MHD v Nitre sa zmenila na mestskú náhodnú dopravu, situácia by sa mohla zlepšiť po lete

Malo by ísť o sezónnu záležitosť - v letných mesiacoch odišlo veľa vodičov za lepším zárobkom, vozia dovolenkárov na zájazdoch

Mestská hromadná doprava v Nitre sa v posledných týždňoch zmenila na dopravu náhodnú - denne vynecháva niekoľko spojov na viacerých linkách. Dôvodom je nedostatok vodičov v spoločnosti Arriva Nitra.

Malo by ísť o sezónnu záležitosť - v letných mesiacoch odišlo veľa vodičov za lepším zárobkom, vozia dovolenkárov na zájazdoch.

„Našim cestujúcim v Nitre, ktorých sa prípadné výpadky spojov dotkli, sa aj touto cestou ospravedlňujeme. Pracujeme na krátkodobých aj dlhodobejších riešeniach vážneho problému s nedostatkom skúsených vodičov,“ povedal Juraj Kusy, generálny riaditeľ spoločnosti ARRIVA NITRA ešte začiatkom júna.

Arriva by privítala aj zmenu podmienok získania vodického oprávnenia typu D, kde je momentálne veková hranica 24 rokov a viac, znížením na vek 21 rokov.

Lákadlom by mohlo byť preplácanie nákladov na vodičský preukaz, spoločnosť Arriva Nitra ho totižto neprepláca. Peniaze na "vodičák" požičiava, strháva ich následne zamestnancom z výplaty.


Čo na to hovorí Mesto Nitra?

Požiadal som Mestský úrad v Nitre o stanovisko k situácii v MHD Nitra, odpoveď zverejním hneď ako ju dostanem.


Nevypravené spoje Arriva hlási

Arriva denne zverejňuje zoznam nevypravených spojov na nasledujúci deň na svojej webovej stránke.

Dnes dňa 10.8.2017 nebude vypravených 81 spojov na linkách: 6, 7, 10, 13, 14, 22, 24, 32



Zdroj: Nitralive.sk, Arriva Nitra


Sponzor spravodajstva


Komentáre  

+11 # PPC 2017-08-10 12:05
Kecy ,kecy a kecy.
Už som písal aby upravili plat na úroveň akú si tí ludia zaslúžia a vedenie nech prestane "šliapať" po zamestnancoch a začnú mať aj prebytok vodičov. :-x
Mesto by si teraz malo uplatniť niečo ako kompenzáciu.
Doplatiť od Arriva škody ktoré vznikajú cestujúcim. :sad:
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Eva 2017-08-11 07:24
A čo cestujúca verejnosť, tá si žiadne kompenzácie nezaslúži? Veď mesačný lístok je kalkulovaný na niekoľko x-spojov denne. A keď z týchto nie je vypravených v priemere x spojov tak je to na kompenzáciu. Veď keď im rastú náklady, tak rýchlo treba zvýšiť cestovne a teraz nič? To nepíšem o zmeškaných príchodoch či už práce, či ďalšie medzimestské autobusové prípadne vlakové prípoje.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # Niktos 2017-08-10 22:48
Tam v kancelárii nech si odpustia rôzne príplatky, doplatky a dajú ich vodičom do výplatnej pásky, ihneď bude viac vodičov. Dnes pán Kusy. Tí za 688€za mesiac práce v diagnostickom ústave SAD NITRA tak akurát oser.em ko..ko.t,za tie love šoférujem traktor od siedmej do tretej poobede, nie voziť dobytok medzi lichvou v meste.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # milan353 2017-08-11 07:12
vsak spravili arivabike. to je kompenzacia.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+1 # Samo 2017-08-11 08:44
Arriva dostane za biky od mesta mastne zaplatené. Treba si pozrieť zmluvu. Stačí ak si aj nikto bicykle celý rok nepožičia ale mesto bude Arrive platiť za ne aj tak. To je "safe" podnikanie
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # nepovolany 2017-08-11 07:31
a ake su platy vodicov ze tak hufne sa dvihli a ufujazdili?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # James Bond 2017-08-17 05:53
Mam znameho co robi autobusara v Nitre a plat ma 900 eur v cistom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-1 # Ppx 2017-08-17 06:39
A to je určite terno. Taký jackpot.
Ani 1500 nie je primeraný plat vieme?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Martin28 2017-10-04 12:28
Určite ten známy nerobí v arrive a ak áno tak 30 v mesiaci.Plat je nižší než 600 eur za bežné hodiny
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # herr tell 2017-10-04 12:58
Môže byť, ale nie ako vodič busu MHD.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Samo 2017-08-11 08:46
Po prázdninách to bude ešte horšie...
Počas školského roka chodí oveľa viac spojov a dostal som informáciu, že vraj budú z Arrivy odchádzať ďalší vodiči.
PRESNE ! Akú má kompenzáciu verejnosť ? Veď ľudia si predplatia polročné lístky a autobusy im nechodia...
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+9 # Niktos 2017-08-11 20:59
Šesť sto osem desiat osem eur plat vodiča MHD! Za mesiac jazdenia, ráno 3:45 začína a o 24:00 končí. To je plat za tú zodpovednosť, sto ľudí v kĺbaku za chrbtom.... a odnevidim do nevidím. Nech ide kus.. do pixe s jeho żvástami. Strháva za meškanie na spoji, za každú blbosť eurá dole?! Nech sa pxojxebe..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+4 # Dodko 2017-08-11 22:07
Akúže to zmluvu pre nich uvaril súdruh Belica. A s ďalšou opciou na 5r? Oni dostanú deň facto busy zadara aj so servisom a nie sú schopní zaplatiť vodičov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # GmbH 2017-08-12 08:41
K tomu Belicovi len toľko - keby sa ho tento problém týkal, tak na to prdí, lebo sa už venuje len nadchádzajúcim voľbám do NSK. Kraj a super zmluvu na výkon prepravy vo verejnom záujme rieši na úrovni prímestskej prepravy medzi obcami a mestami, ktoré do NSK spadajú.
Problém s nedostatku vodičov pri preprave v rámci MHD sa okrajovo dotýka skôr mesta. Ale čo by s tým mohli urobiť poslanci a primátor? Pravdepodobne je to zlou personálnou a mzdovou politikou v Arrive. Prebujnelá THP časť a vysoké mzdy manažmentu môžu by hlavným dôvodom nízkych miezd vodičov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # dlhy 2017-08-15 12:27
Iba dnes, 15.8.2017, nebude vypravených na Klokočinu a z Klokočiny, kde žije viac ako 19 000 obyvateľov (štvrtina Nitry), spolu 40 spojov (linky 24 a 32) z celkového počtu 202, ktoré sú uvedené v platnom cestovnom poriadku.
https://imhd.sk/nr/doc/sk/16644/Zoznam-nevypravenych-spojov-pre-nedostatok-vodicov-15-8-2017
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # FUGAZZI 2017-08-21 11:51
Ja len toľko. Majiteľa firmy kde pracujem nezaujíma, ako som na tom s personálom. Platím ťa tak sa zariaď, aby sme dodávky mali splnené v termíne. Arriva je slušne zakŕmená financiami a vec považuje za vybavenú keď si poplače v médiách a zverejní zoznam nevypraviteľnýc h spojov. Arriva má okamžitý cash. Koho vozia na splatnosť? Chceš cestovať tak si hneď u vodiča zaplať. Problém je potom asi inde.......
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Vladimír 2017-08-21 18:30
Že koho vozia na splatnosť? Prakticky všetkých. Tržby od cestujúcich pokrývajú necelú polovicu nákladov. Tú druhú polovicu uhrádza Mesto ako objednávateľ. Priebežne počas roka formou záloh ako kedy 50 - 80%, zvyšok až po uzatvorení roka a vyúčtovaní tej legendárnej "straty", t.j. najskôr pol roka po tom, čo tie náklady reálne boli vynaložené. A aj to sa nie každý rok podarí Mestu uhradiť hneď, boli aj také ťažké roky, kedy sa Arrive (Veolii) platilo viac ako rok po vyúčtovaní.

Takže áno, kritizujme, je na to právo, lebo súčasná situácia je naozaj veľmi nepríjemná, ale zas nešírme nezmysly.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Vladimír 2017-08-21 18:31
A keď sme už pritom, že kde je problém... Primárny problém súčasných dní je ten, že po skončení krízy súkromný neregulovaný sektor predbehol rastom miezd Arrivu. Kým pred pár rokmi sa pre vyšší plat vodičom bolo treba učiť cudzie reči alebo odchádzať na celé týždne od rodiny preč, dnes sa dajú porovnateľné alebo lepšie peniaze ako v Arrive zarobiť hocikde v okolí. O tom to celé je, netreba hľadať konšpirácie. Ekonomike sa darí, je brutálny nedostatok ľudí. Nielen v MHD, ale skoro v každom sektore. Začal konkurenčný boj. Alebo tých vodičov zaplatia lepšie alebo si bude treba zvyknúť, že MHD jednoducho nebude jazdiť tak ako predtým.

Ja tiež len toľko.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+3 # johnnysp29 2017-08-22 08:38
Čiže si máme zvyknúť že bude jazdiť menej spojov ale mesto bude doplácať rovnako, prípadne ešte viac.
TO ČO JE ZA PRÍSTUP ?

Zjavne arriva šetrí a odrbáva kade tade.
Ani na tú stanicu nevedia zaplatiť poriadnu firmu ktorá by to už dávno zožrala.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Vladimír 2017-08-23 08:52
Pointa môjho príspevku je, že v našom regióne v ostatnom čase vzniklo množstvo pracovných príležitostí, použiteľní nezamestnaní prakticky neexistujú, čo vyvolalo na pracovnom trhu boj o pracovnú silu, a jeho výsledkom je aj nárast miezd. Aby si firmy udržali ľudí, cena práce bude ďalej rásť, ale to sa určite prejaví aj na vyšších cenách, najmä v sektore služieb. A MHD nie je výnimkou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Vladimír 2017-08-23 09:06
Ešte by som rád podotkol, že toto nie je o Arrive. Rovnaké alebo podobné problémy s nedostatkom ľudí riešia prakticky všetci dopravcovia v regióne a mnohých ďalších mestách na Slovensku i v Európe.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # FUGAZZI 2017-08-22 08:53
Videl si podmienky súťaže, ktorú vypísal NSK, a vyhrala Arriva??? Ten podľa teba súkromný a neregulovaný sektor bol čudnými parametrami elegantne diskvalifikovan ý, aby súťaž vyhrala tvoja slávna Arriva. Zmluva na 10 rokov na astronomickú sumu + opcia. Nechápem, prečo sa župan Belica ešte pechorí a neužíva si to pekné všimné.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # FUGAZZI 2017-08-22 08:28
Objavil si spôsob výroby teplej vody. Arriva odmietla riešiť požiadavky vodičov vo forme navýšenia miezd. Ich vyhrážkam sa takí ako ty len vysmiali. Vodiči začali odchádzať na lepšie, a teraz Arriva vyplakáva. To ty ale nepochopíš. Ľudia ako ty sa tvária ako manažéri, čučia vo vykúrených a vyklimatizovaný ch kanceláriách za krásne mzdy.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-4 # Vladimír 2017-08-23 09:23
Arriva sama len ťažko môže splniť mzdové očakávania vodičov, ktoré presahujú celoročný zisk firmy z prevádzkovania MHD v Nitre. Doterajšie navyšovania preto prebehli v rámci reálnych možností firmy.

Osobne vodičom v ich požiadavkách fandím. Súhlasím, že náročnosť a zodpovednosť ich práce sa skutočne v porovnaní s inými profesiami na platoch odzrkadľuje minimálne.

Posledná veta ma dosť uráža - na vecné nezmysly v nej nebudem reagovať, len by som prosil, aby sme namiesto osobných útokov radšej diskutovali.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
+2 # Ppx 2017-08-23 09:50
Pretože si myslíš že všetci sú hlupáci to v Arrive tak vyzerá. Neschopnosť menežerov je očividná. Firma ktorá vďaka zmluvám nedokáže (nemôže) ísť do straty nie je schopná zaplatiť zamestnancov. Niekde je chulyba. A vo vodičoch to nebude.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-3 # Vladimír 2017-08-23 14:28
Prepáč, ale tvojej reakcii nerozumiem. Kde som sa vyjadril, že všetci sú hlupáci? Kedy som spomínal, že by mala byť chyba vo vodičoch? Prečo mi do úst vkladáš vety, ktoré som nikdy nepovedal?

A už vôbec nerozumiem, čo s tým má možnosť či nemožnosť ísť do straty? Výkon MHD nie je biznis - je to verejnoprospešn á služba, ktorú poskytujú mestá pre svojich občanov, a ktorá negeneruje zisk. Niektoré túto službu zabezpečujú priamo prostredníctvom vlastných organizácií, iné si na tento účel najímajú externých dodávateľov za dohodnutú maržu. Je to normálne a takto to funguje vo všetkých vyspelých krajinách sveta.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
0 # Martin28 2017-10-04 12:35
Jasná a stručná odpoveď managementu Arrivy
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # soave 2017-08-23 13:48
aspon tie vodicaky by im mali zaplatit, to je naozaj minimalny benefit, z ktoreho profituje firma. even. klauzulu, ze ak im ho zaplatia, musia u nich pracovat po tom min. dva roky. ale inak by to nemal byt ziaden problem
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
-2 # Vladimír 2017-08-23 14:37
Arriva zatiaľ budúcim zamestnancom na vodičáky požičiava, t.j. všetky náklady na získanie vodičáku uhradí a potom ich zamestnanec postupne spláca. Uvažuje sa však aj nad takým modelom, ako spomínaš, že by zamestnanec náklady na vodičák vrátiť nemusel, ak by sa zaviazal odpracovať v spoločnosti určitý počet rokov.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť