Na Ľ. Okánika pribudne chodník, cestu zrekonštruujú

Práce sa začali 14.8. a ukončené by mali byť do 13.9.2017

Na ulici Ľ.Okánika na sídlisku Chrenová opravia cestu a pribudne aj nový chodník. Práce sa začali 14.8. a ukončené by mali byť do 13.9.2017. Cesta bola dnes z oboch strán uzatvorená.

Zakázku vyhrala spoločnosť EUROVIA SK a.s., cena za zhotovenie diela predstavuje sumu 148 487,03€ s DPH.


Rekonštrukcia cesty

Cesta bude zrekonštruovaná od križovatky s ulicou Nábrežie mládeže po výškový panelák pri potravinách. Najviac poškodená časť ulice Ľ.Okánika, v úseku od potravín po pohostinstvo U námorníka / križovatka s Tr.A.Hlinku, opravená nebude. Dovolím si tvrdiť, že opäť raz nepremyslená investícia zo strany zodpovedných - uvedená rekonštrukcia bola požadovaná príslušným Výborom mestskej časti č.7 a bola schválená mestským zastupiteľstvom.

Som zvedavý, ako sa popasujú s rekonštrukciou cesty, zmluva uvádza odfrézovanie 5cm z povrchu a nahradenie novým asfaltom. Na viacerých miestach je však cesta prelomená a výtlky sú hlbšie.


Nový chodník

Súbežne s cestou pribudne nový bezbaríérový chodník zo sivej Klasiko dlažby, ktorý bude výškovo oddelený od cesty. Súčasťou budú prvky/dlažobné kocky pre nevidiacich. Chodník je podľa môjho názoru na tejto ulici potrebný, v prípade obytnej zóny po technickej stránke zbytočný. V obytnej zóne totižto chodci smú využívať cestu v celej jej šírke, vodič smie jazdiť rýchlosťou najviac 20 km/h a je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo. Rovnako sú chodci povinní umožniť vozidlám jazdu. O obytných zónach sa napríklad nemaľujú ani priechody pre chodcov. Dodržiavajú vodiči na Ľ.Okánika rýchlosť 20km/h? Väčšina asi nie...

Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra


Zaznačený úsek v mape, ktorý prechádza rekonštrukciou + nový chodník

Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra


Pouličné osvetlenie bude preložené

Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra


Najhoršia časť ulice opravená nebude - parkovisko pri obchode a zvyšok ulice smer Tr.A.Hlinku

Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra
Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra
Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra


Priľahlé cesty tiež nevyzerajú najlepšie

Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra

Fotogaléria

Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra Rekonštrukcia Ľ.Okánika, Nitra



Zdroj: Nitralive.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

0 # dlhy 2017-08-26 11:44
Verme, že ju neopravia tak "kvalitne" ako napr. Novomeského na Klokočine, ktorá sa už po troch rokoch začala rozpadať.
A deštrukcia prudko pokračuje.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # ARTIS SULOV 2017-08-26 22:42
Ty tchurák a kde si bol počas kontrolných dní stavby???
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2017-08-27 05:57
Na čuráka sa pozeráš v zrkadle.
Bol som v robote, ak ťa to tak veľmi zaujíma.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # FUGAZZI 2017-08-27 10:04
Ale ale pán poslanec. Kritika vám akosi nevonia. Ako volený orgán MsÚ máte právo kontroly. Nemusíte byť zrovna členom príslušnej komisie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # dlhy 2017-08-27 14:49
Priateľu,
to nebola kritika, ale primitivizmus.
A mňa moja babička učila, že na hovado treba vždy bičom.
Mimochodom, ulica sa robila v roku 2013 a vtedy som nebol poslancom. Napriek tomu som spôsob rekonštrukcie kritizoval, lebo presne toto, čo sa stalo, som očakával. O nápravu sa pokúšam už viac ako pol roka.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Ja 2017-08-28 10:07
Podla mna velka skoda, ze z pojazdneho chodniku, kde sa vodic musi prisposobit chodcom, chodec je na prvom mieste a z Chrenovej tak bola kludova lokalita, sa teraz stava regulerna cesta s ficiacimi autami, z ktorej budu vodici vytrubovat chodcov a mamicky s kocikmi bez akejkolvek tolerancie a chodnik, na ktory budu vyselektovani chodci. To co mi prislo na tejto casti Chrenovej prijemne, ze patri obyvatelov a chodcov a auta len prilezitosnte obsluhuju, sa bohuzial stratilo. :(
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2017-08-28 10:44
Všetko je o tom čo orgány občanom dovolia. Naučili sme si ľudí, že zákony sú tu len pre srandu a toto je výsledok. V zóne je 20km/h a kontroloval to tam niekedy niekto? Obytné zóny v Nitre sú pre srandu králikov. Nedodržiava sa ani rýchlosť, ani parkovanie na vyznačených miestach.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ja 2017-08-28 11:05
Suhlasim s tym, ze vychova ludi v tomto smere sa musi zlepsit, na nej zavisi vela veci. V momente ked budeme sami uvedomeli ako spolocnost, tak nebude musiet byt vsade tolko obmedzeni a opatreni. Okrem vychovy treba zlepsit kontrolu, idealne urcitym sposobom ju zautomatizovat elektronickymi zariadeniami a pristupit k prijmaniu rieseni, ktore budu tieto problemy riesit podvedome, nie nariadeniami. Prave vyselektovanie koridoru pre auta nevidim ako cestu k zlepseniu. Prave naopak je to ustupok aby auta mohli jazdit rychlejsie a ziskavat vacsiu dominanciu a vyhradeny priestor. Vsetko sa da riesit elegantne a prinosne, avsak sa mi zda, ze pri projektovani verejnych investicii sa vezmu technicke normy a nejak sa to "posklada" miesto "stracania casu" nad rozmyslanim.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-08-28 11:38
Áno píšem o tom v článku - v obytnej zóne nie je potrebný chodník aj keď určite to bude lepšie pre chodcov práve kvôli tomu ako tadiaľ jazdia vodiči. Dlhé roky tolerujeme priestupky a to sa nedá zmeniť zo dňa na deň. Lenže k tomu treba zmeniť komplex systém fungovania polície - nie merať a naháňať vodičov keď na to nie je dôvod, ale pešie hliadky, hliadky na križovatkách a v obytných zónach a nie pokuty, ale výchova vodičov. Nevidel som ešte nikdy štátnu políciu riešiť zaparkované auto. Pozrime sa na Štúrovu ulicu - je tam zóna zákazu státia a autá tam parkujú. Štátna polícia to ignoruje. Aký význam teda majú tie značky? Nie je to škoda peňazí? Mestská polícia zasa postupuje podľa zvláštneho klúča - čo je na jednej ulici priestupok, na druhej sa prehliada. Upozorňujem ich na to roky. A ja som ten zlý, pritom len poukazujem na stav, ktorý tu je. Ja neodsudzujem príslušníkov - chyba je niekde inde.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # karirohož SIEŤ 2017-08-28 11:08
Pán Šimonek. Myslíte, že na tomto úseku sú "škodnou" len motoristi??? V úseku od malej Jednoty až po bývalý Interhotel je zákaz vjazdu všetkých vozidiel. Prevezte sa tadiaľ niekedy autom. Samý cyklista do protismeru a ešte vás aj opľuje, keď na neho bliknete svetlometmi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-08-28 11:41
Nie to netvrdím, avšak chodec je zraniteľný a je v nevýhode. Cyklisti sú iná kategória - lenže tam je aj iný problém - pre cyklistov by mali byť cyklotrasy, máme ich vybudované v Nitre? Veď ani len tie nové cyklo-stanovišt ia nie sú poprepájané. Kadiaľ teda jazdiť? Som šofér aj cyklista. Po ceste? samovražda... po chodníkoch? nesprávne... kadiaľ teda? Mesto nevytvára podmienky pre cyklistov. Pozrime si bývalé cyklodepo - stojí na cyklotrase a čašníci obsluhujú zákazníkov tak, že chodia cez cyklotrasu :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # karirohož SIEŤ 2017-08-28 15:07
V tomto prípade sú cyklisti plnohodnotní účastníci cestnej premávky a mali by odbočiť vpravo, smerom k rieke, tak ako jazdia autá. Jazda je vedená v jednosmerke cez obytnú zónu. Problém je takmer identický s jazdením cyklistov po pešej zóne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2017-08-28 15:11
Vpravo ale kde by tak mali odbočiť? Keď je zákaz od potravín...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Ja 2017-08-28 12:10
Obytna zona, resp. obytna ulica by mala byt hlavne zdielany priestor pre pohyb obyvatelov tak, aby sa navzajom neobmedzovali a teda aj s hierarchiou Chodec-Cyklista -Auto, kedy ten co je nizsie v tejto hierarchii ma strpiet ostatnych uzivatelov. Co sa tyka samotnych cyklistov, tak su medzi nimi urcite aj ti co nerespektuju chodcov a pri nich ani len nespomalia, ale to verim, ze sa postupne zlepsuje a posuvame sa v tomto smere vpred. Co sa tyka useku, ktory spominate a podobnych usekov, ktore su jednosmerne , v priapde, ze je dostatocna sirka pridat dodatkove tabule s povolenim vjazdu cyklistov obojsmerne, v opacnom priapade povolit vjazd bicyklov do jedosmerky s podmienkou odstavenia a umoznenia prejazdu protiiducemu vozidlu (autu). Ako motorista aj cyklista, z pozicie cyklistu casto vnimam problem vjazdu do jednosmernej ulice, kt. je obsluznou, v momente ked nou neprechadza auto, nakolko ked ide protiiduce vozidlo som schopny okamzite reagovat a umoznit prejazd.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2017-08-28 12:21
Toto všetko je dávno vymyslené a verím, že aj partnerské mestá s tým majú skúsenosti. Otázka však je, či máme na MsÚ niekoho, kto to vie celé dať dokopy a realizovať? Lebo zatiaľ vidíme všeliaké cyklotrasy - niektoré len s čiarou v strede, niektoré zle vyznačené. Neviem si momentálne predstaviť, že sa vyznačia tabule ako spomínate vyššie, keď ani len tie cyklotrasy nevieme spraviť poriadne? To by chcelo komplexne riešiť celé mesto. Komplexnosť v Nitre neexistuje. Všetko sa robí čiastkovo a bez rozmýšľania, ako keby zodpovední ľudia po meste ani nechodili.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Ja 2017-08-28 12:34
To, ze je to uz vymyslene a v zahranici pouzivane, o tom nepochybujem a som rad, ze nas je viac co si to uvedomujeme. Treba vsak sirit osvetu a samozrejme vytvorit struktury, ktore to dokazu presadit a dotiahnut do reality. Dakujem pre to aj Vam a Vasemu portalu, ktory sa o to postupne usiluje, len tak dalej ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Shadow 2017-08-28 13:22
Pridavam sa k Vasim myslienkam o komplexnosti a absencie odbornosti na konkretnych miestach. Niekedy mi to pride az (tragi)komicke, ked mi ci uz voleny zastupca, alebo uradnik z MsU hovori, ako sa co neda, ked viem, ze inde to funguje uplne normalne.
Chcem verit, ze je len otazkou casu, kedy komunisticke vykopavky typu Burda, Racova ci dipl. Bc Stefek odidu aj s celym smerom niekam do zabudnutia a nahradia ich schopni ludia, ktorym uprimne zalezi na rozvoji a vzhlade mesta a nebudu pozerat na vlastne vrecka.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # karirohož SIEŤ 2017-08-28 15:13
Diplomovaný Bc. Štefek sa takmer odpratal do zabudnutia na lukratívnu stoličku riaditeľa ZsVS. Prerátal sa a finta volieb sa nevydarila pre neplatný mandát jedného z členov orgánov ZsVS. Jeho hlavné argumenty v prezentácii boli, že on ako obsluha vytlačovacej linky videl, ako PVC a PE rúry vznikajú. Rovnako komisiu presviedčal, že ako niekdajší vartáš tiež videl, ako sa rúry expedujú na aute a na železničnom vozni. Komisia konštatovala, že je to ten správny kandidát. Avšak krajská generalita SMERu mala iný názor.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Ppx 2017-08-28 12:25
Nejakú dobu dozadu sa kdesi nejaká pixla rozčuľovala ,že pri sandkokane dostala pokutu za rýchlosť. Myslím 39 že išla. A nedala si vysvetliť ,že je v obytnej zóne. A nedávno nejaká krava vytrubovala na ženu lebo tadiaľ išla 25. A strašne ju to štvalo. Fakt že polícia nerieši vôbec priestupky je minimálne čudný.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť