Výstavba R1 intenzívnejšia aj vďaka dlhším pracovným zmenám
Priaznivé počasie a predĺžené pracovné zmeny spolu s nasadením vyšších stavebných kapacít umožnili ďalej vystupňovať tempo prác pri výstavbe rýchlostnej cesty R1. V máji Granvia Construction kompletne dokončila posledné zemné práce a dominantne sa sústredila na pokladanie vozovky vrátane asfaltových vrstiev. V máji priemerný počet pracovníkov na stavbe medzimesačne narástol o ďalších 11% na 1900 a na stavbe zároveň pracovalo 300 stavebných strojov a 350 dopravných prostriedkov, čo je o 50 viac ako v apríli. Spolu s vodičmi dopravných prostriedkov a stavebných strojov tak na stavbe rýchlostnej cesty R1 v máji pracovalo 2650 pracovníkov.
V máji sa podarilo kompletne dokončiť zemné práce. Výstavba sa sústredila na pokladanie jednotlivých vrstiev vozovky vrátane vrchných asfaltových. Čoraz výraznejšiu časť prác na R1 dnes tvoria dokončovacie práce, najmä budovanie krajníc a odvodňovacích žľabov, respektíve koncové úpravy násypov a svahov, po ktorých vedie trasa rýchlostnej cesty, najmä navážaním zeminy a výsevom trávnikov. Nosné konštrukcie mostov na 1.-3. úseku sú dnes takmer dokončené, práce na mostoch sa teraz sústredia najmä na dokončovacie práce, ako je izolácia mostoviek, realizácia ríms a osadzovanie dilatačných záverov. Stredisko správy a údržby rýchlostnej cesty (SSÚR) Selenec je už takmer kompletne dokončené, na dvoch odpočívadlách sa pracuje na zemných prácach, resp. na budovaní spevnených plôch a osvetlení.
Postup prác na úseku Nitra, západ - Selenec
Na konci mája bolo na úseku Nitra, západ – Selenec dokončených 93 stavebných objektov a rozpracovaných ďalších 148 stavebných objektov.
Na objekte SO 103 - Križovatka „Čermáň“ v km 6,538 boli realizované odkopy zemného telesa, sanačné opatrenia a budovanie násypu.
Stredisko správy a údržby rýchlostných ciest (SSÚR Selenec
Zdroj: Granvia