrubu lesov by pre Nitru MOHLO prinieť pozitíva. Pri slabom marketingu, zanedbaní, pri zlej údržbe a pod. by lanovka mohla byť veľkým fiaskom. :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2017-01-25 14:41
Ako vidíš financovanie
a) samotnej investície,
b) prevádzky ?
Ako (správne) hovoril jeden český prezident:
"O peníze jde vždycky až v první řadě."
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # soave 2017-01-24 22:59
tak pozor, to ze si vy myslite, ze sa nejedna o dolezitu prirodnu lokalitu, neznamena, ze je to pravda. je to chranena krajina oblast s endemitmy. to je zas velmi primitivny pohlad - mne je to jedno, nezije tam nic, co sa mne zda vzacne, serme na to, nech to vykape. na to treba objektivnu studiu. a kedze sa jedna o zive tvory, jednoznacne by mali mat prednost pred stavbou. hlavne pred takou, ktora nema elementarny vplyv na zlepsenie zivota obyvatelov
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-25 10:09
Ja netvrdm, že tam nežijú endemitné rastliny či živočíchy a takisto netvrdím, aby tam postavili 100 stožiarov a vyrúbali pol lesa, ale nežijú tam zas ani tigre usurijské...Poz rite sa ako chránené sú Vysoké Tatry, prečo sa tam stavia? To je zobor tak svetovo významný, že pár stožiarov by narušilo celý systém?. V okolí NR je lesov a parkov až až, netrba zase lakať nad každým kúskom, ide o mesto nie o dedinu, ak máte s tým problém, nech sa páči, odsťahujte sa na lazy, vráťte občiansky, bývajte v jaskyni, nepoužívajte internet, mobil a jedze korienky. Máte jednostranný názor a to je zle.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Igor Hubinsky 2017-01-24 16:00
Jaguar:Jaguar: 1. zabranie kvalitnej pody, ktore bolo naviac netransparentne 2. radikalny, neprirodzeny rast cien (hlavne) nehnutelnosti 3. zameranie na cinnosti, skladanie aut, ktore mesto nijak zvlast intelektualne ani kulturne neposunu 4. a ktore su naviac prilis zavisle na ekonomickych cykloch
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-24 16:54
S pôdou súhlasím, ale vezmite si to z druhej strany, ide o megainvestíciu, ktorá v konečnom dôsledku Nitre pomôže. Zvýši sa zamestnanosť ( tá automobilka bude potrebovať aj desiatky odborníkov, menežérov, ktorí možno prídu zo zahraničia, ale isto tam budú aj slováci). Nehnuteľnosti v NR sú/ boli najlacnejšie v SR práve preto, že sme tu nemali žiadnu významnú investíciu, a napokon sa s vami stavím, že Jaguar bude kultúru a podujatia podporovať viac ako celé mesto doteraz :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # soave 2017-01-24 23:02
mozete mi dat statistiku, podla ktorej vidim, ze nehnutelnosti v nitre boli najlacnejsie v SR? znie to ako vymysel. akoze lacnejsie ako napr. v dubnici alebo namestove alebo presove? je to len umela gentrifikacia, ktora mestu natrvalo uskodi. nie je to investicia so zvysenou hodnotou
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Marian 2017-01-25 10:12
nech sa páči, štatistika Národnej Banky SR - vyklikajte si dole Kraje a uvidíte, že Nitriansky kraj má ceny najnižšie.
http://www.nbs.sk/sk/statisticke-udaje/vybrane-makroekonomicke-ukazovatele/ceny-nehnutelnosti-na-byvanie/ceny-nehnutelnosti-na-byvanie-podla-krajov
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2017-01-25 11:54
Toto je mylný argument. A nepomôže mu ani to, že je zo stránky NBS.
Mesto Nitra a nitriansky kraj sú dve zásadne odlišné entity.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Marian 2017-01-25 10:14
ak človek povie, že investícia za miliardu EUR nemá "zvýšenú hodnotu" pre mesto, tak sa sa Vami ani nemusím baviť, pretože máte jednostranný zaujatý postoj. Ste jednoducho PROTI všetkému, proti každej výstavbe. Hrozne by ma zaujímalo, či ste niekedy boli v zahraničí, alebo či ste aspoň minimálne finančne a ekonomicky gramotný, lebo sa zdá, že absolútne nie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Igor Hubinsky 2017-01-26 17:16
Debatujme s kludom a respektujme pravo druhych na ich nazor na to, ako by malo mesto Nitra vypadat, a to aj keby chceli mat z mesta dedinu:)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # bbb 2017-01-25 08:57
Igor tiež si myslím že úrodná pôda sa nemala zastavať. Ale takýto investor ak sa podchytí by mal pozdvihnúť úroveň minimálne športu v Nitre a samozrejem aj nejaké kultúrne podujatia.
Príchodom nových ľudí do mesta sa zmenia aj požiadavky občanov na vybavenosť a kultúru predpokladám.
Ale nie so súčasným vedením plným diletantov a zlodejov. Tí nás neposunú nikam. To treba odstrániť na všetkých úrovniach.
Možnosti a príležitosti na to mali a neurobili zhola nič.
Vo svete to trošju unak funguje ako u nás. Prečo asi?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Marian 2017-01-25 10:17
osobne si myslím, že príchod Jaguaru Nitre pomôže, podporuje sa výstavba škôlok, podporí sa cestovný ruch, kultúra, šport, ale hádam si nemyslíte, že to urobia všetko hneď dnes - ešte ani jedno auto nevyšlo a už čakáte, že vybudujú ihriská, telosvične, že zadotujú kultúru? Stavím sa , že áno, ale nie hneď. Ide o jednu z najväčších investícii na SR a aj v širokom okolí a istotne to NR potiahne smerom dopredu...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-01-25 11:56
Len škoda, že Mesto Nitra zaspalo... už mali byť vo výstavbe byty, riešiť sa mala doprava atď. Na čo čakáme?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-25 12:22
Súhlasím, je tu akosi ticho, ale pripisujem to krutej zime :) :P
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2017-01-25 12:02
Podporí sa cestovný ruch ?
To akože do Nitry začnú prúdiť turisti, čo sa budú chcieť pozrieť na automobilku ?
Automobilky sú v BA, TT, ZA.
Vieš snáď niečo o tom ako Volkswagen, Peugeot či Kia mohutne budujú ihriská, telocvične a dotujú kultúru v mestách, kde sídlia ? Lebo je nie.
A to sú tam už zopár rokov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Marian 2017-01-25 12:27
jeden z príkladov : http://www.peugeot.sk/znacka-a-technologia/partnerstva/slovenske-narodne-divadlo.html netreba byť stále len negatívny vo všetkom, ale to má mnoho Slovákov, čo večne trčia doma na zadku v krvi, len frflať, sťažovať sa a byť negatívny. Stavím sa o čo chceš, že veľmi často budeme počuť vetu typu: podujatie podporil JAGUAR NITRA. Veď nebuďte labute večne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2017-01-25 14:37
Mňa zaujíma čo podporili v Trnave.
Tam kde sídlia.
Keď si o pár rokov prečítam, že Jaguar podporil niečo v Bratislave, tak sa na to ako Nitrančan môžem vieš čo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-25 12:30
A nie, turisti nebudú prúdiť do NR kvôli automobilke, to si kde na to prišiel? Ale verím, že bude niekoľko podujatí, výstav, kultúrnych akcií, ktoré Jaguár podporí. Možno sa totálne mýlim, ale niekde ani netvrdím ani to že začnú MOHUTNE stavať ihriská, tak neprekrúcajte môj názor :) peace...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Igor Hubinsky 2017-01-26 17:36
# bbb, zvlastne meno:), tiez si myslim, ze ta automobilka je schopna nieco k podpore kultury, sportu atd. Nitry prihodit, aby si vylepsila svoj imidz (v zahranici sa tomu hovori corporate social responsibility) . Dalo by sa teda z tej z mojho pohladu pro Nitru negativnej investicie nieco vytazit. A tiez neverim, ze by to sucasne vedenie Nitry zvladlo s jaguarom vyjednat. Preto su dolezite volby a podpora spravneho kandidata. Priznam sa, ze mna frustruje, ze som mimo mesto a k vyberu a koncepcnej podpore kandidata moc toho nespravim.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Butko 2017-01-24 10:41
Ono takato lanovka je akurat tak na dve veci, radsej nech nie je...
Spominal som davnejsie, ze by bola fajn lanovka cez cele mesto s viacerymi zastavkami, primarne by mohla fungovat ako hromadna doprava medzi jednotlivymi castami mesta. Ale ono je to cele utopia podobne ako zabasnutie vsetkych korupcnikov v tomto state na cele so sudruhom hranolom, uzernikom kiskom a kapitanom dankom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2017-01-24 11:09
Utópia to nie je.
Treba zmeniť spôsob myslenia a nie zmieriť sa s tým že vedenie mesta je "neodstrániteľn é".
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # bbc 2017-01-24 11:18
http://www.dubrovnikcablecar.com/timetable-and-prices/
Tento je aktuálny
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # fero 2017-01-24 11:36
Nitra nepotrebuje lanovku...Nitra potrebuje obnovit historicke centrum, potrebuje opravit a dobudovat cesty a cyklotrasy, potrebuje zastavit vystavbu "terarii" a inych nechutnych nakupnych centier ktore neskutocne zhovaduju cele centrum, potrebuje skutocne kulturne podujatia s nejakou pridanou hodnotou a vela inych veci a nie lanovku kvoli ktorej sa rozrype pol zobora, vyrube mnozstvo stromov a hore na pyramide nebudes stretavat rodiny s detmi a ludi ktori sa chcu hybat ale pohodlnych ludi ktori tam pojdu v saku na kavicku za 5 eur. Ked sa v meste nerozhybal cestovny ruch za poslednych 24 rokov co lanovka nefunguje tak sa nerozhybe ani potom keby tu ta lanovka bola lebo ostatne veci nebudu fungovat a jedna lanovka veru tisice ludi do nitry neprilaka
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-01-24 14:07
Alebo čo tak urobiť všetko čo si napísal? Len by sme potrebovali trochu iný prístup. Obávam sa, že na to ešte potrebujeme tak 20 rokov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Igor Hubinsky 2017-01-24 16:07
Presne Feri, uplne suhlasim.
Michal, vsetko naraz se urobit neda, musime si vybrat priority a na nich hned zacat sustredene pracovat. A to co najskor. Mesto je v hroznom stave. Pre mna je napriklad uplne nepochopitelne, ze aj ked v Nitre studuje cca 20 tisic studentov na vysokych skolach, mesto je uplne prazdne, bez energie a zivota. Nie je tam jedno slusne kino (cekni napriklad kina Aerofilms v Prahe, ktore su pre studentov ako stvorene), alebo miesto, kde sa daju robit koncerty (teraz som v Brooklyne a tu sa na teba muzika, podporovana miestnou komunitou, vali z kazdeho rohu)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-01-24 16:48
To sa nedá, ale za to by mali niesť zodpovednosť tí čo riadili mesto posledných povedzme 20 rokov... teraz keby o mesiac nastúpi komplet nové vedenie mesta, poslanci a úradníci tak máme čo robiť 4 roky, aby sa všetko napravilo. Ja v poslednej dobe nie som hrdý na svoje mesto...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Igor Hubinsky 2017-01-24 17:28
Byt hrdy na svoje mesto znamena zaspat na vavrinoch, naviac casto pre uspesnu pracu niekoho ineho. Takze u teba je vsetko v poriadku:)
Blizia sa komunalne volby a my mozeme nieco zmenit. Snad sa nevycerpame bojom proti Kotlebovi a nepristane nam tu ako mensie zlo nejaky Richter (ktory vraj o kandidature na primatora uvazuje). Tato stranka ma svoj vplyv a vyznam a chodia sem slusni ludia. Ale podme si slubit, ze spravime nieco viac aj v uliciach. Ja to slubujem:)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Marian 2017-01-24 17:00
Súhlasím, že mesto je v zlom stave, táto lanovka by zázrak nespravila, to je jasné každému, a aj keby náhodou priláka 100 000 ľudí, tak z toho mesto nič nebude mať, lebo ako isto vieme, všetko sa tu nejak stratí :). Mesto nie je až také prázdne, ľudí je dosť ( ok prevažne v piatky a soboty večer)...čo sa týka kín, máme ich na NR dosť ( Mlyny, Max, Tatra). Problém je v tom, že mesto veľa akcií presúva na podnikateľov, tí si pýtajú peniaze a to ľudia nemajú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2017-01-26 07:48
Ako chcete obnoviť historické centrum a priniesť do neho znova život, keď ruch mesta a život sa presunul do nákupných centier, hlavne neďalekých Mlynov ? Zatvoríme nákupné centrá ? Proste v NR nastal fenomén, že centrum vykapalo, v takej neďalekej Trnave je to o úplne inom stačí sa ísť pozrieť a veľkosťou to je podobné, na počet obyvateľov už takmer rovnaké mesto. Súhlasím, ale že určitá obnova centra by mu pomohla a navrátila zašlú slávu, avšak musela by to byť komplexná a rozsiahla obnova a nie len skrátiť parkovanie do štvrtej hodiny :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # jozef1 2017-01-24 18:50
malo by to ist aspon od rieky ako je ten skelet obchodneho centra a kludne tou starou trasou, aby to malo zmysel...ked to tu moze ist nad obytnou zonou, preco nie v nitre
https://www.youtube.com/watch?v=mNN9aklJmE8
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # soave 2017-01-24 23:06
pretoze nie sme chvalabohu este Bolivia a trochu sa snazime zapojit ludi aj do toho, co sa okolo nich deje. zaujmave, ze tieto alternativy chcu ludia, ktori by tam nemuseli byvat. nevidim dovod, preco by to malo yt nad pozemkami ludi. je to velky zasah do sukromia, aby si turisti raz pozreli vyhlad a odisli. okrem toho v Bolivii su urcene hlavne na transport osob do obytnych casti. nie ako turisticka atrakcia do chranenej krajinej oblasti
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # bbb 2017-01-25 08:50
A aký je rozdiel na "veľkom zásahu do súkromia" ak idú na lanovke ,alebo tam lietajú na padákoch? Lietajú tam vetrone, vyhliadkové lety? Tí sa môžu pozerať na pozemky pod sebou? Či oni majú nakázané sa pozerať iba hore?Oni nezasahujú do súkromia?
Ako môžeš byť taká tupá? Miešaš hrušky s jablkami a netušíš o čo je tu reč.
To je ozaj veľký zásah do súkromia ak si turisti raz pozrô výhľad a idú preč.
O čom tu meleš?
Vysvetli prosím aký je rozdiel ak je lanovka určená " na transport ľudí" (na ktorý je ozaj určená) do obytných častí a na vyhliadkovú plošinu?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # dlhy 2017-01-25 12:12
Okrem posielania videí z youtube a híkaní nad nimi, je dobré niečo si aj o tom prečítať.
Napríklad
https://www.theguardian.com/cities/2016/feb/10/la-paz-cable-difference-city-subway-sky
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Hmmm 2017-01-26 07:51
bbb .... Myslím, že skákať z padáku a postavať ti cez pozemky stožiare na lanovku a nad hlavou ťahať kabínky na lanách je dosť veľký rozdiel, takže by som s tým urážaním troška pribrzdil...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # soave 2017-01-24 23:10
je fajn, ze tu ludia maju napady ako zmenit zivot v meste. ale pisat veci ako "som v brooklyne a hudba na kazdom kroku" su uplne od veci, ved je to metropola s milionmi obyvatelov, tam sa kluby vzdy naplnia. alebo dubrovnik, ktory ma stovky tisic turistov kvoli moru a toceniu serialu game of thrones a Unesco. zas treba byt realisticky...p ozriet podobne mesta ko nitra - okolo 100 000 obyvatelov v nejakom post komunistickom state a najst priklad, kde sa to podarilo. Su a boli zaujmave akcie ako v Trafacke alebo Bunka pre sucasnu kulturu. A boli bohuzial poloprazdne. Pretoze v nitre je uprimne a bez urazky mnoho ludi obmedzenych a jednoduchych. vsetky akcie, kde treba trochu rozmyslat, su uz narocne takze hlavne nic alternativne, ziadne moderne umenie alebo nieco, co sa vymyka beznemu vkusu
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Igor Hubinsky 2017-01-26 17:27
Ja by som skor chcel, aby sa Nitra inspirovala, trebars aj velkomestom, nie aby okopirovala to, co urobil niekto podobny. Ale rozumiem, na meritko je treba hladiet vzdy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Bbc 2017-01-25 07:54
Hlavne že ty si jediná superineligentn a. My sme tu všetci tupci a len ty máš pravdu.
Bože zablokuje niekto toto tela.
Prečo žiješ v meste kde sú všetci obmedzený?
Jediný kto je tu obmedzený si ty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # Bbc 2017-01-25 08:13
A ešte niečo ty inteligentná. Ja ako spodina na som ten dubrovnik dával v súvislosti s témou ceny lístka. Ale to pochopila iba spodina a tí superinteligent ní si myslia niečo iné.
Ono by stačilo sa naučiť čítať text a naučiť sa chápať prečítané predtým než začneš znevažovať ľudí na základe tvojho chybného úsudku.
Natálka poprosím ťa nevyjadruj sa k témam o ktorých nemáš šajnu.
Venuje sa svojim kravkam feministickym a popros lekára aby ťa nepúšťal tak často k PC a nech ti predpíše iné lieky. Tie co mas teraz už nezaberajú.
Manžel nech ti prinesie pomaranče na oddelenie a pozdraví aj ostatných psychiatrických pacošov čo tam sú s tebou.
Lebo ja neverím že niekto taký blbý sa ešte stále pohybuje volne medzi ľuďmi. Si chorá .
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Marian 2017-01-25 10:22
Zas nenadávajme si tu, nech sa to tu nezníži na fb fan page kotebovcov a tým podobným :) :P :roll: :sad:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2017-01-25 12:14
Obávam sa, že soave píše omnoho vecnejšie ako Ty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2017-01-30 09:47
Dnes, 30.1.2017, je v Nitrianskych novinách článok o lanovke.
Vraj investičný náklad podľa projektu 7 988 750 €.
Nápadov, aj lacnejších, na ktoré nie sú peniaze, poskytnem Biskupskému úradu koľko len bude chcieť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-30 10:27
Hej, je to také smutnosmiešne, že nemáme poriadne chodníky a bude lanovka, ale ono to vychádza asi z akejsi nostalgie, z pocitu, že niečo treba obnoviť... Ja osobne mám viac pozitívny názor na lanovku ako negatívny, ale 8melónov neni málo. Mohol sa za to postaviť nejaký mega akvapark, nie len prestrešenie bazénov...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Marian 2017-01-30 10:27
* "bude" - v zmysle, - že sa o tom uvažuje :)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2017-01-30 11:57
"Uvažuje sa" už veľmi dlho.
Vždy v takej sínusoide cca pol roka. A potom sa zase kruhy na vode rozplynú. Dostratena.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Michal Šimonek 2017-01-31 10:23
Pozri sa na to ale trochu ináč tak po ňitránsky: čo je lepšie, mať lanovku a pár opravených chodníkov ročne, alebo len tých pár chodníkov? Pretože je jedno či sa lanovka postaví, alebo nie - tie peniaze nepôjdu na chodníky :-) Ja som teda za lanovku - určite bude mať úspech. Minimálne by to bol ťahák pre turistov - mohli by sme na tom stavať.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Jaroslav 2017-01-30 21:12
Moj nazor je ze vybudovat lanovku je dobra myslienka a urcite nasmu mestu prida na atraktivite. I ked ja osobne na Pyramidu a Zobor rad idem peso, resp. na bicykli.
Mna ale zaujala cena projektu lanovky cca 8 mil €, pocet prep. osob / hod cca 280
Pre porovnanie najnovsia lanovka na juznej strane Chopku 11,5 mil € a prepravna kapacita je 2 800 os / hod.
Drzim palce BU aby nasiel investora kt. projekt prefinancuje a bude efektivne prevadzkovat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Krutov 2017-02-07 17:31
Mna by zaujimalo, ako sa dostala cirkev k pozemkom vie na to volado odpovedat?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť