Križovatka I/64 Nitra - Šindolka / napojenie na preložku Dražoviec

Koncom roka 2018 by sa mala začať výstavba štvorprúdovej 700m dlhej komunikácie spájajúcej Šindolku s novou preložkou Dražoviec

Do 15.10. 2018 platí uzávierka cesty I/64 Nitra - PP Sever z dôvodu stavebných prác na novom "obchvate" Dražoviec - preložka I/64. Na túto preložku je však potrebné napojiť Nitru/Šindolku. V roku 2019 by sa mala realizovať výstavba štvorprúdovej 700m dlhej komunikácie spájajúcej Šindolku s novou preložkou Dražoviec. Predpokladaný termín získania potrebných stavebných povolení je marec 2019. Samotná realizácia je následne plánovaná od marca do novembra 2019.

Začiatok úseku je v križovatke I/64 x Prvosienkova ulica. Prvosienkova ulica/Šindolka bude napojená na I/64 podjazdom pod novú mimoúrovňovú štvorprúdovú cestu. Šírkové usporiadanie cesty I/64 vychádza z predpokladaného výhľadového dopravného zaťaženia, v extraviláne v kategórii C 22,5/80 (4-pruh) a v intraviláne mesta Nitra v zodpovedajúcej kategórii MZ 22,5/50.

Na ceste I/64 budú po oboch stranách umiestnené autobusové zastávky, schodiská a rampy pre peších. Cyklisti budú vedení po ľavej strane Prvosienkovej ulice, mimoúrovňovo pod mostom na ceste I/64, peší sú vedení na pravej strane ulice.

"Predĺženie a úprava Prvosienkovej ulice je navrhnuté v celkovej dĺžke 330 m. Jedná sa o dvojpruhovú, obojsmernú miestnu komunikáciu so šírkou jazdných pruhov 3,50 m, ktorá je v priestore MÚK „Šindolka“ rozšírená o samostatný odbočovací pruh vľavo. Pozdĺž Prvosienkovej ulice je vpravo navrhnutý chodník pre peších a vľavo obojsmerná cyklistická cestička. Na opačnej strane cesty I/64 chodníky i cyklotrasa naviažu na plánované chodníky a cyklotrasy obytného súboru Šindolka I. Prvosienková ulica je výškovo vedená pod cestou I/64," píše sa v Zámere podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie.


Čo bude so starou cestou?

Cesta bude opravená a uvedená do pôvodného stavu, bude prekvalifikovaná na miestnu komunikáciu, v správe mesta Nitra. Informácia mi prišla z MH Investu (dcérska spoločnosť Ministerstva hospodárstva SR).


Nákres riešenia križovatky Šindolka (I/64 x Prvosienkova)

krizovatka-nitra-sindolka.jpg krizovatka-nitra-sindolka.jpg


Pohľad na I/64 x Prvosienkova ulica a miesto napojenia na budovaný obchvat Dražoviec

krizovatka-nitra-sindolka.jpg krizovatka-nitra-sindolka.jpg



Zdroj: Nitralive.sk, enviroportal.sk



Komentáre  

+3 # Laco 2018-09-24 08:50
Hmmm, zaujimave, ale kde bude koncit Prvosienkova? Lebo takto to vyzera jak u holica ,,poprosim do stratena,,... :-|
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2018-09-24 13:10
Bude zaslepena zatial az kym sa nebude nieco stavat v tej lokalite. Tak ako napriklad slepa vetva z PP Sever R1a smer Parovske luky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # kuchtík 2018-09-26 08:49
A sú aj nejaké nové informácie o Párovských lúkach? Nepripravuje sa tam niečo?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Marek z Nitry 2018-09-24 11:52
A čo bude so zvyškom cesty od terajšieho napájania obchvatu, po kruhový objazd do priemyselneho parku? Ostane zachovaná, alebo ju stihne podobný osud ako kúsok cesty za Dražovcami na Čakajovce?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # M1RKO 2018-09-24 13:30
Niekto spomínal, že by to mala byť jednosmerka do Dražoviec.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Hmmm 2018-09-24 13:53
Zrusit ju len preto, ze tam bude nova by bolo asi blbost, vsak aspon sa takto rozhodi premavka.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # záhradkár 2018-09-24 21:33
Prečo robia super novú cestu na Prvosienkovej ulice?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # xedos 2018-09-25 21:06
lebo je veľký problém a riziko dostať sa na hlavnú cestu.
často sú tam kolízie a nehody
Chodím tade denne
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # záhradkár 2018-09-28 21:30
Ten istý problém je Lupka, to nikto nerieši. Váš problém sa vyrieši s kruháčom. Ale načo robia celú Prvsienkovú ulicu???
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # záhradkár 2018-09-24 21:41
Ako sa sa dostanú záhradkári, vodári, elektrikári hore na Lupku a späť zo štvorprúdovej novej cesty, keď tam budú "lietať" autá? Ide nám všetkým o bezpečnosť a život!!!!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Michal Šimonek 2018-09-24 21:57
Auta budu jazdit po mimourovnovej ceste. Pisem to v clanku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # záhradkár 2018-09-25 23:21
Ďakujem za odpoveď! Áno čítala som vo Vašom článku, ale problém je i naďalej to, akou rýchlosťou budú "lietať" autá na starej komunikácie Drážovce , či tam budú nijaké obmedzenie rýchlosti atď.., Je veľmi nebezpečné ísť hore a späť z Lupky na starú komunikáciu Drážovce. Nám by pomohlo tiež tam kruháč.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Felix 2018-09-25 07:59
Dobrý deň pán záhradkár, budem podávať písomný návrh o vybudovaní prístupovej komunikácii k záhradkám od starej komunikácie Drážovce z toho dôvodu, pretože som za vybudovanie Lanovky na Zobor s tým, že Kláštorná ulica nebude prístupová komunikácia k Lanovke z viacerých dôvodov. Taktiež musí dôjsť k úprave projektu t.j. dolná stanica, parkovanie a vytvorenia rekreačno oddychového územia. Všetko záleží na referendum či bude alebo nebude Lanovka.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Emília 2018-09-25 19:56
no neviem, či si uvedomujete, že Drážovce sú pri Krupine, ako to súvisí s lanovkou na Zobor mi nie je jasné, žeby ste mali na mysli Dražovce?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Hmmm 2018-09-25 20:55
Ste taká vtipná vždy alebo iba výnimočne ? Práve som toto počul v pozadí vo filme a pekne to sedí na tento komentár :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # záhradkár 2018-09-25 23:07
ĎAKUJEME!!! "Za písomný návrh o vybudovaní prístupovej komunikácii k záhradkám od starej komunikácie Drážovce" ďakujeme!!! Veľmi racionálne riešenie by bolo aj bezpečné z hľadiska cestnej premávky.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # sigma 2018-09-25 08:51
Ti architekti urcite fetuju. To nie je na dopravnom niekto normalny?

1. Dva pidi kruhace na poli (kde je miesta az-az), z toho jeden "upravili" na turbokruhac, kade sa kazdy boji prejst a kamiony sa tam otacaju, lebo nevedia, ktory vyjazd, lebo to nie je normalne oznacene. (napojenie na dialnicu)

2. Podobny kruhac s nadjazdom ponad bude pri Real-K s privela vyjazdami, necitatelny, viacpruhovy.

3. Kruhace na obchvate Jaguaru neštandardne, kreativne riesenia, pri jednom staci spomalit na 110km/h, pri druhom na 10km/h a aj tak lížete protihlukovu stenu.

4. Momentalne sa buduje miesto castych dopravnych nehod, kde sa bude spajat 6pruhov do dvoch, lebo nevedia odkupit pozemky.

5. A tento pol-stvorlistok s dvoma T krizovatkami, je hanba.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Tibor P 2018-09-25 16:25
Podoba križovatky Sindolka, ktorá je tu zverejnená nie je aktuálna. Je to jedna zo štúdií, ale nie finálny návrh.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2018-09-25 16:46
V tom pripade stat nezverejnuje dokumenty, ktore by mal. Dopatrat sa k informaciam je zdlhave a tazke. Mate prosim k dispozicii aktualnu verziu? Ako moze byt ina verzia, ked boli 2 varianty v oficialnych dokumentoch.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Tibor P 2018-09-25 20:55
2 vyrianty myslíte, ktoré išli na EIU? Neviem co mate na mysli oficiálnym dokumentom. Sú rôzne stupne konania. V rámci stavebného povolenia bol prejednavany a upravovaný iný variant,ktory ešte stále nemá úplne konečnú podobu, z dôvodu procesu vyvlastňovania. 99%. A aktuálne prejednavany návrh ma k dispozícii aj mesto a aj okresný úrad Nitra, ďalej MH invest, dopravoprojekt, hakom, SSC......
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-09-26 07:34
Poziadal som o zaslanie dokumentov. Zverejnene su len dokumenty v EIA a potom rozhodnutie. Vsade sa pise to, co som zverejnil.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2018-09-27 10:36
Takže som to mal dobre - platí variant, ktorý som zverejnil. Nemôžu predsa meniť EIA v tejto fáze.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Tibor P 2018-09-27 18:59
No Michal treba si to pozrieť - Prvosienka bude končiť okruznou križovatkou v EIE stykova krizovatka aj vy ste mali ten variant, zastávky nebudú po obidvoch stranách I/64 a podobne. A ak Vám MH invest odpísal ze pôvodná I/64 bude uvedená do pôvodného stavu tak to nie je pravda. Po dobudovaní križovatky Sindolka to bude jednosmerná cesta v smere na Drazovce. Výjazd z okružnej križovatky Dolné Hony bude uzavretý panelmi.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2018-09-27 19:15
Toto sú oficiálne informácie z MH Investu. Ak mi nepíšu pravdu, tak je to vrchol... nechám to takto, nemám lepší zdroj. Prípadne sa môžem ešte obrátiť na Mesto Nitra.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Tibor P 2018-09-27 19:57
Píšem neoficiálne, ale píšem Vám pravdu. Môžte sa ich to rovno opýtať. Mňa tiež štve ze sa nedávajú oficiálne a pravdivé info. Veľa šťastia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # johnnysp29 2018-09-25 10:21
Zas sa niekto vybláznil na papieri.
Tam kde treba sa dotyční nerealizujú.
napr. Cabajská-R1 alebo privádzač ZM cesta - Selenec R1
Tuto kde ústi cestička z "Lupky" vymyslí megakrižovatku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Laco 2018-09-25 12:32
Krizovatka Cabajska - R1 je TOP URGENT. Nerozumiem tomu, ze sa stym doteraz nic nespravilo. Kolony a zapchy su tu na dennom poriadku. V tomto stave su tam dva nebezpecne useky: jeden je samotna krizovatka a druhy je parkovisko krematoria, kde sa chodia auta otacat lebo nechcu cakat v kolone na odbocku do NR.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # LubosNR 2018-09-26 00:15
Laco aj ja keď idem z diaľnice D1 na cabajskej a keď vidím že je viac kamiónov čo idú smer NR tak sa tiež chodím otáčať pri krematórium a potom pri tejto križovatke zastavím a pustím kamióny, veľa ľudí za mnou trubi ale ja ich kašlem. Samozrejme keď je zamknutá viac áut tak pokračujem v jazde.
Len pre príklad raz som skúsil tak že som čakal za kamiónmi bolo ich tam asi 5-6 a čakal som tam asi 15 min. kým som konečne odbočil.
Na tej križovatke nebol týždeň aby tam nebola nehoda.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # kuchtík 2018-09-26 09:02
Len nech sa robia aj na takýchto miestach ,,megakrižovatk y,,. V NR prakticky nie sú mimoúrovňové križovatky a veľmi chýbajú. A áno, treba riešiť celý obchvat Krškán a aj Cabajskú-R1 a ostatné. Návrhy existujú, len sa akosi nerealizujú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Hmmm 2018-09-27 12:49
Čo sa vlastne v tomto meste v poslednom období vybudovalo ? Bez Jaguaru, ktorý buduje štát by sa dalo povedať, že nič. To ako je spravený obchvat NR a hlavne jeho výjazdy škoda hovoriť. Ale to, že toto mesto nevybudovalo ani prd a nevie prepojiť Krškany s druhou stranou a napojiť ich na dialnicu je tragédia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # kuchtík 2018-09-27 19:55
presne tak. to isté tvrdím ja o odsek vyššie.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # egolog 2018-09-28 13:09
nechápem reakciu Hmmm. Veď píše to isté čo kuchtík.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # Hmmm 2018-09-28 15:49
Píšem to trochu obšírnejšie a hlavne som písal priamo k tomuto volebnému obdobiu, vedeniu a Jaguaru. Lebo podľa mňa najväčšia tragédia je toto volebné obdobie, mesto čo sa týka infraštruktúry nespravilo a nevybudovalo proste nič. Ale na Zobori sa spravil hovadský kulturák, som zvedavý ako bude kapacitne a aj programovo vyťažený.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # egolog 2018-09-28 20:06
to beriem
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # xedos 2018-09-28 06:11
presne. -Cabajská
-Krškany
-Dlhá ul.

-Kynek- Hlohovecká
toto treba zrealizovať
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # záhradkár 2018-09-28 21:34
Cestičku z "Lupky" nikto nerieši, tam nebude žiadná megakrižovatka. Riešia a obnovujú ulicu Prvosienkovú celú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Laco 2018-10-02 10:29
Cesticka z Lupky sa bude aj nadalej napajat na povodnu I/64 a ako sa pise v clanku v poslednom odseku, cesta bude zrekonstruovana a navyse s vyrazne nizsou frekvenciou premavky, takze bez obav ;-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # sigma 2018-10-16 00:35
Čo tak nejaká aktualizácia?
Dnes som si naivne myslel, že otvoria cely úsek okolo Dražoviec, ale houno, oni otvorili len starý úsek. To ako môžem byť taký naivný, že nechajú trpieť Dražovčanov, ktorým hrmocú autá pod oknami, ale aj šoférov, ktorí sa nemajú šancu vyhnúť jamám, na ceste, čo zničili súpravy vezúce kamenivo do Jaguaru, pričom úsek okolo Dražoviec je prakticky pol roka hotovejší, ako ktorákoľvek cesta, ktorá nemá namaľované čiary. A čiary na spomínanom úseku sú od júla. Takže cesta je hotová, len čakáme na ohňostroj...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # johnnysp29 2018-10-16 16:18
Treba počkať, otvorenie obchvatu bude , tipnem si, úplnou náhodou 1-2 týždne pred voľbami.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # vlčák Karol 2018-10-16 09:12
Tak ako to tam teraz vyzerá? Budú fotky aj z priebehu prác?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Stanislav 2018-10-16 10:30
Nijak prevratne

Usek otvorili 14.10

Smerom od Drazoviec do Nitry:
Je natiahnuta nova vrstva asfaltu od vyjazdu kruhoveho objazdu cca 350m konciaca tesne za autobusovou zastavkou na pravej strane resp vyjazdom do kopca k vinohradom. Tu je potom usek kde ostal stary asfalt so vsetkymi jamami, hrbolmi veduci az k Topgume. V useku kde sa spaja stary a novy asfalt je velke stavenisko (miesto kde sa v buducnosti bude napajat obchvat Drazoviec)

Podciarknute zhrnute. Uzavera trvala 2 tyzdne a za tieto dva tyzdne dokazali natiahnut 350m asfaltu v dvoch pruhoch. Uzasny vykon vzhladom na bezproblemovy usek a neskutocne pekne pocasie ktore panovalo.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # orim 2018-10-17 08:52
Uzávera trvala tri týždne...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Stanislav 2018-10-16 10:31
Ja ako obyvatel Drazoviec som z tohoto uz chory. Kruhove objazdy smerom do Drazoviec mali mat vonkajsie obluky ktore by kruhovy objazd obisli, zaroven by zvysili priepustnost kruhovych objazdov (kedze vela aut by slo rovno na Drazovce). Nehovoriac ze novy kruhovy objazd pred Drazovcami ma velmi ostre obluky, vzhladom na priestor ktory tam bol to mohlo byt vyriesene daleko lepsie. Dalsia vec su samotni vodici ktori doslova zastavuju pred vjazdom na kruhovy objazd a sposobuju tak zbytocne zapchy.

Ostava len dufat ze otvorenim komplexneho obchvatu Drazoviec sa situacia zlepsi a nie naopak
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Stanislav 2018-10-16 10:44
A na jednu vec som fakt zvedavy. Novy kruhovy objazd pred Drazovcami je +- na mieste kde je v zime naveterna hrana a pravidelne tam byvaju metrove zaveje. Kedze vetrolami/sneho ve zatarasy odcudzili romsky spoluobcania z Drazoviec uz par rokov dozadu, som uz teraz zvedavy ako bude kruhovy objazd udrziavany ked zacne snezit a fukat..

Za tie roky co existuje priemyselny park nedokazali spravit ani len CHODNIK z Drazoviec !

PS: Este na zasmiatie, znacka "Koniec zony 50km/h" ktora konci 20m pred vstupom do Drazoviec
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť