26. januára som avizoval, že v utorok 28. januára 2020 by malo byť podpísané memorandum o riešení dopravnej infraštruktúry v Nitrianskom samosprávnom kraji. K podpisu dnes však napokon neprišlo. Problémom bol obsah memoranda, ktorý by znevýhodnil obce dotknuté výstavbou strategického parku.

Hlavnými témami rokovania boli dva body týkajúce sa strategickej investície Jaguar Land Rover v Nitre, konkrétne dostavba križovatky v lokalite Šindolka a opravy šestnástich úsekov ciest 2. a 3. triedy, ktoré boli zničené pri výstavbe závodu Jaguar Land Rover. „Chcem poďakovať predsedovi Nitrianskeho samosprávneho kraja za iniciatívu a za zvolanie tohto rokovania. Musím však povedať, že samotný návrh memoranda bol formulovaný veľmi nešťastne a podmieňoval opravy ciest v okolitých obciach dostavaním križovatky Šindolka. To sú dve samostatné veci, ktoré žijú vlastným životom. Ak by sme toto memorandum dnes podpísali, zásadne by sme znevýhodnili obyvateľov dotknutých obcí. Ja som presvedčený, že títo ľudia si zaslúžia, aby mali cesty a chodníky opravené čím skôr, nezávisle od toho, kedy a ako tu v Nitre doriešime križovatku Šindolka,“ hovorí primátor Marek Hattas.

Mesto Nitra má aktuálne otvorený územný plán na pripomienkovanie. Radnica bude pri tvorbe nového územného plánu respektíve pri zmenách a doplnkoch aktuálneho územného plánu prihliadať ako na požiadavky spoločnosti MH Invest, tak aj na dopravnú štúdiu, ktorú si nechalo mesto vypracovať na sklonku minulého roka. Mesto si však zároveň vyhradzuje právo reflektovať aj prípadné nové zistenia týkajúce sa výstavby križovatky Šindolka. Zmena územného plánu alebo prípadné zmeny a doplnky v územnom pláne sa riadia zákonmi Slovenskej republiky a rozhoduje o nich mestské zastupiteľstvo. Na definitívne rozhodnutie o osude križovatky Šindolka si zo strany mesta preto verejnosť počká rádovo niekoľko mesiacov.

Podľa Hattasa bude mať podobné stretnutie, aké sa uskutočnilo v Župnom dome v Nitre dnes, zmysel v tom prípade, že spoločnosť MH Invest, župa alebo vláda Slovenskej republiky nájdu nové riešenie ako opraviť cesty 2. a 3. triedy. „Druhým dôvodom pre podobné stretnutie by bolo právoplatné stavebné povolenie pre križovatku Šindolka vydané Okresným úradom,“ uzavrel primátor Hattas.



Zdroj: Mesto Nitra