Aktualizované: 15. februára

O vyjadrenie sme požiadali KR PZ Nitra, ktoré podľa našich informácií iniciovalo uzatvorenie prejazdu. Nájdete ho V TOMTO ČLÁNKU

Môžem teda zatiaľ len tipovať čo bolo dôvodom uzatvorenia prejazdu. Prejazd nebol nikdy oficiálnou cestou, chýba dopravné značenie a asi najdôležitejší je fakt, že prejazd je napojený na čerpaciu stanicu, ktorá leží na R1A. Vodič, ktorý prejde z Trnavskej na ČS a pokračuje na R1A okrem značky "Daj prednosť v jazde" nevidí žiadne označenie, že sa jedná o rýchlostnú komunikáciu. Rovnako chýba zákaz vjazdu na R1A do protismeru.

Týmto samozrejme neobhajujem uzatvorenie prejazdu. Článok si prečítali tisíce ľudí a zjavne nadšení nie sú. Na križovatke Trnavská x Hlohovecká sa po uzatvorený prejazdu začali vytvárať zápchy. Prejazd je teda potrebný a riešením malo byť jeho zlegalizovanie, nie uzatvorenie.


Pohľad na situáciu z R1A - absentujú akékoľvek značky, prejazd je teda nelegálny

R1A Kynek napojenie


Pohľad na križovatku na R1A, problematické je napojenie na Trnavskú kde vznikajú zápchy, nebezpečné je aj napojenie R1A smer Metro pri výjazde na most - v jednom jazdnom pruhu sa stretávajú autá idúce smer Lužianky a autá smerujúce doľava cez most.

Nedoriešených križovatiek a napojení je teda viacero a vyžadujú si riešenie.


R1A križovatka zhora



Pôvodný článok

Neoficiálna skratka z Kyneku na čerpaciu stanicu ležiacu medzi R1A a Trnavskou cestou v mestskej časti Kynek je minulosťou. Vo štvrtok 28. januára vstup na ČS natrvalo zamedzili.

Za informácie ďakujeme nášmu čitateľovi Ladislavovi Benemu, ktorý píše:

Táto skratka bola vybudovaná pôvodne ešte počas socializmu a mala až do nedávna pôvodný betónový podklad. Pôvodným cieľom bolo aby autá ktoré chceli tankovať, nemuseli robiť dlhú obchádzku cez most Lehota a späť. V Nitre v tom čase boli asi 4 ČS a stávalo sa na benzín v radoch niekedy aj pol hodiny. Po dostavaní južného obchvatu Nitry a "genialnemu" vyriešeniu zjazdu Lehota sa táto skratka začala motoristami hromadne využívať na prechod na cestu R1A aby sa vyhli prejazdu časťou Kynek a aby sa vyhli zápcham pri moste na Hlohovec. Urobením takejto zábrany sa situácia v tomto úseku ešte viac zhorší. Vozidlá už nebudú tak využívať bratislavskú ulicu, keďže na ňu by museli ísť najprv smer most, potom sa napojiť na R1A a hneď zísť zase na bratislavskú. Lepšou variantou bude prejsť cez Mlynarce, čo zvýši znova hustotu premávky v tomto úseku.

Ďakujeme genialnemu riešeniu NDS čo sa týka tejto časti Nitry. Ďakujeme za ďalšie zdržanie na Kyneku a za ďalšie nové dopravné nehody ktoré toto opatrenie určite spôsobí. Táto skratka prežila 50 rokov a niekoľko vlád. Česť jej pamiatke.


Napojenie pred a po

Kynek spojka Kynek spojka


Lokalizácia na mape




Zdroj: Nitralive.sk, lb