Nitra sa opäť hrdí titulom, ktorý nie je z tých pozitívnych. Mestom totižto prechádza cesta, na ktorej sa v poslednom roku stalo najviac nehôd. Ide o cestu I/64 v úseku od križovatky Cabajská x Novozámocká po Tr.A.Hlinku x Dlhá. Túto informáciu priniesol portál sme.sk.

V článku sa okrem iného uvádza aj informácia, že jedným z dôvodov, prečo je cesta nebezpečná, sú početné zastávky MHD a priechody pre chodcov. Dôležitou informáciou je aj fakt, že Slovenská správa ciest ako správca komunikácie tento problém zatiaľ nerieši. Dôvodom sú finančné prostriedky.

Štefánikova ulica Nitra


Slovenská správa ciest dlhodobo ignoruje Nitru, neriešený zostáva napríklad kruhový objazd pod Zoborom, roky sa nehýbe rekonštrukcia Univerzitného mosta. Rekonštrukciou síce prešla Novozámocká a Štefánikova ulica, kvalita opráv sa však ukázala takmer okamžite. Prepadnuté kanále sú toho dôkazom. Rovnako ako pri mojej reklamácii rekonštrukcie Štúrovej ulice, kde sa tiež kanále prepadávajú, sú dôvodom kanálové šachty, ktoré sú majetkom ZsVaK a tie pri rekonštrukcii nespolupracovali.

Slovenská správa ciest taktiež odflákla výmenu asfaltu za betón na svetelnej križovatke pri Mestskom úrade v Nitre. Povrch je výrazne zvlnený na oboch častiach. Rekonštrukciu som reklamoval priamo na Slovenskej správe ciest, bola však zamietnutá. Podľa meraní SSC je zvlnený povrch v norme... Štefánikova sa opravovala v októbri 2012.

Rekonštrukcia Štefánikovej ulice v Nitre, rok 2012 Rekonštrukcia Štefánikovej ulice v Nitre, rok 2012


Autobusové zastávky a priechody pre chodcov však nie sú skutočným problémom. Tejto téme sme sa na našej webstránke venovali už niekoľko krát. Dovolím si vymenovať čo naozaj robí z cesty, ktorá vedie centrom Nitry, nebezpečnú a preplnenú komunikáciu.

1. Prítomnosť nákladnej dopravy - nakoľko je povolená, dňom aj nocou jazdia cez križovatku Mlyny nákladné autá, v letných mesiacoch dokonca kombajny. Križovatka Mlyny nie je šírkovo prispôsobená kamiónom s dlhým návesom. Podľa mojich informácií bol zámer zakázať vjazd nákladnej doprave od križovatky Cabajská x Novozámocká, proti však bola VÚC. Aktuálne Mesto Nitra rieši vylúčenie takejto dopravy z centra. Uvidíme, či sa to podarí zrealizovať. Problémom by mohlo byť značenie.

2. Riešenie R1 ("južný obchvat Nitry"), ktorý ako vieme nebol postavený zvlášť výhodne pre Nitru. Obchvat odbremenil centrum mesta len čiastočne, priniesol problémy mestskej časti Čermáň - Cabajská ulica nie je stavaná na nápor áut a hlavne nákladných áut. Dôkazom je prepadávajúca sa krajnica na značnej časti cesty. Doprava je smerovaná cez centrum, alebo cez Krškany. Vodiči idúci na Chrenovú, alebo do okolia Chrenovského mosta musia ísť cez centrum, zjazd z R1 na Chrenovú chýba. Sídlisko na to dopláca aj počas výstav na výstavisku Agrokomplex. Riešením je križovatka Agrokomplex - napojenie na Akademickú ulicu. Na Čermáni je potrebné vybudovať križovatku, ktorá reálne aj bola nakreslená, ale nebola zrealizovaná. Z nej mala ísť cesta I/64 poza Krškany.

3. Nečinnosť mesta. Už pred rokmi sa hovorilo o tzv. Malom južnom obchvate, ktorý by prepojil Novozámockú ulicu s dlhou resp. Krškany s Chrenovou/Janíkovcami. Posledné roky je okolo tejto témy ticho. Cesta by odbremenila centrum a výrazne skrátila cestu. Jej predĺženie až na Levickú je tiež nutnosť.

Aby som len nekritizoval, pozitívom je úprava priechodov pre chodcov - priechody od križovatky Štefánikova x Staničná majú zabudované aktívne svetlá priamo vo vozovke. Rovnako tak Tr.A.Hlinku, kde je nasvietený priechod medzi univerzitami, ale aj ďalej za Centrom Nitra. Tieto svetlá upozorňujú prichádzajúce autá na priechod/chodcov. Najnovšie boli nainštalované na priechode pri Mlynoch pri Domine.

Priechod pre Chodcov Mlyny Nitra



Zdroj: Nitralive.sk