TIP Lužianky postavia bez kontajnerového prekladiska

Terminál bude pozostávať zo 6 kolají o dĺžke 2x 750 a 4x 700 metrov. Súčasťou TIP bude spevnená plocha pre skladovanie tovarov a vybudovanie novej spojovacej koľaje zo železničnej stanice Lužianky

Výstavba Terminálu intermodálnej prepravy (TIP) v Lužiankach je v plnom prúde. V súčasnosti sa realizuje výstavba funkčných celkov Sklad hotových výrobkov a Expedičné koľajisko, ktorého súčasťou je aj spojovacia koľaj (železničné napojenie na železničnú stanicu v obci Lužianky). Na predmetných funkčných celkoch sa realizujú územné práce.

Terminál bude pozostávať zo 6 kolají o dĺžke 2x 750 a 4x 700 metrov. Súčasťou TIP bude spevnená plocha pre skladovanie tovarov a vybudovanie novej spojovacej koľaje zo železničnej stanice Lužianky napojenej do zostávajúcej časti bývalej trate Dražovce – Lužianky. Spojovacia koľaj s dĺžkou 1,05 km zapojí TIP Lužianky do železničnej stanice Lužianky a tým do železničnej siete SR.

Tržby za služby poskytované v Sklade hotových výrobkov sa predpokladajú na úrovni 1 mil. € /rok. Pri Expedičnom koľajisku sa uvažuje s nábehovou fázou, pričom dosiahnutie top produkcie sa očakáva v roku 2023. Tržby by mali v tomto roku dosiahnuť úroveň 2,2 mil. €.

Záujem o služby Expedičného koľajiska a Skladu hotových výrobkov prejavila spoločnosť Jaguar Land Rover. Zmluvy o poskytovaní služieb na tieto funkčné celky sú v súčasnosti v procese prípravy.

Kontajnerové prekladisko nebude

Dňa 31.8.2017 uplatnili ŽSR opciu na nerealizovanie funkčného celku Kontajnerové prekladisko. K tomuto kroku sa pristúpilo z dôvodu, že ŽSR za súčasných podmienok nepovažovalo investíciu do tohto funkčného celku za bezpečnú. V zmysle platného kontraktu so zhotoviteľom budú teda nateraz realizované len práce na funkčných celkoch Sklad hotových výrobkoch a Expedičné koľajisko. Výška ušetrených investičných výdavkov sa v súčasnosti vyčísluje.

TIP Lužianky sa bude nachádzať v blízkosti automobilky Jaguar Land Rover, nadviaže na už neexistujúcu trať, cez rieku Nitra a napojí sa na železničnú stanicu v Lužiankach.

Nižšie vidíte znázornenú polohu TIP Lužianky na mape, na druhej foto vidno črtajúcu sa trať a v ľavej časti TIP Lužianky

TIP Lužianky TIP Lužianky TIP Lužianky



Zdroj: Nitralive.sk, www.zsr.sk


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

0 # johnnysp29 2017-10-31 10:44
Čiže tam bude len nákladná betónová rampa ?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Vasil 2017-11-01 08:01
Pozri čo sa písalo pred rokmi o prekladisku v Žiline:
https://myzilina.sme.sk/c/5642059/pri-teplicke-buduju-zeleznicne-prekladisko.html
a pozri ako to dopadlo:
https://dennikn.sk/597134/stat-postavil-prekladisko-ktore-uz-rok-chatra-teraz-hrozi-ze-bude-musiet-vratit-14-milionov/
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # GmbH 2017-11-01 11:34
A čo by si ešte chcel za tie prachy? Keď 35+% je tam ryža.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # ZM11 2017-11-01 10:42
Bude niekedy aj železničné spojenie Zlaté Moravce - Jaguar?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+10 # GmbH 2017-11-01 10:56
Osobnými vozňami už nie. Na nákladných cez výhybku a na terminál v Lužiankach. Odtiaľ pešo, lebo MHD č. 21 chodí opačným smerom alebo stopom na kruháč pri PP sever. Ale neboj - z Moraviec vás bude zvážať kyvadlová autobusová doprava. Tá bude chodiť aj z Belehradu, Nišu a Kraljeva.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Niktos 2017-11-01 12:21
Citovanie ZM11:
Bude niekedy aj železničné spojenie Zlaté Moravce - Jaguar?

Sisa zbláznil? Veď vlak má iba Jančura, autobusy každý trulo.
Jančura úplatok nedá trulovia áno.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # johnnysp29 2017-11-06 10:11
Čo sa týka obchvatu Dražoviec tak z mapy som pochopil že obchvat v smere z NR bude ústiť priamo do JLR a okolo Dražoviec sa bude musieť jazdiť cez 2 kruháče dosť komplikovane.
Nemá byť obchvat v prvom rade obchvat a až potom príjazdová cesta do JLR ?
Koho záujmy sú prvoradé ?
napr tu.
https://www.waze.com/sk/livemap
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Dopravák 2017-11-09 17:11
prečo nevyužiť železnicu od ZM do stanice Drážovce na osonú dopravu z celého ZM regionu na zvoz ľudí doJLR
a detto z Radošinskej doliny do Lužianok?Odbrem enili sa cesty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Jančii 2017-11-15 18:31
Železnica mala byť využitá a obnovená osobná doprava v plnej a povodnej dlžke ...závod sa mal prisposobiť žel. trati...kludne mohli chodiť aj niektore prame vlaky ZM - Luž - Radošina....a cesta I/64 musí byť predsa priama....všetk o toto je výsmech pre ludí a následné komplikácie a opravy v rokoch buducich...dalš ie zákazky dalsie ulievacky do vreciek politikov
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť