Blog o doprave s Andrejom Sitkeyom

Máte otázky k téme doprava? Píšte na: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

(Odpovede na otázky uverejníme každý týždeň spolu s novým článkom.)

V minulom roku Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky zaviedlo povinnosť zaplatiť úhradu za používanie rýchlostnej cesty R 1 v úseku od križovatky na Topoľčany po križovatku na Hlohovec. Pri zvedení tohto opatrenia nebralo na zreteľ osobitosti dopravy v meste Nitra, najmä vysokú intenzitu cestnej premávky a dopravnú nehodovosť na prejazdnom úseku centrom.

V roku 2010 boli dopravnou políciou vyhodnotené nehodové 4 nehodové lokality, z toho 3 za nachádzajú priamo v centre mesta Nitra

Nehodové lokality v Nitre - tabuľka

Lokalita č. 1 Cesta I/51 - úsek začína na okružnej križovatke pod Zoborom, pokračuje Chrenovskou ulicou a končí za Zlatomoraveckou križovatkou.
Lokalita č. 2 Cesta I/64 - úsek začína za križovatkou Cabajská – Novozámocká, pokračuje Štefánikovou a Štúrovou ulicou a končí pri vjazde do SPU.
Lokalita č. 3 Cesta I/64 – úsek začína pri križovatke Tr. A. Hlinku – Lipová, pokračuje po triede A. Hlinku a končí na Zlatomoraveckej križovatke.

V minulom roku bolo realizované celoštátne sčítanie dopravy. Slovenská správa ciest uverejnila prvé výsledky sčítania, z ktorých vyplynulo, že na Tr. A. Hlinku došlo k 40 % nárastu intenzity dopravy.

Sčítanie dopravy Nitra 2005 - 2010

Markantný nárast intenzity dopravy bol zaznamenaný aj na ceste I/64 v úseku medzi rýchlostnou cestou a priemyselným parkom. Oproti roku 2005 došlo k nárastu intenzity dopravy o 280,48%.

Podľa posledných informácii ministerstvo dopravy chce rokovať so zástupcami mesta a spolu hľadať riešenie optimálne pre obyvateľov mesta Nitra. Dúfajme, že zohľadnia špecifiká mesta a opäť bude „severný“ obchvat bezplatný.