Lehota by mala byť napojená na R1 do konca roka 2017, Kyneku to pomôže len čiastočne

Lehota by sa konečne mala dočkať napojenia na rýchlostnú cestu R1, ktoré by mohlo byť realitou do konca roka 2017


Napojenie mešká, realitou malo byť už koncom minulého roka. Výstavbu posunuli nevysporiadané pozemky a ich príprava na realizáciu nového napojenia.

Pomôže napojenie Kyneku?

Nové napojenie podľa vyhlásení primátora v médiách výrazne odľahčí dopravu na Kyneku a v Mlynárciach. Nitrianske médiá tieto informácie šíria, ako už je to ich zvykom, bez zamyslenia sa. Z Lehoty sa síce bude dať ísť do Nitry po R1, avšak vjazd na R1A (čiže pod Zobor) nebude. Autá tak budú naďalej jazdiť cez Kynek. Druhou možnosťou bude ísť po obchvate cez Cabajskú, čo bude znamenať viac áut v centre Nitry, kde už teraz máme zápchy na dennom poriadku.

Kyneku uškodilo aj uzatvorenie neoficiálneho prejazdu na R1A cez čerpaciu stanicu na okraji mestskej časti.

Čo potrebuje Kynek?

Riešením bude úprava križovatky Trnavská x Hlohovecká, o ktorej budeme tiež písať.

Nitra tiež urýchlene potrebuje "malý južný obchvat" - prepojenie Novozámockej ulice s Dlhou, Levickou a spojku z Levickej pod Zobor a veľa ďaľších prepojení. Cesty v Nitre sa dlhodobo nestavajú, nie je tu žiadna koncepcia výstavby. Otvorenie závodu Jaguar Land Rover spôsobí Nitre veľké problémy. To je už iná téma.

Lehota bola na rýchlostnú cestu R1 napojená cez cestu III/1674 až do výstavby R1 Pr1bina, s napojením sa v projekte nepočítalo. Je verejným tajomstvom, že išlo o "pomstu" za zdržanie výstavby novej R1 nakoľko obec Lehota žiadala posunutie rýchlostnej cesty ďalej za obec smerom ku Kyneku. Pôvodná trasa mala ísť tesne nad obytnými domami. Faktom však zostáva, že mesto Nitra a ani obec Lehota nevzniesli požiadavku na napojenie R1 na cestu III/1674 / III/51311. Mesto však žiadalo zachovať napojenie, nie vybudovať nové.

V súčastnosti je potrebné ísť cez križovatku Kynek a prejsť cez mestskú časť Kynek čo predstavuje zjavnú obchádzku a komplikácie práve na križovatke Kynek. Cieľom navrhovanej činnosti - výstavby SO102 Križovatka Lehota - Napojenie cesty III/1674, je z dôvodu bezpečnosti premávky, odľahčenie klasickej ako aj tranzitnej dopravy mimo zastavané časti dotknutých obcí a mestských častí, čo by prispelo k odstráneniu nevyhovujúcich technických parametrov a zníženiu negatívnych účinkov dopravy na životné prostredie.

V mestskej časti Kynek sa denne tvoria zápchy

Kynek - zápcha

Napojenie je navrhnuté ako okružná križovatka

Nové prepojenie umožní zjazd v smere od Nitry a pripojenie na rýchlostnú cestu R1 v smere na Banskú Bystricu. Nové napojenie na cestu III/1674 je navrhnuté ako okružná križovatka s 3 vetvami.


Súčasný stav

Križovatka Lehota


Riešenie nového napojenia

Križovatka Lehota


Križovatka Nitra - západ počas výstavby

Križovatka Lehota Križovatka Lehota


Lokalizácia na mape




Zdroj: Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

-2 # Hmmm 2017-06-06 22:53
Neoficialny prejazd zatvorili, pretoze sa uz pripravuju na myto pre os. automobily a tak najprv musia zrusit vsetky taketo vyjazdy po celej SR
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Laco 2017-06-07 09:04
Presne ako pises Michal. Toto napojenie nic neriesi. Ludia budu nadalej jazdit do NR cez Kynek a Mlynarce, pretoze len samovrah by sa vybral cez zjazd Nitra Cerman. Treba napojit aj na stru R1 smer Zobor. Takze pan primator a NDS gratulujem vam za vyhodene peniaze do luftu...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2017-07-08 11:39
Laci uz to ine nebude. Toto je druhy a posledny pokus. Zostava nam teda zatlacit na stat aby napravil chyby juzneho obchvatu a je na Meste Nitra aby budovali cestnu siet. Za 30 rokov nepostavili ani 1 cestu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Milanos 2017-06-11 23:27
Z Lehoty a Ujlaku /6000 obyv./ sa potom do Nitry aj tak normálne nedostaneš. Dostaneš sa akurát na Cabajskú a tam ťa zase móže šlak trafiť, lebo aj tam zabulli kruháč spraviť. Zase sa len nabalí zopár papalášskych inžinierov a ništ sa nevyrieši. Treba ešte volačo nehať aj na ďalšú 5ročnicu tým ďalším do kešene.To im ešte zato máme platiť dialničnú? Ešte extra príplatky za rozmýšľanie nie? Hej Slováci...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Jaro. 2017-06-29 08:34
Dodnes nepochopím, ako mohol niekto schváliť križovatku na Lehote tak,ako sa už na dva krát realizuje. Zrušila sa pôvodná križovatka a pri realizácii R1 sa znížila úroveň pripojenia obyvateľov Lehoty a Veľkého Zálužia na dopravnú infraštruktúru. Aj laik musel vedieť, čo to spôsobí, keď sa takéto pripojenie posunie do obývanej časti bez akéjkoľvek úpravy. Uzavretie prístupu na čerpaciu stanicu je len vyjadrením všetko pre občana. Nikto nehľadal dočasné riešenie aby sa vodičom aj pomohlo. Môj názor je ten, že pripojenie kruháčom, by malo byť pred Kynekom a nie pri Klimaku. Je to riešenie vhodné aj vzhľadom na narastajúcu výstavbu v tomto priestore a dostupnosť vlastníckych vzťahov na takúto realizáciu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Outu 2017-07-08 08:29
Diletantizmus "Projekt manažérov napojenia Lehoty na R1" je priamo neuveriteľný. A to dokonca na druhý pokus.
Kyneku toto "riešenie" vôbec nepomôže a spádovej oblasti Lehota - Zálužie len minimálne.Tu je vidno ako ďaleko žijú naši súdruhovia mimo reality...a to nehovorím iba o pripojení Lehoty na R1 smer Nitra. Smer Bratislava bol tiež predtým prístupný - teraz nie je o ňom ani len zmienka...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť