Z Kyneku sa už na čerpaciu stanicu skratkou nedostanete, uzatvorili ju

Táto skratka bola vybudovaná pôvodne ešte počas socializmu a mala až do nedávna pôvodný betónový podklad

Aktualizované: 15. februára

O vyjadrenie sme požiadali KR PZ Nitra, ktoré podľa našich informácií iniciovalo uzatvorenie prejazdu. Nájdete ho V TOMTO ČLÁNKU

Môžem teda zatiaľ len tipovať čo bolo dôvodom uzatvorenia prejazdu. Prejazd nebol nikdy oficiálnou cestou, chýba dopravné značenie a asi najdôležitejší je fakt, že prejazd je napojený na čerpaciu stanicu, ktorá leží na R1A. Vodič, ktorý prejde z Trnavskej na ČS a pokračuje na R1A okrem značky "Daj prednosť v jazde" nevidí žiadne označenie, že sa jedná o rýchlostnú komunikáciu. Rovnako chýba zákaz vjazdu na R1A do protismeru.

Týmto samozrejme neobhajujem uzatvorenie prejazdu. Článok si prečítali tisíce ľudí a zjavne nadšení nie sú. Na križovatke Trnavská x Hlohovecká sa po uzatvorený prejazdu začali vytvárať zápchy. Prejazd je teda potrebný a riešením malo byť jeho zlegalizovanie, nie uzatvorenie.


Pohľad na situáciu z R1A - absentujú akékoľvek značky, prejazd je teda nelegálny

R1A Kynek napojenie


Pohľad na križovatku na R1A, problematické je napojenie na Trnavskú kde vznikajú zápchy, nebezpečné je aj napojenie R1A smer Metro pri výjazde na most - v jednom jazdnom pruhu sa stretávajú autá idúce smer Lužianky a autá smerujúce doľava cez most.

Nedoriešených križovatiek a napojení je teda viacero a vyžadujú si riešenie.


R1A križovatka zhora



Pôvodný článok

Neoficiálna skratka z Kyneku na čerpaciu stanicu ležiacu medzi R1A a Trnavskou cestou v mestskej časti Kynek je minulosťou. Vo štvrtok 28. januára vstup na ČS natrvalo zamedzili.

Za informácie ďakujeme nášmu čitateľovi Ladislavovi Benemu, ktorý píše:

Táto skratka bola vybudovaná pôvodne ešte počas socializmu a mala až do nedávna pôvodný betónový podklad. Pôvodným cieľom bolo aby autá ktoré chceli tankovať, nemuseli robiť dlhú obchádzku cez most Lehota a späť. V Nitre v tom čase boli asi 4 ČS a stávalo sa na benzín v radoch niekedy aj pol hodiny. Po dostavaní južného obchvatu Nitry a "genialnemu" vyriešeniu zjazdu Lehota sa táto skratka začala motoristami hromadne využívať na prechod na cestu R1A aby sa vyhli prejazdu časťou Kynek a aby sa vyhli zápcham pri moste na Hlohovec. Urobením takejto zábrany sa situácia v tomto úseku ešte viac zhorší. Vozidlá už nebudú tak využívať bratislavskú ulicu, keďže na ňu by museli ísť najprv smer most, potom sa napojiť na R1A a hneď zísť zase na bratislavskú. Lepšou variantou bude prejsť cez Mlynarce, čo zvýši znova hustotu premávky v tomto úseku.

Ďakujeme genialnemu riešeniu NDS čo sa týka tejto časti Nitry. Ďakujeme za ďalšie zdržanie na Kyneku a za ďalšie nové dopravné nehody ktoré toto opatrenie určite spôsobí. Táto skratka prežila 50 rokov a niekoľko vlád. Česť jej pamiatke.


Napojenie pred a po

Kynek spojka Kynek spojka


Lokalizácia na mape




Zdroj: Nitralive.sk, lb


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+21 # marian 2016-02-03 16:09
dementi byrokraticki... .dufam ze to tam niekto pride spilit v noci
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-10 # Michal Šimonek 2016-02-03 16:13
Určite je na to nejaký predpis - na rýchlostnú cestu sa nesmie napájať iná cesta len tak. Ale to len tipujem :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+12 # Jozef Havlíček 2016-02-03 16:33
A ked vychadzas s pumpy tiez sa nadpajas na dialnicu, aky je rozdiel v tom, ci si vstupil na pumpu z dialnice, alebo z kyneku? Vysledok je rovnaky
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2016-02-03 16:36
Píšem, že len tipujem - zistím u kompetentných ako je to. Výsledok je rovnaký ale ide o vstup z Kyneku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Marcel Bilický 2016-02-03 18:44
Ešte by ma zaujímal k tejto téme názor blogera k doprave, ktorý máva príspevky na Nitralive. Občiansky, ale aj profesionálny. Ďakujem. P.S. Myslím si, že je jeden z tých kompetentných.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Oleg Mášik 2016-02-03 22:46
Je x čerpačiek na ktoré sa dá ísť z dialnice/R aj z vedľajšej cesty. Nijako to neohrozuje nič a nikoho. Navyše na tom mieste myslím, za celé tie roky nedošlo ku kolízii. Jediné čo by som chápal je prevádzkovateľ čerpačky. Lebo zo 100 áut čo mu ničí cestu, natankuje tak 20. To by som vyriešil zákazom prejazdu a hliadkou, ktorá by rozdala pár pokút. Lebo, ani jednému z Vás by sa nepáčilo ak by vám cez dvor prešlo mraky áut a Vy by ste museli platiť opravy cesty.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # ondrej 2016-02-05 04:52
Citovanie Oleg Mášik:
Je x čerpačiek na ktoré sa dá ísť z dialnice/R aj z vedľajšej cesty. Nijako to neohrozuje nič a nikoho. Navyše na tom mieste myslím, za celé tie roky nedošlo ku kolízii. Jediné čo by som chápal je prevádzkovateľ čerpačky. Lebo zo 100 áut čo mu ničí cestu, natankuje tak 20. To by som vyriešil zákazom prejazdu a hliadkou, ktorá by rozdala pár pokút. Lebo, ani jednému z Vás by sa nepáčilo ak by vám cez dvor prešlo mraky áut a Vy by ste museli platiť opravy cesty.


Podľa mňa je lepších 20 zákaznikov ako žiadny
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Marcel Bilický 2016-02-03 16:41
Prikláňam sa k Michalovmu názoru, že zrejme bude problém vchádzaní na rýchlostnú cestu a ešte aj bez úhrady, lebo žiadna dopr. značka o tom na benzinke neinformuje resp. ani nemala ak to bolo napojené na "čierno". Len sa pýtam, prečo to za tie roky muselo dospieť do takéhoto konca a kompetentní ľudia z nášho krajského mesta sa nesnažili o pripojenie, ktoré by bolo ok - odbočovacie pruhy atď.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # mosi 2016-02-03 23:39
ten usek kde je benzinka, je viac menej bez uhrady. prejdes par metrov a mas odbocku na hlohovec od ktorej je uz obchvat bez nutnosti mat dialnicnu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Shadow 2016-02-03 16:09
Na hovadiny by ich bolo...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Peter111 2016-02-03 16:16
Na Slovensku hlúposť prekvitá. Na budúce možno niekoho napadne aj príjazd na tú čerpačku uzatvoriť !
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Tony 2016-02-04 16:18
To by bolo najlepšie - aby im to tam zbytočne neupchávali.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # banan 2016-02-03 17:48
Chcel by som osobne spoznat toho tzv cloveka co to navrhol a aj toho co to schvalil....
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # naibo 2016-02-04 03:20
debil to navrhol a ko..t to schvalil
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Jožo 2016-02-03 17:49
Uzavreli to koli minulorocnej nehode,ked vodic z podobneho vjazdu vosiel do protismeru na dialnici. Nasledovala kontrola vsetkych takychto usekov a prisli na to ze tento treba tiez uzavret...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Jasam 2016-02-03 18:57
No pravdu nemáš, kôli tej nehode z vlaňajška to nebolo, lebo ten čo vošiel do protismeru to urobil na R1 pribina úplne zámerne. To bol samovrah, ktorý to takto riešil. Ten sa otočil do protismeru keď zišiel zo zjazdu.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # naibo 2016-02-04 03:24
presne tak to bolo to by pri Novej Bani a Zarnovici museli uzavret celu R1 tam stale niekto jazdi v protismere
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # ondrej 2016-02-05 04:55
nehody budu vždy aj keby uzavreli uplne všetko
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Jasam 2016-02-03 18:53
No v tomto nemá prsty NDS ako bolo uvedené, ale polícia sama. Išlo podľa informácii o to, že keď vozidlá schádzali z R1A a vytvorila sa zápcha, zostávali stáť v odpájacom pruhu. No stávalo sa to minimálne, takže nechápem dôvod prečo by tam nemala zostať. Lepšie by bolo ju opraviť a rozšíriť, aby bol prejazd rýchlejší a bezpečnejší. Takto samotní pumpári nadávajú na pokles tržieb. Že by to bol zámer zruinovať tú čerpačku? Dalšia hovadina, ktorá sa chystá je kruháč v smere od lehoty na R1 Pribina. Smer z mosta zostane nezmenený, len sa tam dopojí nájazd z kruháča. nepocopím, prečo ale tam chcú budovať zrovna kruháč, tam stačí opraviť ten starý úsek prerušenej cesty a bolo by to menej nákladné. Má sa to vybudovať tento rok, tak sami uvidíte tú zhovadilosť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Meno 2016-02-03 20:22
Pochybujem ze by chceli zrusit cerpacku,a hlavne Slovnaft,ktori odkupil Agipky,a neviem aka ina adekvatna nahrada by tam mohla prist...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Jaro 2016-02-03 20:27
Im uz ozaj musi Je..t!!!!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+6 # meno 2016-02-03 20:46
Dnes pri klimaku bola zapcha jak svina
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # spd 2016-02-04 19:41
Nie dnes, ale kazdy den od uzavretia vjazdu na R1 cez Slovnaft.7 rokov som pouzival tuto pripojku a buracku som tam nezazil no netvrdim ze sa ziadna nestala.Je to chore kryzovatka pri Klimaku kolabovala aj pred tym a teraz je to katastrofa v spicke min. 10min zdrzanie
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Daddo 2016-02-08 07:42
Nielen dnes, denne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # zaza1 2016-02-08 08:43
dnes ráno sme stáli až za mostom!!!!!!!!! toto už začína byť neúnosné :cry:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # GTReddy 2016-02-03 21:05
Každý deň som využíval túto skratku do práce ,že aspoň nejaký čas ušetrím ale samozrejme aj to musia zrušiť. Obchvaty ako sú vyriešené okolo NR je priam zázrak z doby kamennej. Prípoj na R1 ktorý bol kedysi za Lehotou je zrušený tiež neviem z akého dôvodu ale všetky cesty obmedzili pri tomto superobchvate ako aj v smere na Jarok tam dokonca dali 40ku..... Čo boli kedysi normálne cesty a dalo sa tam jazdiť 90km/h tak teraz všetko obmedzili a ešte ked ma tam nejaký velkolepý ochranca zákona namerá tak by ma najradšej strčil do lochu lebo neskutočne ohrozujem okolie a ked mu poviem nech ide za tým pánkom čo navrhol cestu tak som drzý. Hranice dedín a miest posúvajú tak,že onedlho predám auto a budem chodiť na vlaku ved aj tak ich máme zadarmo :) V tomto štáte chýbajú už len ludia čo by aj rozmýšlali,pár by som odporučil aj do vlády........
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+7 # Michal Šimonek 2016-02-03 21:11
No z Nitry vlakom to si moc nepomozes hehehe. "Obchvat" je uplne zle naprojektovany a ked to niekde napisem do diskusie na celostatnom webe tak som ja ten zly ze co to pisem :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # Tomas Gabula 2016-02-03 21:56
Úradníci v BA majú na háku nejakú Nitru. Teraz treba rýchlo podpísať PPP na D4 a R7. A ak si v marci zase "správne" zvolíte, budete mať aj R8 NR-TO. Čo tam po nejakej skratke na pumpu, preložke NR-Komjatice, privádzači Malanta-R1 východ, zjazdu R1 k AX, o kvalite povrchu miestnych komunikácií nehovoriac...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # chochol 2016-02-04 08:12
čo k tomu dodať asi tolko že nerozmyšlaju bolo to fajn ked sa dalo odbočiť na pumpu
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Viera 2016-02-04 09:11
Tí blbci, ktorí to dali zavrieť si ale neuvedomili, že čakanie pri Klimaku smerom do Nr sa nám ešte viac teraz predlžilo, myslím ráno v špičke, lebo veľa áut prešlo na Kyneku na R1, teraz to všetko stojí smerom na Lužianky , úplne super!!!!!
Chcela by som ho poznať , toho mudrca!!! On tam určite každé ráno nestojí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # mikedo 2016-02-14 13:35
A bude to ešte horšie, keď nabehne Jaguar! Nezmyselne sa tiež uzatvorilo za pána Figela napojenie Lehoty a tým aj V. Zálužia od R1 na lehotskom kopci - mimochodom, stačilo položiť iba nový vrchný koberec. Celá premávka sa teraz realizuje cez Mlynárce a Kynek, čo má následky na tie problémy pri Klimaku. No a to zatvorenie odbočky k pumpe sa mohla vyliahnuť iba v hlave chromyselného!! !
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+8 # matt 2016-02-04 15:03
Ako Lehoťan musím k tomu poznamenať len jedno - debilita v tomto štáte fakt už nepozná hraníc. Nejde len o to, že to je fakt skratka na R1, ale tiež o to,že ako obyvateľ Lehoty som stratil aj prístup na najbližšiu čerpačku, dosť, že sme "odpísaní" od priameho vjazdu na R1/kamenné bloky/, teraz ešte aj toto. Zaujímavý je len fakt, že táto skratka fungovala roky, nikomu neprekážala a zrazu hups-prečo tam nedať zábranu?To je už skutočne moc.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # mirecnr 2016-02-04 17:41
lehotani sami odmietli napajac na r1
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Michal Šimonek 2016-02-04 19:33
Ako pise dole hugo - kvoli Lehote sa posuvala R1 tak to zrusenie napojenia dostali ako odmenu :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Peter Simun 2016-02-04 19:53
Odmena?Michal to nie je velmi fundovany prispevok do diskusie. Clanok pekne zacina "neoficialna skratka" a to asi aj vypoveda o tom ako to bolo s nejakym povolenim.Asi by bolo potrebne sa rozculovat niekolko rokov dozadu.Preco betonka, ktora sluzila na vystavbu cerpacky tam ostala v takomto stave a preco sa z nej neurobila uz davno regularna cesta.Myslim, ze tupcov treba hladat niekolko rokov dozadu a mozno niektori doteraz aj zastavaju funkcie a mozno aj vyznamne posty.Nikoho nechcem urazit ani zastavat, kto chce ten sa vidi v tejto problematike ako zodpovedny
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Michal Šimonek 2016-02-04 22:04
Peter fundovaný príspevok moze napisat len niekto kto sa osobne zucastnil a angazoval v procese projektovania a vystavby R1. Z toho co ja viem je "odmena" velmi vystizny nazov :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Peter Simun 2016-02-04 22:40
Suhlasim, ale slovo odmena je asi dost odvazne :-) Napriek tomu si myslim, ze situacia sa "nesprasila" minuly tyzden uzavretim cerpacky ale uz omnoho skor.Toto uz je len vyvrcholenie celeho sledu blbovin. Mozno to niekoho nakopne riesit situaciu v Nitre komplexne a nie akurat tam odkial akurat pochadza viceprimator, ako to byva zvykom v Nitre
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2016-02-04 23:20
Máme demokraciu, netreba sa báť pomenovať veci :-) Zisťujem kto je za tým a určite o tom ešte napíšem článok.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # hugo 2016-02-04 18:09
mirec a tebe kto povedfal ,ze lehotani sami odmietli pripajac na R1 to si cital v rohaci alebo niekde ten pripajac je totizto iba pomsta zato ze Lehotani odmietly R1 hned za mostom nad lehotou preto ju posunuli na to miesto kde je teraz a toto bola pomsta za ich nesuhlas
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michael 2016-02-04 21:02
ja nemám diaľničnú známku, preto je to pre mňa o jednu pumpu menej
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # WAZE rooky 2016-02-04 21:10
v navigácii Waze už nastavené
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-02-04 22:05
Som to chcel upraviť predbehol ma niekto :D
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+5 # milo.minderbinder 2016-02-05 10:24
v decembri 2015 som isiel vecer z blavy do nitry po r1ke, zisiel som vyjazdom nitra-zapad a cca 100m za podjazdom r1-ky som stretol cecha ako si to sinul v protismere... hned som mu blikal, aby sa zobudil... esteze to je dvojprudovka. neni my jasne ako sa tam dostal, ale mohlo byt aj z tejto pumpy, ak tam prisiel z kyneku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # wazer.sk 2016-02-07 22:38
Bezplatna navigacia Waze uz tadial nenaviguje. Vdaka upozorneniu od vodica na tento clanok, mohla byt mapa opravena a zmeny sa uz preniesli aj do klientov waze, ktori by tadial chceli ist.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Haj 2016-02-08 14:49
Neviem preco tu pisete ze to bola neoficialna cesta, bola zakreslena v mapach aj zamerana, takze oficialna. Podla toho co som pocul, tak sa jedna o konkurencny boj, niekto sa snazi zatvorit tu cerpacku slovnaft. Odvtedy co otvorili obchvat Nitry im na tej pumpe klesli trzby o 80%, jedine co ich doteraz drzalo pri zivote boli auta z Lehoty a z Kyneku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Michal Šimonek 2016-02-08 15:14
Pretože to bola neoficiálna cesta - vyjazdená a neupravená, bez značenia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal2258 2016-02-09 17:48
akoze sorry, ale to si teda moze kartograficky ustav Bratislava zakreslit do mapy hocico? Ak bola to neodficialna cesta nemala na mapach SAV co hladat.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Michal Šimonek 2016-02-10 22:54
Ak je to oficialna cesta tak kde su dopravne znacky?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # juraj moravcik 2016-02-09 10:54
Dnes bola kolóna cez polovicu kyneku vďaka týmto zvodidlam... Nikdy tu nebola zápcha ráno až teraz začali... Nakopať toho smrada do tej hnilej riti co toto dal urobiť! Bodaj by si dostal defekty na všetky štyri kolesá... ak máš auto ty hovado jebnute!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # zaza1 2016-02-10 08:09
dnes to tam riadili už policajti
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Daddo 2016-02-10 10:21
To uz aj vcera. A naozaj to pomohlo. Ale toto nie je dlhodobo udrazatelny stav, takze som zvedavy, ako to dopadne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Petooo 2016-02-10 10:40
Obec Lehota spolupracuje s Ministerstvom dopravy, je tuším schválené územné rozhodnutie na Výjazd z R1 na Lehotu, či je tam zahrnutý aj Zjazd na R1 neviem. Ohľadom osadenia zvodidiel má na tom podiel polícia !
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Peter Simun 2016-02-10 20:16
Tak sa spytaj na MDVRR SR preco zmietli zo stola navrh na vyjazd z navrhovanej okruznej na R1A a je navrhnuty na R1 takze do mesta mas moznost zist na vyjazde NR Juh.No na paradu.Vtedy bolo asi treba viac rokovat.A teraz by sme tu neriesili skratku, ktora by uz nikoho nezaujimala
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Haj 2016-02-10 20:37
korupcia, ver tomu, toto bolo urobene na zakazku, aby ta benzinka skrachovala.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Peter Simun 2016-02-10 21:05
Este raz mohli sme mat plnohodnotny vyjazd na R1A a dalo by sa chodit aj na tu benzinku.Hold sme kraj mnohych ale premarnenych prilezitosti. Nelutuj ty benzinkarov.Co potom taka benzinka vo Volkovciach po otvoreni R1.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Petoo 2016-03-29 13:35
Mesto Nitra a NSK má veľký záujem aby to zvodidlo bolo odstránené, polícia s tým tiež nemá problém. Ak okresný úrad rozhodne, že tam to zvodidlo nemá byť tak RSÚC Nitra a.s. ho môže odstrániť. (Je to jedno veľké Kocúrkovo)!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Mudr 2016-03-29 23:51
Okresný úrad rozhodne - na koho podnet? Polícia súhlasí? Odkiaľ sú tieto informácie?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # dlhy 2016-03-30 07:43
Polícia nemá s tým problém ?
Veď na nátlak dopravnej polície je tam to zvodidlo umiestnené.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Petoo 2016-03-31 10:35
Áno na podnet Polície, ale podla posledných info má už aj záujem polícia aby sa to odstránilo. Je to ako prehadzovanie si horúceho zemiaka.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Mudr 2016-04-11 11:43
Milý Petoo. Tak a predbežne je rozhodnuté. Zvodidlá zostávajú.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Daddo 2016-04-11 13:19
Ja som len zvedavy, dokedy tam bude mat policia chut este "riadit dopravu" (rozumej "stáť", lebo poslednou dobou to riadenie dopravy nahradilo postavanie dvojice policajtov pri sluzobnom aute).
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť