Južný obchvat Nitry, R1: vizualizácie, fotografie z výstavby, videá + úseky Selenec - Beladice, Beladice - Tekovské Nemce, BB severný obchvat

Aktuálne termíny otvorenia prvej súkromnej diaľnice R1 (Nitra – Banská Bystrica)
Nitra, západ – Selenec 28. 9. 2011 
Selenec – Beladice 28. 9. 2011 
Beladice – Tekovské Nemce 28. 9. 2011 
Banská Bystrica – severný obchvat 4. júla 2012


Diskusiu a aktuálne fotografie z výstavby obchvatu nájdete v našom Diskusnom fóre (kliknite sem)

Prepojenie Novozámocká - Dlhá
http://www.nitralive.sk/infrastruktura/518-prepojenie-novozamocka-dlha.html

Po kliknutí na obrázok sa Vám otvorí link na stiahnutie v plnej veľkosti!

alt



Rýchlostná cesta 1 (R1) je rýchlostná cesta na Slovensku, ktorá po svojom dokončení bude spájať mestá Trnava, Nitra, Žarnovica,Žiar nad Hronom, Zvolen a Banská Bystrica. Pôvodne bola plánovaná ako diaľnica D65, no po neschválení diaľničnej kategórie D22,5 v roku 1999 bola zmenená na cestu pre motorové vozidlá (rýchlostnú cestu). R1 je súčasťou európskych ciest E58, E77,E571 a E572. Celková dĺžka je plánovaná na 173,553 km, z ktorých je v súčasnosti v prevádzke 104,340 km, vo výstavbe 18,047 km a v štádiu príprav 51,166 km.

História

Výstavba rýchlostnej cesty R1 začala už v 70. rokoch. Vtedy nezávisle od seba začala prestavba úsekov ciest I/51 (Trnava -Báb) a I/66 (Banská Bystrica - Kováčová). V tom čase sa však neuvažovalo o zriadení kategórie rýchlostných ciest a preto boli aj tieto nové úseky kategorizované ako cesty I. triedy. V 80. rokochbol vystavaný úsek Šášovské Podhradie - Budča. Úsek Trnava - Báb bol vybudovaný len v polovičnom profile, preto sa v polovici 90. rokov začalo s dobudovávaním na štvorprúdovú cestu. Celý 23,2 km dlhý úsek kompletne sprejazdnili 15. júla 2000. Koncom 90. rokoch začala výstavba i v Pohroní. Ešte v roku 1996 sa začala výstavba obchvatu Žarnovice. Ten sa staval v dvoch etapách, pričom ho kompletne sprevádzkovali 25. októbra 2006. 10. decembra 1997 sa začalo s etapovitou výstavbou úseku Tekovské Nemce - Rudno nad Hronom, ktorý bol dokončený 28. októbra 2003. Úsek Rudno nad Hronom - Žarnovica bol vo výstavbe v období od 7. júla 2004 do 25. októbra 2006 a úsek Budča - Kováčová od 1. júla 2001 do 5. novembra 2004. V marci 2008 začali stavať chýbajúci úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie, ktorý bude dokončený v júni 2010. Úseky medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a obchvat Banskej Bystrice by sa mali začať stavať na začiatku apríla 2009. Dokončované by mali byť postupne v priebehu rokov 2010 a 2011.